۳ نفر
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
تاثیر خواب شبانه روزی در سلامت قلب

ایسنا نوشت: اگر دلیل دیگری برای داشتن خواب کافی و طولانی‌تر می‌خواهید، نتایج بررسی‌های جدید نشان داده است که بیشتر خوابیدن برای قلب مفید است.

"انجمن قلب آمریکا" در به‌روزرسانیِ اخیرِ "چک‌لیست هفت‌گانه" خود برای سلامت قلب و عروق، اکنون طول مدت خوابیدن در شبانه‌روز را نیز به این "چک‌لیست" اضافه کرده است.

به این ترتیب فاکتور خواب سالم و کافی نیز به این پرسشنامه، تحت عنوان "هشت‌ ضرورت زندگی" افزوده شد که کنترل همه آنها برای بهره‌مندی بیشتر از سلامت قلب و عروق حیاتی است.

این انجمن پیش‌تر هفت فاکتور شامل ۱- رژیم غذایی سالم، ۲- داشتن فعالیت بدنی، ۳- پرهیز از دخانیات، ۴- وزن مناسب، ۵- کنترل چربی خون، ۶- کنترل قند خون و ۷- کنترل فشار خون را از عوامل مهم برای داشتن قلب و عروق سالم برشمرده بود.

پزشکان گفته‌اند یافته‌های عملی جدید نشان داده که مدت زمان خواب، نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند و به همین دلیل در این فهرست اضافه شده است.

بنابر گزارش شبکه خبری سی ان ان، مطالعات تحقیقاتی مختلف در دو دهه گذشته نشان داده است که با شیوه‌های زندگی سالم و مدیریت عوامل خطر شناخته شده می‌توان از بروز بیش از ۸۰ درصد بیماری‌ها و حوادث مربوط با قلب و عروق پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

باقی ماندن رد جوراب روی پا نشانه کدام بیماری است؟

علت حالت تهوع صبح‌گاهی چیست؟ / با ۵ عامل مهم آشنا شوید

۲۳۳۲۳۱

کد خبر 1646798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =