پیگیری رئیس قوه قضاییه درباره حقوق زلزله‌زدگان هرمزگانی

رئیس قوه قضاییه در پی وقوع زمین‌لرزه در برخی نقاط استان هرمزگان در تماس با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همکاری با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در تماس با مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همکاری با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان تاکید کرد.

قهرمانی پیرو دستور رئیس قوه قضاییه به همراه هیئتی از مسئولان قضایی این استان از مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان بازدید به عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله بامداد امروز، با پیگیری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، یک تیم ویژه از مسئولان قضایی استان هرمزگان شامل رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و سایر مقامات قضایی، در روستاهای سایه‌خوش و کنخ از توابع شهرستان بندرلنگه که محل کانونی زلزله هستند، حاضر شدند.

قهرمانی افزود: رئیس قوه قضاییه دستورهای لازم را برای پیگیری مطالبات قانونی زلزله‌زدگان و نظارت بر توزیع عادلانه امکانات و خدمات میان حادثه‌دیدگان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستور ویژه قضایی برای برقراری نظم و امنیت در محل وقوع زلزله اظهار داشت: نیروهای پزشکی قانونی استان هرمزگان نیز با حضور در محل کانونی وقوع زلزله، اقدام به شناسایی اجساد جانباختگان و صدور دستورات لازم برای تحویل پیکرهای متوفیان به خانواده‌هایشان کردند.

قهرمانی از دیدارهای مقامات قضایی استان هرمزگان با خانواده‌های متوفیان زلزله بامداد امروز در غرب این استان و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان خبر داد و گفت: در جریان این زلزله پنج نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

گفتنی است وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد امروز در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی تا کنون پنج کشته و ۳۹ زخمی برجای گذاشته است،در پی این حادثه معاون اول رئیس جمهور به استاندار دستور داد تمام امکانات را برای کمک به زلزله زدگان بکارگیرد.

بیشتر بخوانید:

گزارش وزیر کشور از ساماندهی وضعیت زلزله‌زدگان هرمزگان

تصاویر جدید از ویرانی‌های عجیب روستای زلزله‌زده سایه‌خوش

۲۳۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =