مهر نوشت:

یک مقام ارشد نظامی با اشاره به استمرار فعالیت‌های تروریستی گروهک در حال انحلال پژاک، گفت: عملیات تهاجمی و انهدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه ضد انقلابی‌های آمریکایی پژاک در نوار مرزی شمال عراق و ایران تا زمانی که دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در مرز مشترک مستقر نشوند، ادامه خواهد داشت.

وی پیرامون عملیات انهدام گروهک تروریستی پژاک تصریح کرد: دولت عراق باید با استقرار نیروهای انتظامی و نظامی دولت مرکزی یا اقلیم کردستان در مرز مشترک کردستان عراق و ایران مسئولیت حفاظت از مرزهای مشترک را بپذیرد. در حالیکه اکنون سال‌هاست سرزمینی به طول 150 کیلومتر و عرض 20 کیلومتر در داخل خاک عراق از شمال عراق (حدفاصل دالامپرداغ تا مقابل قلعه دیزه) توسط اقلیم کردی و بدون اجازه و اطلاع دولت مرکزی عراق در اختیار ضد انقلابیون آمریکایی پژاک قرار گرفته است و مردم عراق نیز تحت فشار این گروهک تروریستی از حق اسکان و بهره‌برداری از زمین و منابع خود در نزدیکی نوار مرزی محروم هستند.

 این منبع آگاه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا همچنین افزود: از طرف دیگر حضور و گسترش این گروهک تروریستی و ضد انقلاب آمریکایی، باعث تخریب روابط اقتصادی و مبادلات تجاری بین مردم عراق با مردم ایران شده است در حالیکه دو ملت و دولت‌های ایران و عراق و حتی مسئولین کرد عراقی خواهان توسعه و تعمیق روابط همه جانبه بین دو کشور در همه سطوح هستند.

 این مقام نظامی نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: طی عملیات‌های هفته‌های اخیر سپاه پاسداران بیش از 50 نفر از عناصر ضد انقلاب کشته و تعداد 100 نفر از آنها زخمی و عده‌ای نیز به اسارت درآمده و در اختیار نیروهای امنیتی ما هستند و کشته‌های گروهک در شمال قلعه دیزه و اطراف آسوس توسط سران گروهک ضد انقلاب دفن شده‌اند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    4 0
    مرگ بر آمریکا
  • haaman A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    3 0
    براي تمام كساني كه جان خود را براي وجب به وجب خاك ايران عزيز نهاده اند بيشمار سپاسگذار و از پروردگار توفيق بيشتر براي اين عزيزان خواستاريم زنده باد ايران زنده باد ايران زنده باد ايران
  • محمد IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
    5 0
    درود بر این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ... جان خود بر کف دست نهادند و در راه ایرانی اسلامی می جنگندد به امید این که در جنگ نــرم ما هم مبارزه کنیم و شرمنده آنان نباشیم .
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    4 0
    درود بر ایران اسلامی _ زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • م شاهمرادی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    3 0
    به نام خدا باسلام به رهبر انقلاب ودرود به روح پاک شهیدان ونظامیان (برادرانمان‏)می خواستم خدمتشان خسته نباشید عرض کنم وبرایشان بگم خودم و ملت ایران تمام وجودشان رادر راه کشور عزیزمان خواهیم گذاشت.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    2 0
    یک خسته نباشید جانانه نثار پاسداران عزیز وغیور مردان سپاه پاسداران
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    4 0
    مرگ بر المان و انگلیس و امریکا که حامی این گروه وحشی هستند و درود بر سپاه ایران که دست این جانیان را از خاک پاکمان میکند پیروز و سربلند باد سپاه ایران