جبران ضعف‌های آموزشی دوران کرونا با طرح تابستانه آموزش و پرورش اصفهان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح تابستانه تثبیت و تعمیق آموزش در ۴۱ منطقه استان اصفهان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، احمدرضا بنی لوحی در خصوص اجرای طرح تابستانه در مدارس استان اصفهان برای دانش‌آموزانی که در دوره آموزش آنلاین در کیفیت پایین یادگیری بودند، اظهار داشت: باید توجه داشت در دو سال اخیر افت پیدا و پنهان یادگیری دانش‌آموزان را شاهد بودیم.

وی افزود: در دوره متوسطه سه گروه دانش‌آموز داریم، گروهی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند، گروهی که تجدید شده‌اند و گروهی که نمره گرفته اما آموزش‌های لازم را ندیده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: روش‌های جبران و تابستانه را در دستور کار داریم و بعد از آموزش ۶ هفته‌ای آموزش دوباره، امتحان می‌گیریم.

وی با بیان اینکه طرح تابستانه در هر منطقه و ناحیه اجرایی خواهد شد، گفت: در ۴۱ منطقه آموزشی این طرح را داریم، در هر منطقه و ناحیه ۲۰ درصد دانش‌آموزان را تحت آموزش قرار می‌دهیم ونمره ای که دانش‌آموز در شهریور ماه می‌گیرد جایگزین نمره خرداد می‌شود.

بنی لوحی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد جامعه هدف اعلام آمادگی کردند،افزود: این دوره تثبیت و تعمیق یادگیری نامگذاری شده است و فرصت خوبی برای هدایت تحصیلی است، این دوره رایگان است و نباید هیچ هزینه‌ای دریافت شود، البته باید توجه داشت که قطعاً نمی‌توان ۲.۵ سال افت تحصیلی را در ۶ هفته جبران کرد.

وی ادامه داد: پیش بینی برای نیاز به استفاده از طرح آموزش ۵۶ هزار دانش‌آموز است که ضروری است بهبود فرایند تحصیلی را داشته باشند.

آموزش حضوری در طرح تابستانه، ظرفیت هر کلاس ۲۰ نفر

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: حداکثر ظرفیت هر کلاس ۲۰ نفر است، آموزش‌ها حضوری است در مدارس روستایی در روستاها با پنج کیلومتر فاصله از راهبران استفاده می‌کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =