تاکید امام جمعه یزد به اختصاص یک معدن برای طرح انتقال آب

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر حل مشکل کم آبی و خشکسالی گفت: طرح واگذاری معدن برای انتقال آب از دریای عمان، طرح بسیار حیاتی برای استان یزد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران آب و برق استان یزد با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق در فصل تابستان گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه جدی‌تر عمل کرده و مردم هم با تعمیر به موقع کولرهای خود و نصب سایه بان بر روی کولرهای آبی به تلاشگران صنعت آب و برق کمک کنند.

وی افزود: با کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، صنعت و ... مدیریت آب و اصلاح الگوی مصرف بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا فرهنگ سازی‌های مورد نیاز انجام شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، عنوان کرد: طرح خط اول انتقال آب به استان یزد باید با جدیت هر چه بیشتر، توسط مسئولان آب و نیرو پیگیری شود.

ناصری ادامه داد: مشکلات موجود در زمینه کم آبی و خشکسالی باید با درایت حل شود. طرح واگذاری معدن برای انتقال آب از دریای عمان، طرح بسیار حیاتی برای استان یزد است.

وی کاشت نهال به جای درختان خشکیده در روستاهای مختلف و آبیاری قطره‌ای را راهکاری برای صرفه جویی در مصرف آب دانست و تصریح کرد: مدیریت آب در روستاها نیاز به همت مردم و روستاییان عزیز دارد و با حفظ محیط زیست بومی و پاکسازی منطقه از درختان خشکیده، می‌توان در این راستا گام‌های بزرگی برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: کمبود آب شرب در استان یزد با توجه به فرآیند تصفیه و انتقال آب در استان، مسئله بسیار مهمی است و مردم نباید به دلیل انتقال آب از دریا به این استان، در مصرف آب بدون ملاحظه عمل کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =