۰ نفر
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
هارد باکس چیست

اگر در زمینه تولید یک محصول در حال فعالیت هستید می دانید که روش های مختلفی برای بسته بندی یک محصول وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و شما با توجه به این ویژگی ها می توانید بسته بندی مناسب برای محصول خود را انتخاب نموده و سپس اقدام به بسته بندی محصول خود کنید.

بیشتر بسته بندی های موجود در بازار از جنس مقوا و کارتن و سپس از شیشه و پلاستیک هستند. اینکه شما از چه جعبه یا بسته بندی برای محصول خود استفاده کنید بستگی به مشخصات و ویژگی های محصول شما دارد پس قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید و سفارش بسته بندی برای محصول خود کنید حتما از یک کارشناس بسته بندی که در این زمینه در حال فعالیت است و دارای تخصص و تجربه کافی است بهره بگیرید تا به شما کمک کند بهترین نوع بسته بندی را برای محصول خود انتخاب نمایید. اما بهتر است بدانید که یکی از انواع بسته بندی ها برای اجناس و محصولات لوکس مانند جواهرات، ست های چرمی، پوشاک، عطر و ادکن و.... جعبه هارد باکس است که ما قصد داریم شما را با این نوع از بسته بندی در ادامه آشنا کنیم اگر می خواهید بیشتر در مورد این بسته بندی بدانید با ما همراه باشید.

هارد باکس چیست

جعبه هارد باکس که به زبان انگلیسی hard box نوشته می شود و معنی آن جعبه سخت است، نوعی از جعبه است که ساختاری سخت تر و قوی تر از یک جعبه مقوایی و کارتنی دارد این جعبه در کنار اینکه دارای مقاومت بیشتری است معمولا دارای ظاهر زیباتری نیز است و افراد می توانند براساس نیاز خود از رنگ ها و طرح های مختلفی برای ساخت و تولید این جعبه ها استفاده کنند. یک جعبه هارد باکس مناسب برای یک کالای لوکس است قیمت جعبه هارد باکس به دلیل ساختاری که این جعبه ها دارند بیشتر از یک جعبه مقوایی و کارتنی ساده است. یک جعبه هارد باکس معمولا از دو یا سه لایه تشکیل می شود که لایه اول روکش جعبه است که در زیبایی جعبه بسیار تاثیر گذار است و شما می توانید حسب نیاز خود از رنگ ها و طرح مختلف استفاده نمایید. لایه دوم این جعبه یک مقوای محکم و ضخیم است که معمولا از جنس ورق کرجی است این کاغذ به رنگ قهوه ای است و معمولا برای اینکه ظاهری زیبا ندارد از یک لایه دیگر برای پوشاندن آن استفاده می شود که می تواند یک لایه کاغذ رنگی سیاه سفید باشد.

انواع هارد باکس

همانگونه که گفتیم محصولات مختلفی از هارد باکس برای بسته بندی استفاده می کنند که هر کدام از آنها دارای ساختار مختلفی هستند. امروزه پیشرفت های زیادی در زمینه جعبه سازی و کارتن سازی شاهد هستیم که این پیشرفت ها باعث شده است ما بتوانیم هر نوع جعبه ای را با هر طرحی که مدنظرمان است را سفارش دهیم. شما نیز اگر نیازمند یک طرح خاص برای بسته بندی محصول خود هستید و می خواهید از جعبه هارد باکس نیز استفاده نمایید؛ دست شما باز است و شما می توانید برای ساخت و تولید این جعبه ها از طرح های مختلف استفاده نمایید. از مهمترین و پر کاربردترین انواع هارد باکس می توان به هارد باکس مگنتی ،هارد باکس تلسکوپی، هارد باکس کشویی، هارد باکس کتابی اشاره کرد.

چه محصولاتی از هارد باکس برای بسته بندی استفاده می کنند؟

جعبه طلا

جعبه بدلیجات
جعبه خشکبار

جعبه عطر و ادکلن

جعبه موبایل و قطعات الکترونیکی

جعبه ساعت

جعبه کراوات و پاپیون

جعبه ست های چرمی

هارد باکس چگونه ساخته می شود؟

تولید هارد باکس به روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام از آنها نیز خود می تواند بر کیفیت تولید هارد باکس بسیار تاثیر گذار باشد. بیشترین هارد باکس های ساخته شده در بازار از روش تولید نیم اتوماتیک یا نیم صنعتی استفاده می کنند. در این روش از تولید هارد باکس بخشی از فرایند ساخت هارد باکس با استفاده از دستگاه و بخشی دیگری با استفاده از نیروی انسانی انجام می گیرد که این روش مناسب مواقعی است که سفارش دارای تیراژ زیادی نباشد و کیفیت نیز معمولا بسیار مهم نباشد، البته با استفاده از این روش می تواند هر طرحی را پیاده سازی نمود اما روش تولید هارد باکس صنعتی یکی دیگر از روش هایی است که برای ساخت هارد باکس استفاده می شود این روش می تواند زمانی که تیراژ جعبه زیاد می باشد بسیار مناسب باشد. شما با استفاده از این روش نمی توانید هر طرحی را سفارش دهید و معمولا طرح های ساده با این روش قابل پیاده سازی است در کشور ما معمولا بیشتر شرکت ها ار روش نیم اتوماتیک برای ساخت جعبه هارد باکس استفاده می کنند.

هارد باکس چیست

قیمت جعبه هارد باکس

نه تنها قیمت جعبه هارد باکس بلکه قیمت سایر انواع جعبه های مقوایی و کارتنی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که اگر شما می خواهید یک جعبه را سفارش دهید و قیمت آن را به دست آورید باید این فاکتورها را مشخص نمایید. از مهمترین این فاکتورها می توان به مواردی از قبیل تیراژ جعبه، ابعاد جعبه، نوع چاپ جعبه، نوع روکش سایر موارد دیگر اشاره کرد اما به طور کلی بهتر است بدانید که قیمت یک جعبه هارد باکس می تواند تا چندین برابر یک جعبه معمولی باشد چرا که همانگونه که اشاره کردیم این جعبه ها دارای ساختار به مراتب پیچیده تر از یک جعبه معمولی هستند شما در صورتی که می خواهید قیمت هارد باکس را به دست آورید می توانید با یک شرکت که در این زمینه در حال فعالیت است در تماس باشید تا با دریافت اطلاعات شما لیست قیمت را به شما ارائه دهد.

نحوه سفارش جعبه هارد باکس

برای سفارش جعبه هارد باکس شما می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. در روش معمولی می توانید با مراجعه به دفاتر جعبه سازی و کارتن سازی سفارش خود را برای ساخت این جعبه ها ثبت نمایید؛ البته بیشتر شرکت های تولیدی جعبه و کارتن امکان ساخت جعبه هارد باکس را ندارد چرا که این نوع از بسته بندی نیازمند تجهیزات مختص به خود است. اما شما می توانید از یک روش بهتر که روش اینترنتی است برای پیدا کردن شرکت های ارائه دهنده جعبه هارد باکس استفاده نمایید؛ برای این منظور کافی است کلیدواژه جعبه هارد باکس را جستجو نمایید تا به لیستی از این شرکت ها دست پیدا کنید. همچنین شما می توانید از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام نیز برای پیدا کردن شرکت های تولید کننده جعبه هارد باکس استفاده کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =