کتاب «سفیر 7هزار روزه» مربوط به خاطرات سیدتقی درچه ای از مبارزان نهضت انقلاب در سالهای قبل از انقلاب است که در آن شرح مبارزان و نامه‌های امام خمینی(ره) به علما و مبارزان و بر عکس ارایه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «سفیر 7هزار روزه» خاطرات سیدتقی موسوی درچه ای با تدوین حسین روحانی صدر در 708 صفحه با قیمت 12900 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

سیدتقی موسوی درچه ای راوی این کتاب از هفده سالگی یعنی از سال 1336 تا پیروزی انقلاب اسلامی نامه های امام خمینی(ره) به علما، مبارزان و بر عکس را منتقل می کرد. وی به عنوان معتمد امام، علما و مبارزان انقلاب مطرح بود.

سفیر هفت هزار روزه 

به گفته روحانی صدر؛ مقام معظم رهبری در سال 69،70 از مبارزان انقلاب و دوستانشان خواستند که خاطرات خود را ثبت و ضبط کنند پس از این توصیه، آقای درچه ای قبول کردند که خاطرات خود را بیان کند. نامبرده چه در مدرسه خان و مدرسه فیضیه و چه در زندان با مقام معظم رهبری همراه بوده و اگر آیت الله خامنه ای برای کاری به تهران می آمدند مامن و پناهگاه ایشان منزل آقای درچه ای بود و اگر آقای درچه ای به مشهد می رفت، منزل رهبری را به عنوان پناهگاه انتخاب می کرد.

بنابراین گزارش، قبل از ثبت این خاطرات ایشان بخش هایی از خاطرات خود را در محافل مختلف بیان کرده بودند، ولی به صورت مدون نبود تا اینکه در دورانی که او سرطان داشت خاطرات شان توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری ثبت و ضبط شد.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =