۰ نفر
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
 آب‌راهه موزه سینما بسته نمی‌شود

ماجرای تبدیل آب‌راهه محوطه موزه سینما به پیاده راه صحت ندارد و این کار صرفا جهت بهبود فضا و شرایط است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موزه سینما و محیط اطراف آن به عنوان یکی از مکان‌های زیبای تهران تلقی می‌شود، محیطی که فیلم و سریال‌های زیادی در آن‌جا ساخته شده، اما امروز(سه شنبه ۱۴ تیر) خبری منتشر شد که در آن نوشته شده بود: «آبراهه‌ای که از نزدیکی خیابان ولیعصر تا موزه سینما کشیده شده و اطرافش سبزی و طراوات بسیاری را برای مخاطبان این مکان فرهنگی به وجود آورده بود، حالا توسط پیمانکاران شهرداری سیمان شده است.

پرس‌وجوی ما از پیمانکار مربوطه از تصمیم عجیبی برای تبدیل این آبراهه به پیاده‌راه حکایت دارد. اتفاقی که بخش زیادی از زیبایی و طراوات سابق را از موزه سینما خواهد گرفت و مشخص نیست براساس کدام معیار زیبایی‌شناسی صورت گرفته است.»

اول از همه سراغ موزه سینما رفتیم تا جریان را از زبان آن‌ها بشنویم؛ مجموعه موزه سینما در موضعی رسمی اعلام کرد: «در مجموعه موزه سینمای ایران هیچ تغییر محیطی رخ نداده است. محیط اطراف موزه سینما به شهرداری تهران ارتباط دارد.»

حسن احمدی، پیمانکار شهرداری که مجری طرح تغییر محوطه بیرونی موزه سینما است، ضمن تکذیب ماجرای تبدیل آب‌راهه به پیاده راه گفت: «قرار نیست به این فضا آسیبی وارد شود، هدف ما بهبود و زیباسازی این‌ مکان است. اصلا قرار نیست آن آبراهه و محیط اطرافش آسیب ببیند. ما روی آب‌نمایی که حدود ده سال است هیچ فعالیتی ندارد را با سیمان پوشاندیم و قصد داریم با بهبود این فضا آب‌نما را دوباره راه اندازی کنیم.»

او ادامه داد: «تنها تغییری که می‌خواهیم در این مکان اعمال کنیم این است که ده متر پایینی میدان را سنگ فرش کنیم تا تبدیل به یک میدان‌گاه (پلازا) برای برگزاری رویدادها و نشستن مردم شود، چون پیش از این همه مردم روی چمن‌ها می‌نشستند اما با ساخت این فضا مراجعه‌کنندگان به راحتی بیش‌تری می‌رسند. البته آب از زیر این محیط در جریان است.»

این پیمانکار درباره تغییرات دیگری که قرار است رخ دهد گفت: «علاوه بر راه اندازی مجدد آب‌نما، قصد داریم کاشی‌ها و سنگ‌فرش‌های آسیب‌دیده را نیز تعویض کنیم چون آن سنگ‌های سابق جذب آب بالایی داشتند و به مرور زمان دچار نشست و شکست شده بودند. نورپردازی‌های قوی و زیادی را هم برای آب‌نما خواهیم داشت که در مرحله آخر انجام می‌شود.»

او در پایان گفت: «تمام این کارها برای زیبا سازی و راحتی مراجعه کنندگان است و قول می‌دهم که مردم از این تغییرات استقبال خواهند کرد.»

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =