ایبنا گزارش داد:

شب جهانی کتاب در سال 2012 در آمریکا نیز برگزار می شود تا نخستین حضور بین المللی خود را تجربه کند.

به گزارش بوک سلر، کارل لنرتز معاون انتشارات بزرگ هارپر کالینز از سوی اتحادیه ناشران آمریکا به عنوان مسئول برگزاری این شب انتحاب شد تا از اول سپتامبر کار خود را رسما آغاز کند.

اتحادیه ناشران آمریکا قصد دارد در جریان برگزاری این شب یک میلیون نسخه کتاب در سراسر کشور توزیع کند. این کتاب ها با حمایت این اتحادیه تدارک دیده خواهد شد.

لنرتز که برای انجام این کار از انتشارات هارپر کالینز جدا شده تا وقت خود را صرف این پروژه کند با ابراز تاسف از این جدایی گفت نمی توانست بگذارد تا شانس این که جزیی از این کار عظیم باشد، از او سلب شود. این برنامه که در نخستین سال اجرایش در بریتانیا با موفقیت بزرگی روبه رو شد، توجه آمریکایی ها را به خود جلب کرده است.

آمریکا نخستین کشوری است که به تجربه بین المللی این تلاش پاسخ مثبت داه است و از حالا در تدارک است تا برای سال آینده در این تجربه شرکت کند.

اتحادیه ناشران بریتانیا 25 عنوان کتاب منتخب را برای سال 2012 در تاریخ 12 اکتبر در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت اعلام می کند. این عناوین از سوی یک کمیته متشکل از نویسندگان و ناشران انتخاب می شود.

شب جهانی کتاب 5 مارس 2011 (14 اسفند 1389) در بریتانیا برپا ‌شد و به دوستداران کتاب، رایگان کتاب اهدا شد. در این رویداد بزرگ فرهنگی برای قدردانی از کتاب‌های بزرگسالان و کتاب خوانی به طور کلی، بیش از یک میلیون نسخه کتاب رایگان از سراسر جهان به دوستداران کتاب اهدا شد. این کتاب‌ها از سوی 20 هزار کتابخوان علاقه‌مند در اختیار دیگر دوستداران کتاب قرار گرفت.

شب جهانی کتاب در بریتانیا و ایرلند و دو روز پس از برپایی روز جهانی کتاب برگزار می‌شود.

برای اجرای این طرح از 2 دسامبر (11 آذر) بتدریج از اعضای عمومی این طرح، به عنوان یکی از 20 هزار اهدا کننده 48 نسخه کتاب دعوت می‌شود تا عنوان‌های مورد علاقه‌شان را از میان فهرستی شامل 25 عنوان کتاب که اعلام شده، انتخاب کنند. انتظار می‌رود بیشتر اهداکنندگان، مشتاقان و کتاب دوستانی باشند که با اشتیاق در اهدای کتاب به دیگر کتابخوانان در این طرح شرکت می‌کنند. 20 هزار اهدا کننده این کتاب‌ها، برای شرکت در این رویداد از سوی احزاب و چهره‌های شناخته شده دعوت می‌شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه کتابفروشان، اتحادیه ناشران، اتحادیه ناشران مستقل، اجتماعات کتاب‌خوانی کتابخانه‌ها و بنیادهای خیریه ترتیب داده شده است.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =