حوادث ایران در ظهر شنبه 8 مرداد 1390

تصادف دلخراش در محور هراز/ 10 کشته و مصدوم 

خبرگزاری مهر نوشت: بخشدار لاریجان آمل از وقوع سانحه دلخراش تصادف دو دستگاه پژو روآ و پراید در جاده هراز و کشته و زخمی شدن 10 سرنشین این خودروها خبر داد.
محمد رضا نصیری گفت: این تصادف دلخراش عصر جمعه در منطقه آب اسک جاده هراز رخ داد که در آن حادثه، آن نوزاد هشت ماهه که سرنشین خودرو پراید بوده در دم جان باخت و 9 سرنشین پراید و پژو روآ به شدت زخمی شدند.
به علت ترافیک سنگین و شدت جراحت سرنشینان این دو خودرو، مصدومان با بالگرد اورژانس هوایی 115 به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند.
 انحراف به چپ خودرو پژو از پراید علت اصلی این تصادف دلخراش بوده است. شدت این سانحه دلخراش رانندگی به حدی بود که به هر دو خودرو خسارت سنگینی وارد شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از رانندگان عبوری در محور هراز بی احتیاط رانندگی می کنند و توجهی به سایر رانندگان عبوری ندارند تاکید کرد: پلیس راه باید در این خصوص با خاطیان بی تفاوت که سبب کشته و مجروح شدن افراد بیگناه می شوند هیچ گذشتی نداشته باشد.
بخشدار لاریجان آمل از رانندگان خواست در محور پرتردد هراز با سرعت مطمئنه حرکت کنند و به هشدارهای پلیس به طور کامل توجه داشته باشند. 

 

 

نفتکش ایرانی هدی از چنگ دزدان دریایی نجات یافت

خبرگزاری مهر نوشت: دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در هجدهمین رویارویی خود با پدیده شوم تروریسم دریایی طی سال جاری­، که سال جهاد اقتصادی نام دارد، نفتکش ایرانی هدی را از چنگ دزدان دریایی نجات دادند.
دزدان دریایی با دو فروند قایق تندرو مسلح به سلاح آرپی جی در ورودی تنگه باب المندب - در موقعیت 63 12 شمالی و 25/2 43 شرقی- نفتکش ایرانی هدی را مورد تهاجم قرار داده و سعی در ربودن آن داشتند که با حضور به موقع ناوگروه پانزدهم نیروی دریایی مواجه شدند.
بر اساس این گزارش، تکاوران نیروی دریایی ارتش در این درگیری توانستند با به هلاکت رساندن یک تن از دزدان دریایی در حین تیراندازی با سلاح آرپی جی، نفتکش ایرانی هدی را نجات داده و باعث متواری شدن دزدان دریایی شوند. در ادامه، تکاوران نیروی دریایی نفتکش مذکور را در مسیر مقصد همراهی (اسکورت) کردند.

 

 

4کشته و 28زخمی در محور باغ‌ملک هفتکل

فارس نوشت: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از کشته شدن 4نفر و مجروح شدن 28 نفر بر اثر تصادف اتوبوس و تریلر در محور باغ‌ملک هفتکل خبر داد.
سیداسدالله موسوی اظهار داشت: بر اثر وقوع یک تصادف در ساعت 23:5 دیشب 4نفر کشته و 28نفر مجروح شدند. این تصادف بین یک دستگاه اتوبوس حامل مسافران و یک دستگاه تریلر در 15کیلومتری جاده باغ‌ملک هفتکل اتفاق افتاد.
موسوی با اشاره به اینکه این اتوبوس از اصفهان به مقصد ماهشهر در حرکت بود، بیان کرد: ده دقیقه پس از حادثه مأموران اورژانس در محل حاضر شدند و 28نفر مجروح حادثه به بیمارستان امام خمینی اهواز انتقال یافتند.

 

 

اعدام قاچاقچی مواد مخدر در میناب

فارس نوشت: دادستان عمومی و انقلاب میناب از به دار آویخته شدن قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
احمد کامرانی با بیان اینکه «ح د» قاچاقچی مواد مخدر طی سال 87 در روستای گوربند این شهرستان دستگیر شده بود، گفت: این قاچاقچی به جرم حمل 49 کیلو و 500 گرم ماده مخدر هروئین به دار آویخته شده است. 
رویکرد دستگاه قضا برخورد شدید با قاچاقچیان مواد مخدر است.
به گفته دادستان میناب، این امر سبب شده است طبق آمار موجود، در ماه‌های اخیر ورودی مواد مخدر به شهرستان کاهش محسوسی نسبت به مدت مشابه داشته باشد.
میناب دومین شهرستان برزگ هرمزگان پس از مرکز این استان است،‌ هرمزگان طی سال‌های گذشته به گفته مقامات انتظامی به یکی از مناطق عبور محموله‌های مواد مخدر برای ورود به مرکز کشور شده است. میناب نیز به دلیل موقعیت ویژه و قرارگیری در بین بندرعباس و شهرهای شرقی کشور یکی از مناطق عبور مواد مخدر است.   

 

 

62 زخمی بر اثر فرو ریختن جایگاه تماشاگران کشتی در فومن

واحد مرکزی خبر نوشت: فرو ریختن جایگاه تماشاگران کشتی گیله مردی در فومن ، 62 زخمی برجای گذاشت .
آقای قنبرزاده رئیس کمیته کشتی گیله مردی گیلان، علت حادثه را نشستن بیش از گنجایش تماشاگران در بخشی از جایگاه اعلام کرد.
جایگاه تماشاگران کشتی گیله مردی در روستای شیرذیل فومن از داربست ساخته شده بود که ساعت 12 دیشب فرو ریخت. به دلیل اینکه کشاورزان در روز درگیر کار کشاورزی هستند،‌ کشتی گیله مردی از ساعات اولیه شب آغاز می شود و تا پاسی از شب ادامه دارد.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان اعلام کرد: 15 نفر از مجروحان در محل حادثه درمان و 47 نفر دیگر به بیمارستان های فومن - صومعه سرا و رشت منتقل شدند.
دکتر لاله فاضل تولمی افزود: ‌هشت نفر از حادثه دیدگان این حادثه به علت شدت جراحات هنوز در بیمارستان بستری هستند. کشتی گیله مردی یکی از ورزش های بومی - محلی گیلان است که تابستان هر سال در حدود 25 روستای استان به مدت چندین شب برگزار می شود. کشاورزان گیلانی از مشتاقان اصلی دیدن این ورزش بومی - محلی هستند.  
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =