معاون وزیر صنایع و معادن اعلام کرد: وزارت نیرو براساس توافق صورت گرفته، تحت هیچ شرایطی نباید برق صنایع را به نفع بخش خانگی قطع کند.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل سازمان، خدامراد احمدی با بیان اینکه در زمان اوج مصرف برق بسر می بریم، گفت: واحدهای تولیدی اهداف اولیه قانون هدفمندکردن یارانه ها را پشت سرگذاشته و تا حدودی با شرایط موجود کنار امده اند، از این رو با تصمیماتی مانند قطع برق، نباید به تولید کنندگان  ضربه زد.  

احمدی  با اشاره به اینکه قطع برق صنایع در دوره تابستان با هدف کاهش مصرف برق،مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان به وجودمی‌آورد، تصریح کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، هزینه‌های تولید افزایش یافته و این امر از حاشیه سود فعالان این بخش کاسته است.

وی افزود: قطع برق واحدهای صنعتی و تعطیلی کارخانه‌ها در برخی ساعات روز،به هزینه‌های تولید می‌افزاید و منجر به کاهش سود مجدد تولیدکنندگان صنعتی می‌شود.

معاون وزیر صنایع ومعادن با تأکید بر این که در صورت عملی شدن این طرح به طور قطع از پویایی بخش تولید و صنعت کشور کاسته می‌شود، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، اقدام به معرفی صنایع پرمصرف و مهم به وزارت نیرو کرده است تا با برنامه ریزی مناسب از قطع برق در این واحدها جلوگیری شود.

احمدی بابیان اینکه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد کاهش مصرف برق در بخش خانگی بوده‌ایم، گفت: انتظار می‌رود وزارت نیرو این مازاد برق را به سمت صنعت سوق دهد، تا محدودیت‌های این بخش برطرف شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در عین حال یاد آور شد: صنعتگران باید مصرف انرژی خود را مدیریت کنند تا در زمان اوج مصرف با مشکل مواجه نشوند.

احمدی همچنین از وزارت نیرو خواست ،توافق صورت گرفته به نحوی مدیریت شود که هیچ گونه قطعی برق در بخش صنعت صورت نگیرد وشاهد افزایش تولید در این زمان باشیم.

وی یادآورشد: امیدواریم با تعامل و همکاری همه بخشها شاهد رشد تولید و توجه به صنعتگران باشیم و به طور قطع صنعتگران هم با تدبیر و مدیریت انرژی خود به دولت کمک خواهند کرد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =