۴ نفر
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
حال و روز جامعه مهندسی خوب نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی از خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امیرحسین مرادزاده گفت: حال و روز جامعه مهندسی خوب نیست، با کاهش ورودی نقشه ها به سازمان، واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و همچنین با رای اخیر دیوان عدالت اداری در رابطه با حذف هزینه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، درآمد سازمان و درآمد مهندسین به شدت کاهش یافته است، که ضروری است به فکر منابع درآمدی جدید و انعقاد تفاهم نامه با ارگانهای ذیربط جهت افزایش منابع درآمدی سازمان جهت گذر از این مشکل باشیم.

مرادزاده در ادامه گفت: از پیشنهادات اعضاء در جهت کاهش هزینه ها و افزایش منابع درآمدی سازمان استقبال کرده و قطعاً از پیشنهات سازنده تقدیر بعمل خواهد آمد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی همچنین افزود : افزایش تعرفه خدمات مهندسی را نیز بعد از تشکیل شورای مرکزی جدید پیگیری خواهیم نمود.

وی گفت: رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان لازم الاجراست که اجرای کامل این مقررات، نیازمند فراهم نمودن بسترهای مورد نیاز و اطلاع رسانی صحیح به مردم است و به جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز و واقعی نمودن خدمات مهندسی از فعالیت اشخاص فاقد صلاحیت توسط مراجع ذیصلاح ممانعت بعمل آید. و اجرا توسط سازنده ذیصلاح بایستی انجام گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: سیستم ارجاع نظارت هوشمند هم اکنون در برخی شهرهای استان اجرایی گردیده است و تا پایان سال خبر از راه اندازی آن در اکثر شهرهای استان خبر داد.

وی همچنین اشاره کرد: منتظر ابلاغ نظامنامه ارجاع نظارت هوشمند شورای مرکزی بودیم که متاسفانه علیرغم پیگیری های حضوری و مکاتبات متعدد تا به امروز این امر محقق نگردیده و مجبور شدیم در جهت حمایت از مهندسین جوان و جهت هماهنگی و تعادل بین امتیاز اعضای سازمان، بزودی با شرکت طرف قرارداد پیش نویس ارجاع نظارت هوشمند شورای مرکزی را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت شهردار محترم ارومیه در جهت شفاف سازی و خودداری از هرگونه رانت و ... دستور تهیه نقشه ها از طریق سامانه نظام جامع الکترونیک ارسال شده است.

مرادزاده گفت: مشکل بیمه مهندسین را نیز بجد از نمایندگان محترم مجلس پیگیر هستیم که امیدواریم در آینده ای نزدیک این امر مهم حل و فصل گردد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =