«‌آونگ فوکو‌»ی امبرتو اکو ماجرای سه ویراستار بسیار زبده را بازگو می‌کند که بعد از مدتی فعالیت در این حرفه دچار رخوت می‌شوند و تصمیم می‌گیرند برای رهایی از این وضعیت طرحی مشترک اجرا کنند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «آونگ فوکو» نوشته امبرتو اکو (Umberto Eco) با ترجمه رضا علیزاده در 1176 صفحه با قیمت 12000 تومان از سوی انتشارت روزنه روانه بازار نشر شد.

خط داستانی کتاب «‌آونگ فوکو‌» که دومین رمان امبرتو اکو‌ست، در زمان حاضر اتفاق می‌افتد و ماجرای سه ویراستار بسیار زبده را بازگو می‌کند که بعد از مدتی فعالیت در این حرفه دچار رخوت می‌شوند و تصمیم می‌گیرند برای رهایی از این وضعیت طرحی مشترک اجرا کنند و‌...البته اکو از خلال این ماجرا به بحث درباره‌ تاریخ و ادبیات و متن و تفسیر متن می‌پردازد. ‌آونگ فوکو‌ نام نوعی آونگ نمایشی ا‌ست که به منظور نشان دادن چرخش کره‌ زمین به کار می‌رود. این آونگ که اولین‌بار توسط لئون فوکو در 1851 آزمایش شد، به خاطر نشان‌ دادن حرکت وضعی زمین مورد توجه قرار گرفت.

آونگ فوکو

داستان با این جملات آغاز می‌شود:
«آن وقت بود که آونگ را دیدم. گوی، آویزان از ریسمان بلندی متصل به سقف سرایشگاه با هم‌زمانگی شکوهمندش به عقب و جلو در نوسان بود. می‌دانستم - اما هر کسی می‌توانست این را در جادوی آن صدای تنفس آرام احساس کرده باشد - که این دوره تناوب را جذر طول ریسمان و عدد پی تعیین می‌کند، عددی که اگر چه برای عقول دنیوی گنگ است، از رهگذر نوعی گویایی اعلی، محیط و قطر هر دایره ممکنی را به هم پیوند می‌دهد. زمانی که لازم است تا گوی از این طرف تا آن طرف نوسان کند با نوعی توطئه مرموز بین بی‌زمان‌ترین سنجه‌ها معین می‌شود: واحد بودن نقطه تعلیق، ثنویت ابعاد صفحه، ثالث بودن شروع عدد پی، طبیعت مربع و مرموز جذر، و کمال بیرون از شمار خود دایره ...»

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =