آفت پروانه سفید در خوزستان تحت کنترل است/مبارزه تا پایان شهریور ادامه دارد

ایسنا نوشت:مدیرکل منابع طبیعی با بیان اینکه در حدود ۲۰ هزار هکتار از جنگل های زاگرسی استان آفت پروانه برگخوار سفید بلوط مشاهده شده است گفت:خوشبختانه وضعیت جنگل های زاگرس در خوزستان در خصوص حمله آفت پروانه برگخوار سفید بلوط در مقایسه چهار استان دیگر که با این آفت درگیر هستند بهتر است.

سید محمد تقی سجادی درخصوص ریزش آفت پروانه برگخوار سفید بلوط اظهار کرد:مبارزه با این آفت در ۵ شهرستان دزفول لالی اندیکا باغملک و بهبهان در حال انجام است و همچنان روند پایش جنگل های زاگرس و مبارزه با این آفت ادامه دارد.

وی ادامه داد:از حدود یک میلیون هکتار جنگل های زاگرسی در خوزستان حدود ۵۳۷ هزار هکتار از آن تاکنون پایش شده است که در حدود ۲۰ هزار هکتار از این جنگل ها آفت پروانه برگخوار سفید بلوط مشاهده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت:در حدود ۹ هزار هکتار از این جنگل ها جمعیت آفت به شکلی بوده که باید مبارزه با آفت انجام می شد و از این رو کار کانون کوبی این آفت انجام شده است.

سجادی عنوان کرد:خوشبختانه وضعیت جنگل های زاگرس در خوزستان در خصوص حمله آفت پروانه برگخوار سفید بلوط در مقایسه چهار استان دیگر که با این آفت درگیر هستند بهتر است و شرایط به خوبی تحت کنترل است زیرا کار مبارزه با این آفت از ۵ ماه گذشته در دستور کار بوده و برای آن برنامه داشتیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =