پیکر روح الله مفیدی در خلد برین آرام‌ گرفت

ایران تئاتر نوشت: پیکر روح الله مفیدی، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، روز یکشنبه ۲۶ تیر در زادگاهش شهر یزد به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد روح الله مفیدی، بازیگر پیشکسوت که روز جمعه ۲۴ تیر بر اثر بیماری درگذشت صبح روز یکشنبه۲۶ تیر از مقابل سالن تشریفات خلدبرین به سمت قطعه نام آوران در شهر یزد برگزار شد.

این مراسم، با حضور خانواده این هنرمند فقید، مسئولان، دوستاندارانش و جمع کثیری از هنرمندان شهر یزد همراه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: مرحوم مفیدی از جمله هنرمندانی بود که بیش از ۷۰ سال از عمر خود را صرف هنرمندی در سینما، تئاتر و تلویزیون کرد.»

او ادامه داد: «زنده یاد مفیدی هنرمندی متعهد و مردمی بود و مردم او را دوست داشتند و در همه کارها سعی می‌کرد که مردم را شاد کند و امروز مردم عزادار او هستند.»

همچنین امیررضا وزیری هنرمند یزدی نیز در این مراسم در سخنان کوتاه گفت: «مرحوم مفیدی خودکفا و خودآموز بود و در حالیکه هیچ معلم و استادی نداشت به یک مجسمه ساز و نقاش و گریمور قهار مبدل شده بود.»

وزیری ادامه داد: «او یک انسان مهربان و خانواده دوست بود و در زندگی شخصی، شغل و حرفه خود هیچ حاشیه‌ای نداشت. ایمان و اعتقاد به خداوند متعال و نماز اول وقت از مهمترین ویژگی‌های ایشان بود.»

این هنرمند یزدی افزود: «زنده یاد مفیدی یک مجموعه‌ای از هنر را به همراه داشت و ما آخرین چراغ کم سوی تئاتر یزد را از دست دادیم و دیگر کسی از نسلی که چراغ یزد را روشن نگه داشته بود، نخواهیم داشت.»

محمدرضا امیرخانی، بازیگر و نمایشنامه نویسی سینما، تئاتر و تلویزیون هم گفت: «روح الله مفیدی به نظم و عبادت پروردگار مقید بود و در سریال‌هایی که با ایشان همکاری داشتم، شاهد بودم که بلافاصله پس از اذان، مهر کوچک خود را از جیب خارج می‌کرد و به نماز می‌ایستد. او به همه احترام می‌گذاشت، مهربان و مردم دار بود و عمر بابرکتی داشت. گرچه همه او را به عنوان یک چهره پرداز در سینما می‌شناسند، اما ۴۷ فیلم سینمایی و سریال در رزومه ایشان به ثبت رسیده است.»

روح الله مفیدی در سال ۱۳۰۸ در شهر یزد متولد شد و در ۲۴ تیر ۱۴۰۱ به دیار باقی شتافت.

۵۷۲۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    روحش شاد