پردیس علم و فناوری خوزستان در حوزه کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر اینکه صنعت کشاورزی در خوزستان باید از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان استفاده کند، گفت: به زودی پردیس علم و فناوری خوزستان در حوزه کشاورزی با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمد راضی جلالی در نشست با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که امروز (۲۸ تیرماه) در راستای راه‌اندازی پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی خوزستان در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: صنعت کشاورزی در خوزستان متناسب با دانش روز توسعه پیدا نکرده است و باید از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این حوزه استفاده کند.

وی افزود: کشاورزی اصلی‌ترین پتانسیل خوزستان است. خوزستان در بسیاری از حوزه‌ها از جمله نیشکر، خرما و گندم جایگاه ارزشمندی در کشور دارد که حکایت از توان و ظرفیت بالای استان در حوزه کشاورزی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد: بررسی و نگاه به کشاورزی در استان خوزستان نشان می‌دهد متاسفانه ما نتوانسته‌ایم در راستای توسعه تکنولوژی در حوزه صنایع کشاورزی آن گونه که باید رشد داشته باشیم و کشاورزی ما متناسب با دانش و تکنولوژی روز توسعه پیدا نکرده است.

راضی جلالی گفت: پارک علم و فناوری خوزستان این آمادگی را دارد تا ظرفیت و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک خوزستان را در حوزه کشاورزی فعال کند و راه‌اندازی پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی می‌تواند این ظرفیت‌ها را فعال و در راستای توسعه تکنولوژی و فناوری در حوزه کشاورزی در خوزستان گام مهمی بردارد.

در پایان این نشست مقرر شد اقدامات لازم از سوی پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در راستای راه‌اندازی هرچه سریعتر پردیس علم و فناوری کشاورزی خوزستان صورت گیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =