آبرسانی سیاربه۷۰روستای استان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت:معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۷۰ روستای این استان آبرسانی سیار می‌شود که با تداوم خشکسالی و افزایش دما در روزهای باقیمانده از فصل تابستان پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۲۰۰ روستا نیز برسد

مراد محمودی افزود: بیشترین روستاهایی که در استان آبرسانی می‌شود در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر چه امسال تاکنون قطعی و جیره‌بندی آب شرب در استان انجام نگرفته است اما ۶ شهرستان استان با تنش آبی روبروست و چنانچه مصرف آب در این شهرستان‌ها افزایش پیدا کند با مشکل کمبود مواجه می‌شویم.

محمودی ادامه داد: در برخی ساعات نیز به سبب قطعی برق در برخی مناطق شهری از جمله هفشجان و شهر کیان آبرسانی با چالش همراه و بخشی از آب موردنیاز این مناطق از طریق تانکر تامین شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در خصوص ادعای برخی از شهروندان در خصوص وجود نیترات بیش از استاندارد آب شرب نیز توضیح داد: اگر چه منابع آب زیرزمینی به شدت افت کرده است و همین موضوع می‌تواند در کاهش کیفیت آب تاثیرگذار باشد اما مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند چرا که آبی که در اختیار مردم گذاشته می‌شود به طور کامل استاندارد است و آزمایش‌های متعددی بر آن انجام می‌گیرد و علاوه‌بر آن دانشگاه علوم پزشکی نیز بر کیفیت آن نظارت دارد.

محمودی همچنین به وضعیت چشمه کوهرنگ اشاره کرد و گفت: دبی چشمه به حالت معمول درآمده است و با ظرفیت کامل در مدار است اما بی‌شک چشمه از خشکسالی‌های اخیر تاثیر پذیرفته و ممکن است در سال‌های آینده دوباره با کاهش دبی مواجه شود.

گفتنی است، در حال حاضر ۹۶ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی بوده و سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در حالی رو به پایان است که بارش‌های این استان با کاهش ۱۴ درصدی روبرو است.

خشکسالی‌های اخیر چهارمحال و بختیاری از سال آبی ۸۵-۸۶ آغاز شده است و در طول این سال‌ها پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان برجا گذاشته است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =