به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مسعود خواجهوند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در همایش مدیریت مصرف بهینه انرژی برق در خانوادهها که با حضور سمیه خداپرست مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، فرح جمالزاده رئیس گروه بهرهوری و مدیریت مصرف انرژی شرکت توانیر، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان، داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفا و جمعی از مشاوران امور زنان دستگاههای اجرایی در شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ممیزی انرژی در وزارت نیرو بسیار اهمیت دارد و با تشکیل جلسات متعدد تلاش شده برای هماهنگی امور در بخش ناترازی تولید و مصرف اقدامات کاربردی صورت گیرد.
او افزود: میزان مصرف انرژی برق در حال حاضر ۶۹هزار مگاوات است که با برنامهریزی مدیریت مصرف و همکاری در حوزه صنعتی وکشاورزی گذر از پیک را تا این لحظه با موفقیت سپری کردهایم که تداوم این امر مستلزم مدیریت مصرف در بخشهای خانگی و اداری است.
خواجهوند یادآورشد: بیش از ۲۲هزار مگاوات مصرف انرژی برق ناشی از بار سرمایشی و بیشترین مصرف آن در بخش خانگی است که باید با همکاری مردم برای کاهش آن اقدام کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در این راستا تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵درجه سانتیگراد، استفاده از دورکند کولرهای آبی، استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپهای اضافی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جاروبرقی، لباسشویی، ظرفشویی در ساعات اوج بار از جمله راهکارهای سادهای است که شهروندان میتوانند با توجه به آن در مدیریت مصرف برق مشارکت کنند.
این مسئول بیان کرد: در تمامی برنامههای وزارت نیرو بهویژه در استانها موضوع مدیریت مصرف جدی گرفته شده و بیشتر همایشها و سمینارها با این محور تنظیم میشود تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.
او ادامه داد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل میدهند و این گروه در مدیریت خانواده توانسته نقش کلیدی و موفقی ارائه کند و مصمم هستیم از این ظرفیت ارزشمند برای فرهنگسازی و انتقال پیام مدیریت مصرف بهخوبی استفاده کنیم.
خواجهوند یادآورشد: بانوان میتوانند نقش سفیران انرژی در خانواده ها را ایفا کنند و در فرهنگسازی و مدیریت مصرف نقش بیشتری بر عهده بگیرند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: تداوم دورههای آموزشی در میان گروههای مختلف مردم بهخصوص جامعه زنان، ارائه آموزشهای لازم از طریق ابزارها و روشهای اطلاعرسانی، برگزاری همایشها و کارگاههای آموزشی میتواند مدیریت مصرف را در جامعه نهادینه کند.
نظر شما