قصاص اسیدپاشی، یکی از جنجالی ترین حکم های دستگاه قضایی، دیروز صبح اجرا نشد. آمنه از حق خودش گذشت. اما یک سوال پیش می آید؛

آیا آمنه اشتباه کرد؟ آیا بخشیدن قصاص اسیدپاشی، ترویج این عمل شوم است؟ یا او انسانیت را آموخت و به قول خودش که از قرآن کریم نقل می کرد، کار بزرگتر را انجام داد؟ این سوالات در حالی پیش می آید که آمنه گفته مجید تا لحظه آخر به او فحاشی می کرد.

کاربران خبرآنلاین از دیروز، نظرات مختلفی دراین باره داشته اند. به نظر می رسد تعداد موافقان و مخالفان برابر است. اما شاید بازخوانی آنها خالی از لطف نباشد.

کاربری آمنه را خطاب قرار داده می گوید: "زنده باد آمنه عزیز درس بزرگی به همه ما دادی نشان دادی که بینایی چشم دل بسی ارزشمند تر از چشم سر است."

نظراتی از این دست بسیار هستند. اما مخالفان می گوید آمنه با این کار، به خودش و جامعه خیانت کرده است: "بزرگترین اشتباه زندگیش رو کرد...به خودش و جامعه خیانت کرد... باید قصاص میکرد تا درس عبرت باشه"

کاربری هم نوشته: "من خیلی به گذشت اعتقاد دارم اما نه جایی که خودم زندگیم وخانواده ام رو نابود کنه،گذشت ایشون اینجا درست نبود .حالا اگه یکی دیگه بخواد اینکار رو تکرار کنه از چی باید بترسه اگه مجید هم این زجر رو تحمل میکرد درس عبرت میشد، اما..."

کاربری هم معتقد است مجید، برای بخشش، بازی کرده است: "آمنه عزیز چه بسا بعد از اینکه بخشیدیش توی دلش بهت خندیده باشه.همان طوری که قبلش داشته فحاشی میکرده. اما دیگه اجازه نده از زندان بیاد بیرون . باید ابدی بشه"

برای خواندن نظرات بیشتر به خبر اولیه و گفتگو با آمنه مراجعه کنید. اما پیش از آن نظر خود را درباره کاری که آمنه کرد، در همین خبر بگذارید. منتظریم.

4747

کد خبر 165468

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 310
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 1
    بله
  • ایرانی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    3 0
    کار بزرگی کرد اما اشتباه کرد این ادم فیلم بازی کرد و لیاقت بخشش رو نداشت
    • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
      2 0
      کاملا با این نظر شما موافقم این یک اشتباه بزرگی بود که انجام دادید.بعضی از آدمها لیاقت بخشش رو ندارند.مطمئن باشید حتی اگر ایشون بخشیده باشن باید تقاص این کارشو پس بده چون عدالت خدایی این و میگه
  • ناهید IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    آمنه! بابا تو دیگه کی هستی؟ چطور تونستی این کارو بکنی؟ من نمی دونم تو از اولش هم دلت به این بزرگی بوده یا تحمل این همه درد باعث شده اینقدر بزرگ و عمیق بشی که بتونی کار بزرگتر رو انجام بدی ولی نظر شخصی من اینه که بهتر بود قصاص می کردی تا اینهمه شاهد رشد اسیدپاشی تو جامعه نباشیم! متاسفانه خانواده ها به فکر تربیت فرزندان خود نیستند و فقط هنرشون پر کردن شکم بچه هاشونه وگرنه اینهمه آدم عقده ای و مشکل دار تو جامعه رها نمیشدند که به راحتی زندگی رو برای هموطنانشون تبدیل به یه جهنم واقعی کنند.
  • مهسا IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 3
    به نظر من كه واقعاً كار بزرگي كرد. در واقع با اين كار به جاي دو تا چشمش هزاران جفت چشم كساني را كه هميشه اين گذشت را به خاطر مي آورند به دست آورد . مجيد موحدي چشم وجدانش كور است كه با از دست دادن چشمهايش هم آنها بينا نمي شد و نابينايي چشمان آمنه هرگز مانعي براي ديدن مسايل وافعي براي او ، كه ثابت كرد استعداد ديدنش را دارد ، نمي شود . اميدوارم هر چه زودتر كاملاً خوب شود و بينايي چشمانش را هم با پيشرفتهاي علمي به دست آورد.
  • ایرانی IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار بزرگی کرد اما اشتباه کرد این ادم فیلم بازی کرد و لیاقت بخشش رو نداشت
  • mooooooos IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    خیر...باید به عشدمجازات میرسید که این مساله ترویج پیدا نکنه...قبول دارم گذشت خوبه و تو دین ما ازش بخوبی یاد میشه ولی نه درهرصورت و شرایطی
  • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بله
  • مهسا IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من كه واقعاً كار بزرگي كرد. در واقع با اين كار به جاي دو تا چشمش هزاران جفت چشم كساني را كه هميشه اين گذشت را به خاطر مي آورند به دست آورد . مجيد موحدي چشم وجدانش كور است كه با از دست دادن چشمهايش هم آنها بينا نمي شد و نابينايي چشمان آمنه هرگز مانعي براي ديدن مسايل وافعي براي او ، كه ثابت كرد استعداد ديدنش را دارد ، نمي شود . اميدوارم هر چه زودتر كاملاً خوب شود و بينايي چشمانش را هم با پيشرفتهاي علمي به دست آورد.
  • ناهید IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه بابا تو دیگه کی هستی چطور تونستی اینکارو بکنی؟ من نمیدونم تو از اولم این روح بزرگ رو داشتی یا تحمل اینهمه درد و ناراحتی باعث شده که بتونی کار بزرگتر رو انجام بدی ولی بنظر من بهتر بود قصاص میکردی تا متاسفانه شاهد افزایش اسیدپاشی نباشیم آدمهای عقده ای که معلوم نیست تو چه خانواده فجیعی بزرگ شده اند که براحتی قادرند زندگی انسانهای دیگررو به جهنم واقعی تبدیل کنند. این آدمهای عقده ای باید ادب بشوند!
  • سارا IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من مخالف بخشش مجید بودم،خود امنه گفت که وقتی گفتم که دیمو نمیبخشم مجید شروع کرد به توهین کردن،پس نمیتونیم بگیم که مجید از کارش درس گرفته.اینجور بخششها هرگز از خشونت جامعه کم نمیکنه
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت امنه درست نبود به نظر من قصاص برای اینجور افراد کافی نیست میبایست همان موقع دستگیری اعدام شوند این چه قانونی است که مجرم را 7سال نگه میدارند که چه چیز ثابت شود واقعا" متاسفم.
  • سارا IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من مخالف بخشش مجید و امثال مجید هستم که به راحتی مرتکب جرم میشوند و بعد با التماس میخوان نظر جامعه رو بخودشون جلب کنن که باید جامعه اونها رو ببخشه. بخشش امنه یعنی اینکه باز ما شاهد این جنایتها خواهیم بود
  • رضا IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    اشتباه بزرگ تو دلت پاکه اما همچین آدمای احمقی را باید به سزای اعمالشون رساند
  • بدون نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت امنه درست نبود به نظر من قصاص برای اینجور افراد کافی نیست میبایست همان موقع دستگیری اعدام شوند این چه قانونی است که مجرم را 7سال نگه میدارند که چه چیز ثابت شود واقعا" متاسفم.
  • محسن IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه که گذشت ولی از قوه قضاییه خواهشمندیم بصورت قاطعانه برخورد کند تا درس عبرتی شود برای همگان
  • بدون نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    واقعا کار اشتباهی بود بایدحکم اجرا میشد تا درس عبرتی باشد برای دیگران_اگر شاهد اجرای همچنین حکمهایی باشیم قطعا شاهد کمتر شدن این گونه جرایم خواهیم بود به نظر من در اعدامها هم نباید بخششی صورت پذیرد تاشایدشاهدکمترشدن جرم وجنایت باشیم مثل عریستان وامارات که دولت امکان ببخشش به اینگونه مجرمین نمیدهد
  • سارا IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    2 0
    من مخالف بخشش مجید و امثال مجید هستم که به راحتی مرتکب جرم میشوند و بعد با التماس میخوان نظر جامعه رو بخودشون جلب کنن که باید جامعه اونها رو ببخشه. بخشش امنه یعنی اینکه باز ما شاهد این جنایتها خواهیم بود
  • یه خانم IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    همین که دل آمنه از این کار خودش خوشنوده، مهمه. ما در موقعیت او نیستیم که قضاوت کنیم. بدیهی یه که او روزها و شبهای سخت و طاقت فرسای روحی و جسمی سپری کرده. درواقع او با اینکار کینه را رها کرده - بخشیده و خودش یک عمر رها شده از نفرت و بغض. او برای آن شرور هم بجای انباشتگی نفرت، یک دنیا پشیمانی به ارمغان آورده که از نفرت کشنده تره. صمیمانه برایش آرزوی تندرستی می کنم و اطمینان دارم خدای مهربان همواره او را بخاطر گناهی که مرتکب نشده و بخشش عظیمی که هبه کرده، متبرک خواهد کرد. با سپاس به او
  • بدون نام TR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه کرد . جامعه ما لیاقت این بخشش ها رو نداره . در برابر کسی باید بخشش کرد که شعور بخشیدن رو داشته باشه . از فردا مجرمان گستاخ تر میشوند
  • بدون نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت امنه درست نبود به نظر من قصاص برای اینجور افراد کافی نیست میبایست همان موقع دستگیری اعدام شوند این چه قانونی است که مجرم را 7سال نگه میدارند که چه چیز ثابت شود واقعا" متاسفم.
  • یه خانم IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 1
    همین که دل آمنه از این کار خودش خوشنوده، مهمه. ما در موقعیت او نیستیم که قضاوت کنیم. بدیهی یه که او روزها و شبهای سخت و طاقت فرسای روحی و جسمی سپری کرده. درواقع او با اینکار کینه را رها کرده - بخشیده و خودش یک عمر رها شده از نفرت و بغض. او برای آن شرور هم بجای انباشتگی نفرت، یک دنیا پشیمانی به ارمغان آورده که از نفرت کشنده تره. صمیمانه برایش آرزوی تندرستی می کنم و اطمینان دارم خدای مهربان همواره او را بخاطر گناهی که مرتکب نشده و بخشش عظیمی که هبه کرده، متبرک خواهد کرد. با سپاس به او
  • فرزاد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    2 0
    اشتباه کرد باید قصاص می کرد تا درس عبرت باشد برای دیگران . اشتباه محض کرد
  • واقع بین IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    2 0
    ترحم بر پلنگ تیزدندان/ ستم کاری بودبرگوسفندان
  • بدون نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    کسی رو میبخشند که از عمل خودش پشیمون باشه.
  • کارمند IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    2 0
    گذشت در موارد عمدی درست نیست.
  • ترانه IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    دراین شرایط گذشت برای شخص لذت بخش و برای جامعه مضر است که تداوم پیدا میکند و جری را جری تر و وقیح را وقیح تر میکند.اینگونه آدمها جنون دارند و در جامعه ما کم نیستند.
  • علی CZ ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    2 0
    به نظر من اگربازم از این اتفاقات بیافتد امنه خودشو نبخشه "چون قصاص این ادم میتونست این قضیه رو واسه همیشه تموم کنه ....
  • kkkkk IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    اشتباه محض كرد بايد قصاص ميشد يعني چي آخه
  • بدون نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 1
    کار درستی کرد اگر قرار بود با قصاص وضع جامه درست بشه الان حال و روزمون ای نبود اما باید خسارت درمانشو تا آخرین ریال بگیره آمنه با این کارش به ما نشون داد که به جای روش کور انتقام میشه با راههای بهتر از ترویج خشونت در جامعه جلوگیری کرد
  • بدون نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    اشتباه كرد
  • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    نباید گذشت می کردچرا زمان قصاص دنبال شعار و بخششیم چرا اونایی که می گن گذشت به جرمی عمدی که انجام داده واثرات اون فکر نمی کننداین اتفاق همچنان داره در جامعه صورت می گیره.
  • مجید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت کار بدی نیست. اما پس حالا مدعی العموم کجاست؟! مجازات چنین کاری به دلیل اثرات روانی ان در جامعه باید سنگین تعریف شود و فقط به عهده شاکی نباشد. تعلل در بر خورد با چنین مجرمانی باز هم حادثه می افریند.
  • بدون نام GB ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    آمنه کار درستی کرد اما قانون باید حکم اعدام این مرد را صادر و اجرا کند. به نظر من جنبه عمومی این جرم مهمتر از جنبه شخصی آن است.
  • یه خانم IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 1
    همین که دل آمنه از این کار خودش خوشنوده، مهمه. ما در موقعیت او نیستیم که قضاوت کنیم. بدیهی یه که او روزها و شبهای سخت و طاقت فرسای روحی و جسمی سپری کرده. درواقع او با اینکار کینه را رها کرده - بخشیده و خودش یک عمر رها شده از نفرت و بغض. او برای آن شرور هم بجای انباشتگی نفرت، یک دنیا پشیمانی به ارمغان آورده که از نفرت کشنده تره. صمیمانه برایش آرزوی تندرستی می کنم و اطمینان دارم خدای مهربان همواره او را بخاطر گناهی که مرتکب نشده و بخشش عظیمی که هبه کرده، متبرک خواهد کرد. با سپاس به او
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    درسته که بخشش کار بزرگیه اما در مواردی اینچنینی فقط ترحم بر ظالم است که این باعث گسترش این جور جنایت ها میشه...مجید و امثال او مجازات واقعیشون اعدامه...
  • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    اشتباه بزرگی بود
  • مهدي IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 2
    ابتدا بايد از قوه ي قضائيه تشكر كرد كه مجرم را با وجود فشار بيروني تا براي اجراي حكم اماده كرد و نشون داد كه انجام جرم فرد را تا پاي اجراي حكم جلو مي برد. كار آمنه هم بسيار قابل تقدير كه فرهنگ بخشش را به ما نشان داد. كل اين فرايند به خوبي جلو رفته است.
  • بدون نام CA ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    سزای انسانی به این بی وجدانی فقط مرگ است به نظر من بخشیدن چنین کسی اشتباه محض است .
  • فائز GB ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 2
    به نظر من کار بسیار بزرگی کرد.اگر اعدام و قصاص جواب میداد الان کشور ما با این آمار اعدام باید کم خشونت ترین کشور دنیا میشد.جواب عمل اشتباه را با همون عمل دادن فقط قبح عمل را از بین بردن
  • بدون نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    2 0
    باید گذشت نمیکرد خودش بعداً گفت وقتی فهمید که باید به زندان برود دوباره فحاشی کرد
  • ali IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 1
    بخشش از نظر جنبه فردي كار بسيار بزرگ وپسنديده ايست اما درچنين مواردي كه امنيت اجتماعي را به خطر مي اندازد قصاص بهتر است
  • مهدی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    کاملا کار اشتباهی بوده... واقعا متاسفم که همچین کاری کردن...
  • مجید IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    کار ایشان قابل تحسین هست اما باید قصاص می کرد. اگر زودتر قصاص میشد؛ تا به حال اسیدپاشی دیگری رخ نمی داد. خدا اشناالله بینایی و زیبائی را دوباره به ایشون برگردونه
  • زهره IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با توجه به افزایش این گونه جرایم ، بخشش اصلا کار درستی نیست، آمنه اگر یه لحظه به این می اندیشید که دختری دیگر ممکن است به مانند او (تشابه زندگی) توسط جوانی مورد اسیدپاشی قرار بگیرد هیچ وقت نمی بخشید، بیایید واقع بین باشیم، دلسوزی آن هم برای افرادی که این چنین با آینده افراد و موقعیت اجتماعیشان بازی میکنند اصلا کار معقولی نیست!
  • مجید IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار ایشان قابل تحسین هست اما باید قصاص می کرد. اگر زودتر قصاص میشد؛ تا به حال اسیدپاشی دیگری رخ نمی داد. خدا اشناالله بینایی و زیبائی را دوباره به آمنه برگردونه
  • ناشناس IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه اشتباه کرد .اون ادم (که اگر اسم ادم روش بشه گذاشت)باید قصاص میشد
  • علی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 1
    درود بر آمنه. جواب خشونت- خشونت نیست.
  • علي IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    اشتباه كرده است ...
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    اشتباه كرد ، نه به اين خاطر كه ما بي رحميم ، به خاطر اينكه مجيد حيوان است .
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    kare dorosti nakard
  • Hasse SE ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 1
    !Bravo
  • وحيد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 1
    در بخشش لذتي است كه در انتقام نيست. اون آدمي كه اسيد پاشيده سزاي عملشو به مرور زمان مي بينه خدا بر همه چيز آگاه و مدبر است.
  • رضا IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه کرد نباید میبخشید . باید طرف رو قصاص میکردن
  • فرهاد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با سلام کار ایشان درخور ستایش است اول اینکه کار را تانقطه آخر که قصاص بود پیش برد.دوم اینکه در آخرین دقایق یکی از خصلتهای مسلمانان را به عرصه ظهور آورد وآن هم بخشش وگذشت است زیرا دین مبین اسلام دین گذشت وبخشش است. لذتی که درعفواست درانتقام نیست.
  • علی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    هر کس در این دنیا یه جور امتحان می شه. آمنه سربلند بیرون اومد. خدا هم کمکش می کنه.
  • ازاد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت آمنه به ما درس آزادمنشی و بزرگواری اسطوره ای آموخت آنچه در افسانه ها شنیدیم اما امروز به چشم دیدیم. < اما وظیفه دستگاه قضایی چیست؟ مسلما برای جلوگیری از تکرار ارتکاب چنین فجایع باید چاره ای اندیشید و چاره آن بخشش نیست. قاضی مدعی العموم باید مجازات در خور بزه انجام شده را صادر نماید. فقط در این صورت میتوان طعم خوش بخشش آمنه را در کنار قانون مردم سالار چشید.
  • افشین IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کارش درست بود کار مجید اشتباه بود و اشتباه رو با اشتباه نباید جبران کرد خداوند خودش بهتریم انتقام گیرندست
  • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    كار خوبي نكرد ديگران جرأت و جسارت پيدامي كنند بايد قصاص مي كرد تا عامل اسيد پاشي نيز با تمام وجود درد آمنه را حس مي كرد و ديگران نيز پند مي گرفتند
  • بدون نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه هم در امتحان الهي سربلند بيرون آمد البته اين نباشد كه هر كسي كه بر روي كسي اسيد پاشيد بداند كه مورد عفو قرار مي گيرد بايد به جزايش برسد
  • شمالی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    یک عمر فرد راشرمنده خودش کرد-----درس از این بالاتر
  • محمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه كرد. ترحم بر پلنگ تيز دندان / ستمكاري بود بر گوسپندان
  • راحیل IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه کرد باعث میشه این کارها دوباره تکرار بشه
  • بهنام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    مقصر اصلی در این کار دولته که مردم را با احساسات خودشون درگیر میکنه به نظر من این هیچ ربطی به آمنه نداره باید خود دولت این شخص را مجازات کنه. تا کسی جرات چنین کاری را دیگه نکنه
  • علی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    درود بر آمنه- 100% اشتباه کرد.
  • پرسپولیس IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    قابل توجه کاربرانی که مخالفت کردند دلیل شما منطقی نیست هیچ آدمی این ریسکو نمیکنه که اسید بپاشه به امید اینکه بخشیده شه از کجا معلوم همه مثل آمنه فکر کنن و ببخشن . از طرفی مگه این همه قصاص که انجام شد از جرم وجنایت کم شد اگه نیت آمنه واقعا واسه رضایت خدا باشه یعنی این که سیرت زیبایی داره که شماها ندارین. مثل اون مثل که همه شنیدن اگه کسی اشتباهی کرد یا حقتو خورد یا بهت ظلم کرد و تو نتونستی ببخشیش از بزرگیه گناه اون نیست از کوچکیه قلب تو.قلب بزرگ درمحضر خداست.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار بزرگ و انسانی کرد و اون کسی که این کارو باهاش کرده شاید اگه یکم وجدان داشته باشه آرزو میکرد که قصاص شه
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اين كار امنه خانم يعني گذشت بافرهنگ اصيل ايراني همخوني دارد ايراني يعني گذشت وايثار ايراني يعني مرد لحظات حساس
  • علي IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    كاملا اشتباه بود.بزرگترين اشتباه رو كرد.
  • علي IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    كاملا اشتباه بود.بزرگترين اشتباه رو كرد.
  • حسین CH ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اون لذتی که در عفو و گذشت کردن هست در هیچ چیز وجود نداره هر چند این آقا زندگی آمنه رو تباه کرده ولی آمنه بزرگی کرده اما اینکه این باعث میشه یک عده جریحتر برشن اینو باید فرهنگ سازی کرد و پلیس و قوه قضائیه نقش اصلی رو در این زمینه بر عهده دارن.
  • رضا IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    هر بخششی که الزاما خوب نیست
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بکار بردن کلمه گذشت در این مورد معنا ندارد زیرا که این نه فقط یک مسئله شخصی بلکه مسئله ای کاملا اجتماعی بود پس بخشش آمنه فقط می توانست در مورد رفتار زننده این پسر باشه نه عمل قبیحی که انجام داده ویک ملت نمی توانند گذشت کنند.مطمئنا هم انکار آمنه بالجبار بوده .
  • ح.ر.ذ IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    لذت بخشش از قصاص بيشتراست.كار درستي انجام دادند.
  • حسین IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت امنه کار صحیحی بود . اما مدعی العموم نباید از حق امنه بگذره
  • sh IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باید قصاص میکرد.فقط قصاص
  • کورش IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من درست یا غلط این تصمیم بستگی به خود امنه دارد که برای یک عمر زندگی خودش را سیاه میبیند. اما امنه شاکی خصوصی این پرونده است. جنبه عمومی این مسئله جامعه است که حق دارد از وجود چنین اشراری در امان باشد . این جور افراد باید حبس ابد شوند تا جامعه از حماقت و شرارت انها مصون باشد . به قول قدیمی ها آدم(به عبارتی جامعه) از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشود
  • شاهین IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    او از خدای خود عشق به انسانیت را آموخت و شیرینی بخشش را چشید - اما قانون برای امنیت جامعه باید احکام دینی را با جدیت اجرا کند
  • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه بود باید قصاص می کرد تا عبرت شود
  • حسین IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    رحمت به گرگ تیز دندان خیانت است به گوسپندان
  • شهرام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    حالا با اين گذشت بايد شاهد اسيد پاشيهاي ديگر نيز باشيم چون قرباني معمولا خانم است و اهل گذشت
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر اینجانب آمنه به خودش و به مردم ظلم و ستم کرد چون این جانی فردا در جامعه رها می شود معلوم نیست این بار چشم چه کسی را کور خواهد کرد . در صورت وقوع چنین عملی آمنه مقصر می باشد و از آن گذشته خود آمنه نیز گفته اند که
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کاملا اشتباه بود این مجازاتها به رضایت فردی ربط ندارد این بخششها افراد بزه کار را در انجام هر گونه آزارو اذیت جسورتر میکند چون فکر میکنند شاید بخشیده شوند دادگاه باید مجازات ویژه برای این فرد قایل شود
  • محمد صادق اصل IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بزرگترین اشتباه را کرد هم به خودش خیانت کرد هم به امنیت کشور.حالا ارذل به امید بخشش باز از این کارها میکنند.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه کرد.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اسيد پاش آدم ضعيف النفس بدبختي بود اگر كور و زمين گير ميشد كه بدتر. به نظرم كور نكردنش كار درستي بود ولي بايد چند سالي به زندان برود و محروميت اجتماعي از برخي مزايا را تجربه كند (جائي استخدام نشود ، هنگام ثبت عقد احتمالي ازدواج به همسرش سابقه اش اعلام شود و......
  • علي IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اگربخشش با اختيارخودش بوده ارزشمنداست ولي اگربدليل سياسي بهش تحميل شده ظلم درحق ايشان است.
  • داراب فريدون IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    امنه يكي اززتان قهرمان ايراني است او بااين كار خود فرهنگ يك زن ايراني رابه تمام دنيا ارسال كرد
  • من IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ای ول آمنه عالی بود نشون دادی این دنیا آخر راه نیست بلکه امتحان داریم پس میدیم
  • میرزاقاسم IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باسلام اگر همیشه به دنبال بخشش باشیم چرا پس قصاص وجود داره؟ حالا که بخششی است باید جبران خسارت کنه،مثلا زندگی زیبا برای آمنه خانم مهیا کنه تاوجدان هر دو راحت باشه!
  • علي IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    درست است كه گذشت لذت بخش و شيرين است ولي اين دختر زندگيش از اين رو به آن رو شده فقط قصاص مرحمي كوچك بر اين درد بود قاضي دادگاه نبايد به آمنه اصرار مي كرد كه گذشت كند؟
  • بابک IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    جالب اینجاست که بعد از بخشش وقتی فهمیده که آمنه دیه رو می خواد و فعلا باید بره زندان دوباره به آمنه توهین و فحاشی کرده
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بانو بهرامی به نوای انسانیت خود گوش داد. اون بخشید تا ثابت کنه روح خداوندی در وجود انسان دمیده شده و بخخشش از ذات خداوند در ذات انسان جاریست
  • نادر IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    كاري بزرگ وقابل تقدير وبايستي سعي شود در جامعه حس انتقام كاهش وحس بخشش و گذشت تقويت گردد. اما بنظر بنده آمنه بايد ديه را كامل بگيرد ومجرم به حبس محكوم گردد
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه كرد بدجوري هم اشتباه كردزيراترحم برپلنگ تيز دندان ستمكاري بودبر...
  • طمراس IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    دنيابداند ايراني وزن ايراني هميشه پيروز است ايران دوستت داريم
  • یمین IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من با قصاص موافق بودم چراکه دستور قرآنه اما بخشش از قصاص بالاتره.اما اگه به من بود نمی بخشیدم تو شرایط فعلی باید این قصاص درس عبرتی باشه برای یاغیان و سرکشانی که کشور رو نا امن کردند.
  • patris IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    او را باید در سیاه چال بیندازند تا هیچ روشنایی نبیند و فقط تاریکی مطلق همین تا بداند امنه چه می کشد راه دوم اینکه می تواند به عنوان نوکر امنه بردگی کند وتا اخر عمر در اختیار امنه باشد
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار بزرگی انجام داد. برخی از هموطنان معتقدند که آمنه اشتباه کرده و اینکار او باعث می شود که افراد دیگری به ایمد بخشش از این جرمها مرتکب شوند. ولی باید توجه کنیم که ترس از مجازات همیشه مانع از ارتکاب جرم نیست. مثلاً آیا کسانی که مرتکب قتل عمد می شوند نمی دانند که مجازات آنها اعدام است!؟ علت اصلی بسیاری از این جرایم خشن، عدم کنترل خشم است. در لحظه ای که فرد عصبانی و خشمگین است به عاقبت کار خود و مجازاتی که در انتظار اوست زیاد فکر نمی کند.
  • زار قاسم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ايييييييييييييي ول امنه كار درستي كردي
  • میثم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار درستی کرد گذشت کرد،کاردرست تری کرد که از دیش نگذشت چون یارو باید تا آخر عمرش تو زندان باشه
  • سعید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باید اسید میریختن تو صورت طرف.تا حالیش شه چی کشید آمنه
  • آزاده US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    خیلی خیلی اشتباه کرد.من و تمام فامیل بی صبرانه منتظر قصاص این نامرد بودیم،چون در اینصورت احساس امنیت بیشتری در این جامعه که ناامنی در اون بیداد میکنه ، داشتیم.
  • بابك IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من حداقل يكي از چشمان مجيد بايد كور مي شد تا هم حكم اجرا شده و در س عبرتي براي بقيه باشد و هم اينكه يه ذره از دردي كه اين دختر معصوم كشيده رو تجربه مي كرد.
  • هموطن آمنه شریف IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بخشش بسیار زیبایی بود به ویژه وقتی از فرمان خدا در سوره نوح سخن گفت.دست مریزاد.من هر کمکی لازم باشد خوشحال می شوم که انجام دهم.
  • پيمان IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اصلا درست نبود بايد هر دو تا چشمشش رو كور ميكرد.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نباید گذشت میکرد . الان کل دنیا فکر کردند بخاطر فشار حقوق بشر و این مزخرفات آمنه گذشت کرده . به نظر من باید میریختند تو صورتش تا نامردای دیگه قبل از ارتکاب جرم یه کمی فکر کنند .
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این عفو نیست بلکه ظلم به دیگر همنوعان است. کار آمنه از فرد اسید پاش هم بد تر است.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    درسته که بخشش خوبه ؛ اما امام حسین هم وقتی تمام زندگی و خانواده و دینشون رو نابود کردن نه تنها اون افراد رو نبخشیدن بلکه اونا رو لعنت هم کردن... از این بالاتر میخواستی؟؟؟؟؟
  • ادوای IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه به خدا واگذار کرده بهتره حق را خدا بگیرد تا بنده اش.
  • دوست IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    احسنت به اين روح بلند و صبر جميل خدا خيرش و عوضش را بابت رنجهايي كه در اين دنيا ميكشد ، در آن دنيابدهد .
  • سپیدار IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    قصاص هم از خشونت جامعه کم نمی کنه وگرنه این همه اعدام در ملا عام باید تا حالا جرم رو کم می کرد در حالیکه می بینیم ناامنی و فاجعه در جامعه بیشتر شده. باید ریشه یابی بشه که چرا خشونت تو جامعه زیاد شده. ما مشکلمون بیشتر از این حرفاست که با قصاص یک نفر حل بشه. آمنه کار درستی کرد گرچه اگه من جاش بودم نمی تونستم
  • محمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    محض رضای خدا اینجا کسی از حقوق بشر چیزی شنیده یا نه؟قصاص مردمتجاوز هم تجاوز کردن به اونه؟چرا همه به دنبال کشتن و کور کردن و ... هستن.اگر جان انسان یا ازادی ارزش داشته باشه بدترین مجازات حبسه.اما تو جوامعی مثل ما که این دو بی ارزش هستن هر روز جرایم خشن تر میشه و هر روز این جرایم بیشتر بازدارنگیه خودشو از دست میده.
  • حق گو IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه بسیار اشتباه کرد باید قصاص میکرد و کسانی که از عفو سخن میگویند آیا حاضرند به صورتشان اسید بپاشند و بییایند عفو کنند ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نیاز به سوال نیست .گذشت همیشه شیرین تره.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    لین قبیل بخشش ها ترحم بر پلنگ تیز دندان است .
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نیاز به بخشش نبود ، چون متنبه نشده بود و تا قبل از این فحاشی می کرد و التماس آخرش تظاهر بود .
  • بدون نام TR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کاشکی آمنه گذشت نمی کرد.اگر یکبار این حکم اجرا شود دیگر شاهد اسید پاشی نخواهیم بود.
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من واقعا برای اون افرادی که می گن باید مجرم را 2 ساعته اعدام کرد یا اسید ریخت تو دهنش متاسفم.اگر این کار برای بازدارنگیه که با این امار اعدام چقدر از جرایم ایران کاسته شده؟چقدر جامعه ارام تر شده؟ اگر برای انقام گیریه چطوره طرف را به سیخ بکشیم یا کبابش کنیم؟
  • مرتضي .س IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بسمه تعالي نظر به آموزه هاي دين مبين اسلام ونيز ازديدگاه احساسات پاك بشري اين كار بسيار نيكو وشايسته است؛ لكن بيم آن ميرود اين قبيل گذشتها وچشم پوشي ها موجب تجري شده وشاهد اقدامات مشابه درجامعه باشيم،لذا لازم است سازوكار قانوني مناسب براي مقابله با چنين جرايمي ايجاد گردد.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت ايشان اشتباه بود.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این احساسات خانم ها همیشه براشون دردسر میشه.منم یه خانم هستم ولی می خوام بگم که اگر یه مرد جای آمنه بود حتماً قصاص را انجام می داد. این آدم حیوان صفت که به خاطر (عشق که نه هوسش)زندگی یه دختر را تباه کرد ، آنقدر وقیح است که قطعاً برای دادن حق دیه هم یه بازی در میاره و با اعصاب و روان خانواده آمنه بازی می کنه یا خانوادش هی میرن دم خانه آمنه و میگن پسر ما جوونه ، از جاهلی و جوانی این خطا را انجام داده، ما پول نداریم ، شما یه خانمی کن و از این پول بگذر و . . .
  • ناشناس IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اساسا بخشیدن همچین آدمی اشتباه بود و نه تنها دو چشم او می بایستی با اسید کور میشد بلکه روی صورت او هم می بایستی اسید پاشیده میشد.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این رضایت بی فایده و غیر قانونی است .
  • sana IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    عفو بيجا موجب جري شدن مجرمان مي گردد.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    تقصير آمنه نبود اينقدر اين موضوع را كشش دادن و اينقدر يك هويي به اين بنده خدا گفتند كه مسلم بوذ اين تصميمو مي گيره اگه به وقتش اجرا مي شد ديگه اين گذشت هم نبود نميشه گفت كار خوبي كرد يا بد ولي چه فايده طرف رو زندوني مي كنن بعد چند سال مي فرستنش بيرون عقده اي تر از قبل معلوم نيست ديگه سر كي مي خواد بلا بيارههه
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    از آمنه رضایت غیر شرعی و غیر قانونی گرفته اند چنین رضایتی در هیچ جای جهان پذیرفتنی نیست!!!!!!!! متهم باید کور می شد و معلوم می گردید که قوه قضائیه به جانیان و تبهکاران و مجرمین و زیانکاران رحم نمی کند .
  • مهدی/ تویسرکان IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت کار اولیا خداوند است. فرد اسید پاش از دل جامعه بیرون آمده ، همچنان که میبینیم این عمل جنایت کارانه ادامه دارد. اما باید به گونه ای این فرد تنبیه شود تا دیگران در صورت فکر این کار بدانند که بر سرشان چه خواهدآمد
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان این کار کمتر از اسید پاشی نیست کسی که رضایت داد و کسانی که به اصطلاح واسطه خیر شدند در جنایتهای اسید پاشی آینده سهیم هستند
  • داریوش IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بااحترام به بزرگ منشی و حرکت پسندیده سرکارخانم امنه ولی اگه من بودم نمی بخشیدم چون تالحظه آخرنیز مجید هنوز باورنمیکرد که آمنه نابینا شده و باکمال بی شرمی توهین کرده در صورتی که میبایستی بلافاصله در همان مکان قصاص میشد تا عبرتی برای تمام افراد اوباش باشد
  • بدون نام US ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار او بی نظیر بود مجید یک بیمار روانیه که باید درمان بشه
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه محض بود آمنه خانوم چنین آدهای و آدمهایی مثل تجاوز اصفهان باید ریشه اشان سوزانده شود امان از این احساسات خانومها
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه محض بود
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه بزرگی مرتکب شد . قصاص برای جلوگیری از حوادث مشابه احتمالی بعدی ضروری بود .
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه بود. لطفا در انتها از نظرات آمار بگیرید و بگویید چند درصد موافق و چند درصد مخالف بودند.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به كسي ربطي ندارد رفتار هركس به خودش ربط دارد
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    همانطور که مولای متقیان علی (ع)فرمودند: لذتی که در گذشت است در انتقام نیست؛پس طبق این فرمایش، آمنه عزیز بهترین راه راانتخاب کرده است و شاید عذاب وجدانی که در مجید بوجود آمده است برایش صد بار سخت تر از دست دادن چشم هایش باشد واین عذاب هیچ گاه از او دور نمی شود؛ به امید روز ی که سلامتی کاملش را به دست بیاره. همگی ما برایش دعا می کنیم
  • آسماندل IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ترحم بر پلنگ تيز دندان ستم كاري بُوَد بر گوسفندان آمنه عزيز! گذشت خوبه امّا درباره كسي كه نخواسته مرتكب خلافي شود. شما جامعه ي بچه لاتها را پر رو كردي. ولي خدا اجرت بده با اون قلب صاف.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه بود و البته مشکوک و به نظر می رسه اجباری باشه
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    همانطور که مولای متقیان علی (ع)فرمودند: لذتی که در گذشت است در انتقام نیست؛پس طبق این فرمایش، آمنه عزیز بهترین راه راانتخاب کرده است و شاید عذاب وجدانی که در مجید بوجود آمده است برایش صد بار سخت تر از دست دادن چشم هایش باشد واین عذاب هیچ گاه از او دور نمی شود؛ به امید روز ی که آمنه سلامتی کاملش را به دست بیاره. همگی ما برایش دعا می کنیم
  • مهدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اینکه چندین سال پیگیری کرد تا تونست حکم قصاصو بگیره و بعد عفو کرد خیلی ارزشمنده چون به قول خودش که گفت من بخشیدم شاید بقیه نبخشند ، دیگه هر کس بخواهد به این کار وحشتناک که به نظر من با هزاران قتل برابری می کنه رو مرتکب بشه می دونه که قربانی می تونه حکم قصاص براش بگیره و اجرا کنه . در کل این کار خیلی بزرگواری می خواد کار هر کسی نیست.
  • مهدی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اینکه چندین سال پیگیری کرد تا تونست حکم قصاصو بگیره و بعد عفو کرد خیلی ارزشمنده چون به قول خودش که گفت من بخشیدم شاید بقیه نبخشند ، دیگه هر کس بخواهد به این کار وحشتناک که به نظر من با هزاران قتل برابری می کنه رو مرتکب بشه می دونه که قربانی می تونه حکم قصاص براش بگیره و اجرا کنه . در کل این کار خیلی بزرگواری می خواد کار هر کسی نیست.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    مجید موحدی باید حداقل 40 سال در زندان بماندتا تادیب شود
  • sasan IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بعد 7 سال ...آره
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با این کار آمنه باید منتظر اسیدپاشی های بعدی باشیم .
  • کیوان IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اگر مشکلات ما با اعدام و مجازات های سنگین حل می شد الان می بایست سالم ترین و امن ترین جامعه را می داشتیم .ولی می بینیم که اینگونه نیست. کاری که آمنه کرد درسهای زیادی برای جامعه ما داشت. امیدوارم از این رفتارها بیاموزیم.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    از وقتی جریان اسیدی پاشی و کور شدن امنه را می خواندم منتظر اجرای حکم بودیم ولی متاسفانه با گذشت خانم امنه ناامید گردیدیم کاش حکم شرعی در مورد این فرد بی رحم اجرا می شد.
  • رسول IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بايد قصاص ميكرد .
  • محمد حسین IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه محض بود. البته من شنیدم که پول نداشت که قصاص اجرا شه. در هر صورت اینگونه بخشش ها باعث ترویج اسیدپاشی میشه.
  • پندار US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ما ديگران را مي بخشيم نه بخاطر اينكه آنها لياقتش را دارند بلكه بخاطر اين است كه خود به آرامش برسيم .آفرين بر اين صفاي دلت
  • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    فکر کنم مجید خان ادم بشو نیستن چون تا اخرین لحظه فحاشی میکرده ولی امنه خانم ثابت کردند یک انسان واقعی هستند دنبال حقشون میرند ولی انتقامی که نتیجه بدی داره و یک معلول به جامعه اضافه میکنه رو نمیپذیرن وباید به این روحیه افرین گفت. اقا مجید اگه تا اخر عمرش هم واسه این خانم کار کنه نمیتونه اشتباهش رو جبران کنه فقط ایکاش متنبه شده باشه و دیگه حوادثی از این دست نبینیم
  • هومان IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کارش درست بوده ولی باید فرد خاطی مجازات خیلی سنگینی را بگذرونه. شاید حبس ابد!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ترحم برپلنگ تیزدندان ستمکاری بودبرگوسفندان
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    nabayad gozasht mekard
  • مايك IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    پسره بايد خاك پاي آمنه را تو چشمش بكنه.پسره با اين گذشت تا ابد عذاب مي كشه.
  • حسین .خ IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بعدازتعویق اجرای حکم معلوم بود فشارها مانع ازاجرای حکم خواهدشد.
  • مهسا IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه بدترین بدترین بدترین کار را انجام داد.. چون اگر از قصاص نمی گذشت درس عبرتی بود برای دیگران . و آمنه با این کار بیشترین ظلم را به مظلومان و کسانی کرد که ممکن است از این به بعد دچار همچنین حادثه ای بشوند را انجام داد. آمنه چرا گذشت کردی ؟!
  • مهسا IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه بدترین بدترین بدترین کار را انجام داد.. چون اگر از قصاص نمی گذشت درس عبرتی بود برای دیگران . و آمنه با این کار بیشترین ظلم را به مظلومان و کسانی کرد که ممکن است از این به بعد دچار همچنین حادثه ای بشوند را انجام داد. آمنه چرا گذشت کردی ؟!
  • صفدر IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    میتوانست قصاص کند وحق اوبود امااگرگذشت کند بهتر است که امنه بهترراانتخاب نود
  • محمود IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظرم آمنه با در نظر گرفتن این آیه از قرآن که ارزش و ارج بخشش و گذشت از این قصاص بسیار بالاتر است درس بزرگی به همه داد و به نظر شما آیا آن نامردی که به صورت آمنه اسید پاشید آیا دیگر می تواند در این جامعه با آرامش زندگی کند ؟ به نظر من با این کارش عذاب آن نامرد را بیشتر کردچرا که او باید هر روز با چشمانش مردمانی را بنگرد که با نفرت به او می نگرند
  • مهرداد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با سلام کار آمنه خیلی انسانی بود ولی شخص اسید پاش فقط قیافه گریه گرفته بود و حتی یک قطره اشک از چشمانش جاری نمیشد، برای عبرت دیگران هم که شده بود باید قصاص میشد... باید سزای ای کار خودش را میدید
  • ناشناس 1 IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باید یک لحظه امنه بودواندکی از مصیبتی که بر اورفت حس نمودواگر مبادرت به این کار میکرد مصیبثی را دوباره تجرته میکرد.این وظیفه قانون است که از حقوق شهر وندان خود دفاع نماید نه اینکه ازدختری مصیبت دیده بخواهد رنجی دوباره تجربه نماید .پس بگذارید در زندان بماند وبپوسد
  • محسن IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ترحم برپلنگ تيزدندان - ستم كاري بود برگوسفندان .....
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    البته من شنیدم که آمنه 200 میلیون دیه چشم و صورتش رو گرفت. اگر اینکار را کرده باشه کاملا منطقی است چون با کور کردن چشم دیگری سلامت خودش به دست نخواهد آمد ولی با پول دیه یک پشتوانه مالی برای ادامه زندگی داره.
  • مهران IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این دیگه چه قصاصیه ؟ دختر بیچاره صورتش داغون شده حالا فقط میخوان چشم پسره رو کور کنن ؟؟؟؟؟ و اینکه چرا 7 سال به طول انجامید این حکم ؟؟؟ .
  • ماهنی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من بخشش خيلی خوبه. اما این اسيد پاشی يک معضل است که بايد با قصاص کمی جلوی آن گرفته شود.البته زيبایی برای يک زن مفهوم بزرگتری داره که با قصاص هم حل نمي شه.
  • محسن IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به هيچ وجه اگر قصاص انجام ميشد درس عبرتي ميشد براي ديگران تا حداقل ديگر شاهد چنين اعمال گستاخانهاي نباشيم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه شجاعت رو در برابر حماقت اون پسر به نمایش گذاشت . اما ایکاش پسر کور میشد تا دیگه هیچ بی وجدانی حتی تصور اینکه به خودش اجازه بده آینده یک نفر رو ازش بگیره . این همچین حیوون هایی جاشون بین انسانها نیست ! این دلیل نمیشه اگر کسی منو نخواست من دنیاش رو ازش بگیرم . کار آمنه رو تحسین میکنم اما ایکاش نمی گذشت
  • بدون نام NL ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    دوستان زیاد تشویقش نکنید با این کارش به من وشما و به همه اجتماع خیانت کرد و این آشغال ها رو جسورتر کرد که فردا با من و شما هم همین کارو بکنن!! گند بزنه به این به اصطلاح روشن فکری!!!
  • هویت IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من یکی که وقتی خبر بخشیدنش دیدم بسیار ناراحت شدم و افسوس خوردم کمترین مجازات برای این آدم عوضی اعدامه به جرم اینکه آسایش از جامعه زدوده و به امنیت ملی ما تجاوز کرده
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من مجرم(مجید موحدی) در آینده بسیار نزدیک یک جنایت دیگه انجام خواهد داد وبا اینکارش داغ بزرگی رو به روی جامعه گذاشته وعملکرد قوه قضاییه را زیر سوال خواهد برد...
  • محمد IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کسی دنبال به اصطاح روشن فکری نیست.من حرفم اینه که یک ادم هر کاری هم کرده باشه یک ادم و یک سری حقوقی داره.میشه زندانیش کرد(که باید کرد)میشه حتی اعدامش کرد اما روش اسید پاشیدن و به سیخ کشیدن و اره کردنش و هر قسمت را به یک دروازه شهر اویزان کردن مخالف شان انسانیه.می خواد مجید موحدی باشه می خواد خوان کارلوس باشه می خواد هیتلر باشه...
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    aslan kar dorosti nakard be hich onvan in kare amene khiyanat be ma javonba bod un adeami k man didam enghad kesafatea k bazam k bakhshesh khorde bod bazam fahashi mikarde amsale in jor adama k vaghihan bayad ghesas beshan
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این همه خشونت کافیه.یک بار هم از پشت خشم و نفرت به هم دیگه نگاه کنیم و این جور مجرم ها را به صورت بیمار روانی ببینیم.این جامعه تشنه ی مقداری عطوفت و مهربانیه
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کاش اینکارو نمیکرد
  • رضا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ایشان از حق خودش گذشت حق جامعه چی میشه ؟ این کار روح یک جامعه را جریحه دار کرده است .
  • s.a IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این حق شخصی خانم آمنه بود که که از حق خودش بگذره و مجید را ببخشه ولی مجید جرمی رو مرتکب شده که امنیت جامعه رو به خطر میندازه .پس به نظر من باید مجید مجازات بشه تا امثال مجید جرات انجام اعمالی از این دست رو نداشته باشند .
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباه كرد ولي احتمالا مجبور به اين كار شد
  • سيما IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من جاي آمنه نيستم كه بتونم قضاوت كنم اما مي‌شه فهميد كه چه زجري رو تحمل كرده و مي‌كنه. بعيد مي‌دونم مجيد پشيمون باشه. چه تضميني هست كه واقعا اين كار تكرار نشه؟ چرا مردان جامعه ما اينقدر خودخواه بار اومدن كه با يك نه شنيدن خودشون رو مجاز به تباه كردن زندگي يك زن مي‌دونن؟ من جاي آمنه بودم هيچ وقت اين كار رو نمي‌كردم. كاش آمنه به زندگي زنان ديگر جامعه هم فكر مي‌كرد...
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بايد مدعي العموم يك حكم حداقلي بدون توجه به نظر شاكي در اين موارد داشته باشد كه اگر شاكي به هر دليل ازاجراي حكم منصرف شد مجرم از طرف جامعه مورد مجازات قرار بگيره.... نظر شخصي من در اين مورد قصاص است و به نظرم بهتر بود كه خانم آمنه حكم رو اجرا مي كرد...البته دلايل زيادي براي گذشت هست ولي بعضي اشتباهات تاوان سنگيني دارد و گذشت از اين تاوان كار درستي نيست! بخشش و مجازات هر دو در كنار هم لازم هستند و نبايد احساسات در اين مورد وارد شود.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اگر چه با هیچ چیزی نمی شود ظلمی که به آمنه رفته را جبران کرد اما آمنه بسیار کار خوبی انجام داد. فقط برای این که گوشه کوچکی از این ستم بزرگ جبران شود باید مجرم را محکوم به پرداخت پانصد میلیون تومان خسارت به آمنه بکنند. تا زمانی که این جنایتکار پول را نپردازد در زندان بماند.
  • ali IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    برای اینکه ازسوی دیگران تکرارنشودوعبرتی برای سایرین باشد رضایتش درست نبود
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام.میخوام همه عزیزان به این مسئله توجه داشته باشندکه در طول چندین سال اجرای احکام قصاص هیچ بازده مثبتی رو در جامعه نمی بینیم واین به ان معنا هستش که تنها با اجرای قصاص جامعه به ارامش نمیرسه که اگه غیر از این بود ما الان باید در محیطی ارام و با حداقل نا هنجاریها زندگی میکردیم که متاسفانه اینگونه نیست .مسئله دوم خانم امنه هستش که با اینکار خودش رو به ارامش رسونده و به توصیه خدا در سوره نوح توجه بسیار کرده .با ارزوی داشتن جامعه ای عاری ازجرم
  • فرشته IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    درعفولذتی است که .....ولی حداقل مجازات مدعی العموم جهت مجرم بایدحبث ابد بدون هیچگونه بخششی یعین مادامالعمردرزندان بماند
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من ترجیح میدادم قصاص بشه اما وقتی فکر میکنم میبینم این میل ناشی از روحیه تهجمی ما ایرانی هاست. دوستان درست میگن که باید عبرت بشه ولی واقعا این راهش نیست. وقتی قاتلین قصاص شدند آیا بساط قتل برچیده شد؟ اما واقعا سیستم کارشناسی این کشور برای عبرت ین افراد چه میکنه؟ ما دوست داشتیم قصاص بشه چون راه موثرتری برای عبرت این افراد سراغ نداریم. درباره فحاشی فرد اسیدپاش به نظرم این یک موضع تهاجمی ناشی از وحشت و استیصال زیاد بود. کامیاب باشید
  • شاهین IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بخشش !به نظر من آمنه روح بزرگش را نشان دادولی بزرگی روح او موجب میشود گستاخانی همچون مجید مثل قارچ رشد کنند واین یعنی ظلم به اجتماع ،زیرادیگر هیچ تضمینی برای امنیت فرزندانمان وجود ندارد.
  • بدون نام GB ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بد ترین کاردنیا را آمنه انجام داد ومطمئن باشد که با خواندن این همه نظرات منفی بزودی پشیمان خواهد شد
  • سيروس IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه خانم بااين كارش درواقع تداوم بخشيد به اين حركت غير انساني كه در حقش شده
  • زهرا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اگر مرگ و زندگی یک نفر در دست شما بود می کشتید؟؟؟ آدمی که قاتل و جانی نباشه نمی تونه حکم مرگ کسی رو بده حتی اگر اون نفر قاتل خودش یا عزیزش باشه... اشتباه قانون ما اینه که اجرای حکم در دست شاکی هست !!! بنظرم اگر حکم اعدام قراره اجرا بشه باید در صورت رضایت شاکی به حبس ابد تقلیل پیدا کنه... اینطوری میشه بار گرفتن زندگی یک نفر رو از دوش کسایی که داغ دیدن برداشت چون در اینصورت خیلی ها رضایت میدن
  • ناظمی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این قصاص ها و اعدامها چقدر اثر مثبت داشته و در کاهش جرم و جنایت موثر بوده و باعث افزایش امنیت در جامعه شده؟ ریشه یابی جرم و جنایت در یک جامعه حاصل یک کار علمی، تحقیقاتی و جامعه شناسی طولانی مدت با نگاه به معیار های اقتصادی ، سطح سواد و برخورداری اقشار آن جامعه است. موقعیت جغرافیایی و باور های دینی و سایر عوامل کوچک میتواند روی آن اثر بگذارد. بنابراین نگاه به این موضوع که قصاص حلال مشکلات است کاملا غلط و کوته بینانه است.
  • مردغارنشین IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    قصاص فقط و فقط حس انتقام رو در جامعه افزایش میدهد . ولی ایشان بهتر بود میگذاشت متهم را بیهوش هم بکنند که زجر زیاد بکشه و وقتی بهوش آمد مطمئنا ادم دیگری میشد
  • مجتبی- س US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه را مجبور به اینکار کردند. واقعا براش متاسفم. او همه چیزش را سر بازی بزرگان وبه احتمال زیاد با وعده های پوچ مداوا با حمایتهای ... باخت مطمئنا نه او را مداوا خواهند کرد و نه این بخشش اجباری به دل او وتمام ملت ایران خواهد نشست .
  • بدون نام US ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه با بخشش به خاطيان فرصتي داد كه نسبت به اينگونه رفتارهاي وحشيانه تفكر كنند و هيچ وقت در آينده به دنبال چنين عمالي نروند.ولي اگر خداي ناكرده بار ديگر اين اتفاق رخ دهد بايد در كوتاهترين زمان حكم قصاص صادر و اجرا شود.بخششي هم از اين به بعد براي چنين مجرماني در كار نباشد
  • بدون نام US ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اين جرم در سال83 اتفاق افتاده بود و نسبت به اينكه در آن زمان اسيد پاشي كمتر بود. آمنه با بخشش به خاطيان فرصتي داد كه نسبت به اينگونه رفتارهاي وحشيانه تفكر كنند و هيچ وقت در آينده به دنبال چنين عمالي نروند.ولي اگر خداي ناكرده بار ديگر اين اتفاق رخ دهد بايد در كوتاهترين زمان حكم قصاص صادر و اجرا شود.بخششي هم از اين به بعد براي چنين مجرماني در كار نباشد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    امنه كاراشتباه كرد كه بخشيد
  • درستی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    امنه باید بیشتربه خودش وجامعه فکرمیکرد . راستش خیلی جنبه نمایشی وحتی حرکتی جهانی داشت . کسی که هفت سال است که خودش وآن پدرومادرش میسوزندباید درسی آموزنده به آن کثافت بی همه چیزمیداد که عبرت دیگران باشد . مگه اصلا برای مجید چقدرمهم است که چطوری ببیند، ؟؟؟.
  • امين IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت خصلت شيرزنان است در صورتي كه قصاص حق مسلم او بود اگر مجيد از خجالت بميره خوب كاري كرده
  • hosein IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    مي بخشيد امنه خانم ولي وقتي خبر را از سيما شنيدم گفتم اگر شان شوكت ايرا با بخششها مي خواهد بالا بيايد صد سال نمي خواد كه بالا بياد
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه با این کارش آبروی ایران رو تو جهان خرید
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    در همان صحنه كه آماده قصاص مي‌شوند مجيد رو به آمنه كرده و مي‌گويد كه دروغ است كه آمنه نابينا شده و فحاشي‌هاي ديگر.....بخشش خوب است اما برخي از مجرمان ظرفيت اندكي دارند.اين كه بخشش بازدارنده جرم و جنايت است اهميت دارد.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بااينكار اين جاني فردا يكنفر ديگر را كور ميكند وبعد هم خيالش راحت است كه اورا قصاص نميكنند.
  • مجتبی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گذشت آمنه از قصاص باعث گذشت بسیاری ازافراداز این گونه مسائل می شودومی تواند باعث تاثیر گزاری یرروی بسیاری ازتصمیمات خانواده مقتولان از جمله قاتل روح الله داداشی شود.نظر شخصی من فقط قصاص استا بس
  • SABA IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار خیلی خیلی بزرگی بود اما در این شرایط کشور که هر کسی هر کاری دلش می خواهد می کند و تا می گویی بالای چشمت ابروست قمه به دست می شود و ظرفی را پر از اسید میکند و جامعه را نا امن می کند کار درستی نبود.بالاخره مجرم که صغیر نبوده باید تاوان اشتباهش را بدهد.
  • شایان MY ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام باید قصاص میشد
  • h IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بنظر من اسیر پاش یه بیماری رو.انی که باید تا آخر عمر در یک تیمارستان تنها و در جای تاریک زندگی بکه تا حافظشو از دست بنده واقعا روانی چیه
  • بخشش IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام من هم اعتقاد دارم باید قصاص میشد
  • مرتضی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اینها را باید قصاص کرد تا کسی دیگر وجود اینکارا را نداشته باشد
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ای بابا خدایی هم بالا نشسته شما فک میکنین مجید عاقبت بخیر شه و راحت بمیره خدا خودش بزرگترین گیرنده حق بندشه.وایسین و عاقبت مجیدو ببینید
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ای بابا خدایی هم بالا نشسته شما فک میکنین مجید عاقبت بخیر شه و راحت بمیره خدا خودش بزرگترین گیرنده حق بندشه.وایسین و عاقبت مجیدو ببینید
  • رضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ضمن احترام به تصميم آمنه خانم، مجيد بايد قصاص ميشد. علي الخصوص وقتي قضيه ابعاد وسيع يافته بود و نامدان ميفهميدند در پس هر عملي عكس العملي هست. بهرحال خدا ياور ايشان باشد.
  • مرجان IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بخشش لازم نیست اعدمش کنید
  • حسن استقلالی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست
  • سعدي IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اينجور آدمها هيچوقت اصلاح نميشوند. به نظر ميرسد قانون بايستي اينها را تا ابد در زندان نگه داره.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باید قصاص می کرد تا امثال مجیدها حوس چنین کاری را نکنند
  • عالی محمودی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ایشون واقعا بزرگوار بودندما حتی با درک نکردن اندازه رنجی که بردن نمیتونیم این انسان پلیدو ببخشیم به هر حال خداوند به ایشون و خانواده شون صبر بدهو من امیدوارم دیه انسان کامل رو بگیرن.
  • بهراد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بايد حداقل 1 چشمش رو كور ميكرد
  • علی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من این حق آمنه بوده و هیچ ارتباطی با جامعه پیدا نمیکنه چون همیشه اینطور نیست که هر کس اسید پاشی کرد بخشیده بشه.قصاص حق شخص آمنه بوده و جامعه حقی برای قضاوت در برابر این تصمیم او نداره.به نظر من آمنه روح بزرگی داره که چنین گذشتی رو انجام داد وهمونطور که خودش هم اشاره کرده در عقو لذتی هست وصف ناپذیر.براش آرزوی ایمان راسخ تر به سرچشمه رحمت دارم.
  • سید US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    الان مسئله این است که مجید باید 100 میلیون دیه بدهد تا آزاد شود در حالی که اگر آمنه پسر بود 200 میلیون باید میگرفت آیا منصفاه است که بگیم زن و مرد مساوی هستند ولی در عمل زن=نصف مرد
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    كار آمنه درست بوده اما در هر صورت اون مجرم بايد مجازات بشه
  • بدون نام US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار ایشان بزرگ بوذ ولی باید برای درس عبرت دیگران کور میشد تا فردا این اتفاق برای دیگران بوجود نیاد
  • مهدي IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    وقتي اين خبر راشنيدم انگار دنيا روسرم خراب شد.كار امنه اسماني بود اما به این جور آدم ها نبايد رحم كرد.افسوس وافسوس كه اشتباه كرد
  • mohsen IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه کار بزرگی کرد ولی ظلم به دیگر قربانیان اسید پاشی در گذشته و آینده کرده است . چون ممکن است دیگران هم به امید بخشش دوباره این کار را تکرار کنند .ولی به نظر من باید قصاص میشد و مرتب در رسانه ها به مردم معرفی شده تا درس عبرتی برای دیگران باشد
  • هادی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    چوب خدا صدا نداره. عاقبت مجید دیدن داره
  • saman IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با سلام به نظر من بايد قوه قضاييه خودش قصاص را انجام مي‌داد.
  • بدون نام MY ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    امنه کار درستی کرد چشم در برابر چشم جهانی را نابینا میکند اما از این به بعد وظیفه قوه قضاییه است تا مجازاتی متناسب از جنبه عمومی جرم برای مجید در نظر بگیرد. از طرفی عنوان شده که مجید باید 100 میلیون دیه بدهد تا آزاد شود در حالی که اگر آمنه پسر بود 200 میلیون باید میگرفت سوال من این است ایا هزینه جراحی یا دارو یا بیمارستان و.. برای یک زن نصف است که دیه ایشان را که باید صرف درمان خود بکنند را نیمه تعین مرده اند؟
  • شهاب IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار امنه خیلی بزرگ بود که بخشید. ولی مجید حداقل یه حبس ابد براش تا آخر عمر لازمه
  • سميه IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اگر جاي آمنه و خواستگارش برعكس بود و آمنه به صورت اون اسيد پاشيده بود،‌ مي ديديم اصلا خانواده پسره مي ذاشتن كاره آمنه به دادگاه برسه. همونجا كار دختره رو يه سره مي كردن. اينه جامعه مردسالار ما
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار آمنه باید سر مشقی برای همه ما باشد، برای احقاق حقش تلاش کرد، و مظلومیت خود را اثبات کرد، هنگامی که در موضع قدرت قرار گرفت نشان داد که او جلاد نیست. ای کاش این درسی برای همه ما و رجال ما باشد.
  • رضا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این که بخشید کرامت انسانی واسلامی یک زن مسلمان را نشان داد والبته عظمت بزرگ منشی و جوانمردی را ولی این فرد اسید پاش ازجنبه عمومی جرم حالاحالاها باید مجازات بشه وتاوان پس بده ورهاش نکنند حتی اگه دیه هم بدهد
  • شایان/ارومیه پایتخت زیبایی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این آدم ارزش بخشیدن نداشت آمنه خانم چون فردا یک خانواده دیگر را داغدار خواهد کرد / کاش اقلا دستاشو قطع کنند تا درس عبرتی بشه برای بقیه////
  • یک مرد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بخشش اصلاکار درستی نبود حداقل اینکه چرا باید آمنه تا آخر عمر دنیا رانبیند آما پسره ببیند!!!!!!!حالا هم اگرپسره مردانگی کنه ودختره رو بگیره اون موقع معلوم میشه جواب گذشت چیه!!
  • هالو IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بخشش و اینگونه اراجیف مال قصه است.اون آشغال باید قصاص می شد تا عبرت سایرین شود. آقا و خانمی که آفرین گفتید قربانی بعدی از خانواده شماست ببینم گذشت می کنید.بلهٰ: بخشش خوبه ولی از جیب همسایه
  • هادی ج IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با سلام کار بزرگی کرد .این کار فقط از انسان های بزرگ بر میاد خدا پاداششو هم تو این دنیا و هم در آخرت حتما میده. اما قانون باید شدید ترین مجازات رو واسه این آدم جانی و جنایت کار در نظر بگیره.
  • رضا DE ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کاملا غلط بود.ترحم خوبه .نه براي هر بي سرو پايي
  • بدون نام TW ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گر بود اصل گوهری قابل -- تربیت را در او عصر باشد هیچ صیقل نکو نتاناد کرد -- آهنی را که بدگهر باشد سگ به دریای هفت گانه بشوی -- چون برون شد پلید تر باشد خر عیسا گرش به مکه برند -- چون بیاید هنوز خر باشد
  • بدون نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من ازسال83منتظرقصاص اسیدپاش بودم نباید بخشش میکردی امنه_هدایت
  • بدون نام US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    امنه از حق خودش گذشت اما برای اینکه درس عبرتی برای دیگر ادمهای خودخواه باشد باید قانون او را به قصاص نفس محکوم کند تا دیگر کسی جرات نکند چنین کارهای فاجعه باری انجام دهد.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اونايي كه مخالفند بهتره يه كم رحم و مروت رو تمرين كنن با خودشون. آمنه با اين كارش بهشت رو خريد
  • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    هیچ کس معصوم از دنیا نمیره فردای قیامت خدا به آمنه میگه تو بنده منو بخشیدی منم خطاهای تورو میبخشم امنه آخرت شو تضمین کرد.آمنه چه گذشت کنه چه نکنه خدا مجید رو قصاص میکنه!!!
  • ایمان IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با سلام این عزیزانیکه میگن امنه کار درستی کرده اگر خواهر خودشون هم بود همین حرف رو میزدن ؟ بخشش خیلی کار درست و بزرگیه اما نه هر موردی بنظر من آمنه خانم عزیز جو گیر شده و بعدا هم که بخود بیاد پشیمون میشه پس باید قاتل مرحوم داداشی هم بخشیده بشه و سایر جنایتکاران تا کار خیلی بزرگتری انجام شده باشه!!!
  • علی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باید قصاص می شود
  • بدون نام DE ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آمنه آبروی ایران را خرید. همون آبرویی که بسیاری از نظر دهندگان به ثمن بخس انتقام میفروشند.
  • بيات IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    كاردرستي انجام داد وبا بخشش خودبه آرامش دروني رسيد زيراجامعه نياز به ارامش دارد
  • داریوش IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باید علاوه بر چشمانش گوش و زبانش هم میبریدن .
  • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من نميدانم از كي تحويل جاني وقاتل وقصي القلب به جامعه كار بزرگي است اگر اولين نفري كه اسيد پاشي كرده بود قصاص شده بود شايد امنه ها بوجود نميامداگر بخشش ارزشش بيش از قصاص است چرا قصاص امده من كه ماندم چه خوبه چي بدگذشت خوب است وقتي در جهت اصلاح باشد مثل تصادف غير عمد وامثالهم نه جرم عمد
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    کار اشتباهی کرد
  • مسعود IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    خیر ولی باید دادگاه این کارو انجام می داد نه خود آمنه . متاسفانه سیستم قضایی مادارای نقص های زیادی هست
  • احسان IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام.اين کار امنه خانوم نتيجه اوضاع بد و وخيم زمان رسیدگی به جرائمی چون قتل و اتجاوز و اسيد پاشی است.اکثر اين مجرمان خيالشان راحت است که حداقل4يا5سال طول ميکشد به پرونده شان رسيدگی شود وتاآن موقع معمولا ديگر شاکی از تب و تاب افتاده و راحت گذشت ميکند.از ين پس بايد نتيجه اين عمل را در جامعه ببينيم .حالا به نظر شما نتيجه اش مثبت است يا منفی؟ قضاوت با خودتان!
  • عطا IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من درسته که امنه خانم اونو بخشیده و لی خدا اونو نخواهد بخشید و به زودی به سزای اعمالش خواهد رسید این دنیا برای خودش قانون داره همین طوری نیست که هر غلطی کردی هیچ اثری نداشته باشه بالاخره هر عملی نتیجه خودش رو خواهد داشت امیدوارم یک روزی یک نفر اسید رو به صورت دختر(آینده) این آقا بپاشه تا به سزای اعمالش برسه یا اینکه اسید به صورت خودش پاشیده بشه یا .......خدا میدونه.....
  • بدون نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    فقط ببینید این آدم نما چطور پس بده
  • منصور US ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    عمل آمنه قابل تقدیر است.البته مجید از نظر جنبه عمومی جرم مجازات می شود.
  • شیوا IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    مجید روح ناپاکی داره و قطعا خداوند او را نمی بخشد
  • عدالت IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بخشش دیگه چه صیغه ای است شماهای که میگویید کار خوبی کرد که رضایت داد آیا اگر این حیوان کثیف با صورت خودتان این کار را می کرد رضایت میدادید یا فقط برای دیگران گذشت و رضایت را معقول مدانید لحظه ای بیندیشید
  • داوود IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    فکر کرده شاهکار کرده برو از مختار یاد بگیره که با قاتلین حسین چکار کرده
  • نيكو IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اصلا درست نيست.بايد قصاص ميشد تا درس عبرتي براي ديگران باشد.
  • نگان IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    آمنه جان درسته کاری که کردی بزرگ بود، درسته که لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست ولی به چه قیمتی !!حداقل یاد اون ایامی میفتادی که چقدر زجر رو تحمل کردی ،یادت باشه که امثال این مجیدها زیاد هستند و شایسته ترحم نیستند
  • نگان IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    آمنه جان درسته کاری که کردی بزرگ بود، درسته که لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست ولی به چه قیمتی !!حداقل یاد اون ایامی میفتادی که چقدر زجر رو تحمل کردی ،یادت باشه که امثال این مجیدها زیاد هستند و شایسته ترحم نیستند
  • محسن IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    بله درست بود زيرا باقصاص يك عده ديگر هم دچار مشكل مي شدند
  • حميد IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    باسلام ايشان داراي روح بسيار بزگي هستند و بايد ايشاد بخاطر درس بزرگي که به همه ما دادند تحسين کرد در عفو لذتي است که در انتقام نيست ايشان نزد خداوند جايگاه رفيعي خواهند داشت ،
  • omid IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اینکه آمنه بخشش کرده از بزرگیه روحشه ولی عملکرد قوه قضائیه که 7 سال طول داد تا حکم را صادر و اجرا کنه هرگز توجیه پذیر نیست. بی جهت نیست که این اقدامات وحشیانه متوقف نمیشه متاسفم
  • يک کارشناس مسائل قضايي IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    با سلام و تشکر از اطلاع رساني خوبتان. در موارد اينچنيني معمولا قضاوت کردن سخت است و به راحتي نمي شود نظر داد. اما کاري که آمنه کرد کار بزرگي بود که از عهده کمتر کسي بر مي​آيد.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    آمنه خانم راستش رو بگو کدوم خیانتکاری مجبورت کرد ببخشیش ؟
  • نسيم IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    بايد قصاص مي شد.جرم و جنايت به سادگي آب خوردن شده.بعضي ها بيشتر حيوان هستند تا انسان.آمنه فقط در برابر خودش مسئول نبود.اينو البته كلي مي گم؛گذشت گاهي گذشت نيست بلكه حماقته.
  • حاتم طايي IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اولاًاين گذشت ممكن است بخاطرانعكاس جهاني اجباري بوده باشد دوماًپرونده به اين مهمي احساسات عمومي را برانگيخته در طول مدت 8 سال به مرحله اجرامي رسد بديهي است كه باگذشت مدت زماني طولاني نتيجه اين باشد.ايرادازسيستم قضايي است
  • بدون نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    آمنه با اين كارش خيال آقايان رو راحت كرد كه هر كاري ميخواهند بكنند بعد با آويزان شدن به مسائل احساسي و شلوغ كردن رسانه اي و ان جي او هاي حقوق بشري بخشش بگيرند. ديگه هيچ زني از جنايت در امان نيست متأسفم براي همه آمنه هاي سرزمينم.
  • فریبا IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    در ضمن کی گفته هر کی نتونه یه مجرم رو به مجازاتش برسونه چون دلشو نداره که عذاب کشیدنش رو ببینه خیلی کار بزرگی کرده!!!!؟؟؟
  • فریبا IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    در ضمن کی گفته هر کی نتونه یه مجرم رو به مجازاتش برسونه چون دلشو نداره که عذاب کشیدنش رو ببینه خیلی کار بزرگی کرده!!!!؟؟؟
  • توران IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    با سلام، اين حق مال آمنه خانم بوده و براي اين حق بود كه چندين سال پيگير قضيه بوده، تنها و تنها خود آمنه خانم بايد تصميمي مي گرفت كه گرفت، اميدوارم بعد از اين زندگي بهتر از اينها براش رقم بخوره و نابود باشه خشونت و تفكري كه خشونت رو به هر شكل تبليغ مي كنه
  • امیر دوانی IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    نباید این کارو میکرد اونای هم که میگن کار خوبی کرد تا حالا با اینجور افرادی برای یک عمر زندگی نکردن
  • اسماعیل کیانی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    خیلی بزرگواری کرده . اون یارو اگه مرد باشه باید بره بگیره این بنده خدا رو . خدا لعنتش کنه با این کاری که کرده و صورت دختر مردم رو به این روز انداخته......
  • نيما IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اشتباه كردي بخشيديش
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    کاش قصاص میشد
  • جاويدي IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    نبايد مي بخشيد
  • یاسر IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    کار والا و ارزشمندی بود. اما بهتر بود آن را رسانه ای نمی کردند تا از اجر آن کم نشود.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    اشتباه كرد كه بخشيدزيرا باعث تكرار اين حوادث مي شود
  • بدون نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    بايد سزايش را ببيند
  • نرگس IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    من تو خبر قبلی نظر مخالف گذاشتم ولی وقتی از زبون خود آمنه تو برنامه زنده شنیدم که میگفت "از دیه 200 میلیونیم نمیگذرم و اگه مجید نتونه بده تا آخر عمر تو زندون باید بمونه". الان میگم کار عاقلانه ای کرده حالا دندش نرم چشمش کور بره پولو بده یا اینکه تا آخر عمرش و تموم جونیشو پشت میله ها بگذرونه.
  • سیاه غلام رشتی IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    اولاً کار اسیدپاش، کاملاً مطرود و بی مروتی محض بود، اما خون را با خون نمی شویند. تازه اگر آمنه قصاص می کرد، تکلیف این هفت سال زندان چه می شد؛ آیا آن وقت عذاب اسیدپاش اولیه بیشتر از غذاب اسیدپاس ثانوی نبود؟!
  • sam IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    اون باید اول کورش می کردن بعد اعدام. پست فطرت عوضی. این خانم هم اشتباه کرد چون اون پست فطرت ارزش و شعور بخشش رو نداره. و فی القصاص حیات یا اولوالالباب.
  • بدون نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    خيانت كردي اورابخشيدي آمنه خانم
  • نگار IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    کاملا مشخصه مجید آدم روانیه .من نمیگم اعدام یا قصاص جواب میده ولی اقلا بجای زندان باید بره تیمارستان . اگه دیه اش رو بده و از زندان در بیاد کی تضمین میکنه که باز سر یه موضوع دیگه بهو دیوانه نشه و یه جنایت دیگه انجام نده. جامعه رو باید تا جای ممکن از حضور آدمای خطرنام روانی دور نگه داشت.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    باید قصاص میشد چرا ؟؟؟؟؟؟ این باعث میشه بازم تکرار بشه توسط دیگران
  • بدون نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    کاری که آمنه کرد قابل تامل بود نه قابل تحسین- میتونست درس عبرتی بوده باشه واسه امثال مجید
  • سما IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    امنه خانم كارت خيلي اشتباه بود .شما خانواده هاي ديگه رو هم با اين كارت داغدار ميكني
  • امیر IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    به نظر من قصاص کافی نیست. این جور حرکات شروع به قتل است و باید فرد اعدام شود. آمنه خانم عجب اشتباه بزرگی کردی. حالا این جور افراد وحشی و بچه پرو در اجتماع زیاد میشن. در قصاص حیات و زندگی نهفته است اگر اندیشه کنید. اون کسی می بخشه که بینهایت پاکه مثل حضرت عیسی نه یک فرد معمولی. قصاص کنید تا جرم بیاد پائین. خارجی ها خودشون وحشی هستند قصاص نمیکنند. قرآن راه را برای ما روشن کرده. تو رو خدا قصاص کنید و از حقتون استفاده کنید.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    در هوای پر از خشونت این روزهای ایران، نسیم بخشش آمنه روحمان را اندکی تازه کرد . آمنه در مراحل درمانش به بزرگی روح رسید و خود را از دام نفرت رها کرد. این سیستم قضایی است که باید برای این گروه از مجرمین تدابیری بیاندیشد.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    به نظر من اگر قصاص میکرد باعث نمشد که دیگر این اتفاق نیفتد. کسی که اسیدپاشی یا کسی را میکشد هیچ وقت به قصاص کارش فکر نمیکند.همین طور که این همه اعدام جلوی چاقو کشی نگرفته است.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    باید کور میشد
  • الهه IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    متاسفانه با توجه به کثرت افرادی که دلیل عدم ارتکاب چنین جرم هایی را تنهاترس از مجازات ونه بالا بردن قدرت وجدان جامعه وسلامت شخصیتی وروانی افراد میدانند بعید نیست با این همه اجرای احکام قصاص همچنان ضعیف ترین عامل بازدارنده جرم در جامعه قصاص بوده ودر مقابل ضعفهای شخصیتی عقده های روانی وحس انتقام قوی ترین دلایل ارتکاب چنین جرمهایی هستند.
  • حمید IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    چه خوب شد،من می خواستم تو صورت یه دختر اسید بپاشم اما از اینکه قصاص کنن و همین کار رو با خودم بکنن شدیدا وحشت داشتم. زندگی تو زندان واسه من که کاری ندارم و علاف تشریف دارم خیلی هم بد نیست.یخور و بخواب دیگه!همونیه که خودم میخوام! پس من این کار رو میکنم. با تشکر فراوان از آمنه خانم،واقعا روح بزرگی داری!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    به نظر من این اسمش گذشت نیست باید آقا مجید تنبیه می شد تا بفهمه نابینا شدن خوبه یا نه
  • علی جلالی IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    کار بسیار عالی و پسندیده ای کرد! بخشش در عین قدرت! به مصداق آیه زیر اجرش با خداست!!! وَجَزَاء سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ ﴿شورا-۴۰﴾ و جزاى بدى مانند آن بدى است پس هر كه درگذرد و نيكوكارى كند پاداش او بر [عهده] خداست به راستى او ستمگران را دوست نمى‏دارد
  • نازنين DE ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    آقايوني که مي گيد مجيد بايد آمنه رو بگيره!!! آيا خودتون حاضريد يک ثانيه کسي رو کنار خودتون احساس کنيد که قاتل روج و جسمتون هست؟
  • نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    خانم محترم کارت واقعا خیانت به جامعه بود . تو باعث شدی که قانون جنبه ارعابیش زیر سوال بره . تو در مقابل کسانی که از این به بعد این بلا سرشان می آید مسئولید چه در این دنیا و چه در اون دنیا . اسلام که ی گفته از این بخشش ها بشه ؟
  • بدون نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    دادن نظر خیلی سخته ، خیلی بزرگواری می خواد ، کار خیلی بزرگی کرد بخشید، هرکسی نمی تونه ببخشه، کاش قدر بدونه من که وقتی داستان رو خوندم بی اختیار اشک می ریختم ، تصورش برام خیلی مشکله
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    سکوت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رم IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    باید قصاص می کرد
  • افسانه IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    کار فوق العاده اشتباهی کرد آدمایی مثل مجید موحدی باید سزای کارشونو ببینن
  • Javad IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    منم فردا میرم اسید می پاشم بعدشم به رفیقام تو خارج میگم تبلیغات کنن که طرف منو ببخشه . 3_4 سال هم میرم زندان بعدش عفو می خورم میام بیرون دوباره همین کارو میکنم ... کی میاد با هم بریم اسید پاشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مجری IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    ببخشید من خودم کارمندسیستم قضایی وازهمه مهمتردرقسمت اجرای احکام کیفری هستم وقتی پرونده ای روند رسیدگی اش ازیک سال بیشتر طول بکشه لوث شده ومحکوم له بامسائل احساسی ومالی تطمیع شده وحکم ازوجاهت اجراخارج میشه همینطورکه الان درپروندههای تجاوزبه عنف اشتباه نامه ازطرف شاکات مدشده وباعث جلوگیری ازاجرای حکم میشه مطمئن باشیداگرحکم سریع اجرامیشدامکان گذشت زیرصفربودحتی دریکسال اول
  • بدون نام US ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    نه "قصاص" و نه "بخشش و دیه تنها". مجازات اینکار باید زندان طولانی مدت باشه. هدف از مجازات هم باید جلوگیری از تکرار جرم باشه نه آزار مجرم. اگرچه مجازات شاید فقط تا 30 درصد در کاهش جرم نقش داشته باشه و عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و غیره مهمترند.
  • سعيد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    نبايد بخشيده مي شداعدام بهترين مجازات براي چنين آدم هايي است
  • خسرو IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    خير فقط اعدام ميتواند جواب باشد
  • شیرین CA ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    1 0
    مجید تعمدا این عمل فجیع را انجام داده است و عمل متقابل با او خشونت و انتقام گیری نیست، بلکه اجرای عدالت است. اگر با این ناجوانمرد معامله به مثل می شد، عین عدالت تحقق می یافت. در ضمن، هموطنان گرامی لطفا از دادن شعارهایی چون " در عفو لذتی است که در انتقام نیست..." و مانند این خودداری فرمائید، چرا که در اجرای عدالت درس اخلاقی نهفته است که در بی عدالتی خیر!
  • علی US ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    امنه کار احمقانه کرد که او را بخشید
  • مریم IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    ببخشید من متوجه نمی شم که قصاص یا بخشش آمنه چه ربطی به ایران و خارجیها و سیاست داره لطفاً به من توضیح بدهید در ضمن بخشش رومن برای اتفاقات غیر عمد صحیح می دونم حتی قتل غیر عمد نه اینکه با نیت قبلی و نقشه و تفکرقبلی جنایت کنی این حتماً قصاص می خواست.
  • par IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 1
    این از معجزات اقاامام رضا هست.بی شک مجید هم متحول شده
  • یاکند IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    1 0
    خیلی خیلی اشتباه کرد گذشت برای این کار ارزشی نداره مخصوصاً برای مجید که در کمال پررویی به جای التماس برای بخشش فحاشی هم می کرده آمنه صرفاً برای اینکه بگه آره منم باگذشتم این کار رو کرد کار بی خودی بود
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    1 0
    آمنه و همه کسانی که ببخشش رو تایید کردن حالا باید جواب قربانی اسید پاش جدید اردبیلی را بدهند . چون انها شریک جرم شده اند .
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    البته ازنظر انسانی وحتی سیاسی کارخوبی کرد چراکه با این کاروجهه ایران بدجلوه داده نشد ولی بعد ازگذشت دولت باید بخاطر این عمل آمنه که تاحدی سیستم را ازچگونگی اجرای حکم خلاص کرد ازاو حمایت 100درصدی انجام دهد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین