برنامه‌های ویژه کمیته گردشگری مذهبی یزد در محرم امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از برگزاری برنامه های ویژه کمیته گردشگری مذهبی معنوی یزد برای ایام محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، احمد آخوندی در نشست هماهنگی برنامه های محرم کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان ضمن تشکر از فعالیت های اعضای کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان در راستای معرفی آئینهای مذهبی به گردشگران، گفت: «استان یزد در زمینه مراسم دینی و مذهبی پتانسیل های زیادی دارد و ما باید در راستای معرفی رویدادهای مذهبی استان تلاش کنیم.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با تاکید بر توسعه گردشگری مذهبی یزد گفت: «به مراسم دینی و مذهبی یزد باید با دید جهانی نگریسته شود که این مهم با همت و تلاش اعضای کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان و با همکاری مردم همیشه همراه شهر تاریخی یزد، انجام خواهد شد و با شکوفایی گردشگری استان یزد در زمینه مذهبی و معنوی، آیین ها و مراسم خاص یزد در زمینه مذهبی بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی می شود.

وی درادامه اظهار داشت: «برنامه های این اداره کل نیز در حوزه گردشگری مذهبی با تمرکز بر گردشگری داخلی و خارجی است.»

در این نشست مهدی رجایی فرد نائب رئیس و مسئول اجرایی کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان با اشاره به تشکیل کمیته گردشگری مذهبی معنوی از محرم سال ۱۳۹۵ با هدف مقابله با ایران هراسی واسلام ستیزی توسط جمعی از راهنمایان زبده گردشگری، روحانیون متبحر، متولیان حسینیه ها و دبیرخانه حسینیه ایران در شهر یزد، گزارشی از فعالیت های این کمیته در رویدادهای مذهبی و خصوصا در ایام محرم سالهای گذشته ارائه کرد.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان یزد گفت: بیشتر گردشگران خارجی با انگیزه‌ی فرهنگی و با مطالعات قبلی درباره‌ی مذهب و فرهنگ مردم به ایران سفر می‌کنند.

وی افزود: «این کمیته تاکنون تلاش خود را به منظور انتقال صحیح مذهب و فرهنگ مردم ایران به گردشگران انجام داده و امسال نیز در این راستا برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =