پرچم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) باید در بقاع متبرکه بلند شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پرچم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) باید در بقاع متبرکه و امامزادگان بلند شود، گفت: بزرگترین حرکتی که در جهان بشری امروز با آرمانی خاص مشخص می‌شود، حرکت اربعین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست ذاکرین و ستایشگران اهل‌بیت (ع) با ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (سه‌شنبه) در امامزاده صالح (ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه هر ساله هشت طرح‌ویژه در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم مورد تاکید ریاست محترم سازمان اوقاف، پیگیری جهت استقرار هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان بوده است؛ اکنون بیش از ۵۰۰ هیئت در بقاع متبرکه و امامزادگان مستقر هستند.
وی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم ویژه‌برنامه «شمیم حسینی» در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از فردا نمایشگاه‌های شمیم حسینی برای تامین اقلام مورد نیاز هیئت‌ها برپا خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از صدور ۴۰ هزار حواله برای حمایت از مساجد و هیئت‌های مذهبی خبر داد و تاکید کرد: اقلام هیئت‌ها در نمایشگاه‌های شمیم حسینی بدون سود توسط اصناف عرضه خواهد شد؛ همچنین ۲۰۰ هیئت شاخص به‌صورت ویژه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت می‌شوند.
در ادامه این نشست ذاکرین و ستایشگران اهل‌بیت (ع) نظرات و پیشنهادات خود در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن مجالس اهل‌بیت (ع) را بیان کردند؛ پس از ارائه پیشنهادات، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: نسبت غدیر با ماجرای محرم، قرب زمانی دارد؛ اگر به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در غدیر عمل می‌کردند، محرم اتفاق نمی‌افتاد.
وی تاکید کرد: من راجع به حلت بفنائک فکر کردم؛ به نظرم تمام شهدا اینطور هستند؛ حاج قاسم سلیمانی که می‌گوید دوست دارم در سرزمین عتبات به شهادت برسم، همان حلت بفنائک است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فداکاری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، گفت: بسیاری از شهیدان با دیدن جغرافیای دور دست به شهادت رسیدند؛ راه شهدا، همان راه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز در مقطعی قرار گرفته که باید دست به دست هم دهیم تا انقلاب را در این مسیر کمک کنیم؛ در این سختی‌ها دعوت به صبر مهم است؛ همچنین کمک به مردم در زمینه تبیین اینکه در چه موقعیتی قرار گرفتیم نیز پراهمیت است.
وی یادآور شد: صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با دو رئیس‌جمهور کشور همسایه، سرفصل تاریخی بوده است؛ ایشان چقدر قاطع خط مشی برای مرزها تعیین می‌کنند و چقدر قاطع به رئیس‌جمهور یک ابرقدرت جهانی می‌گویند که این مسیر را باید بروی؛ این رهبر حکیمانه ما را به امروز رسانده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرمایش امام موسی کاظم (ع) (یا هشام ان العقل مع العلم)، تاکید کرد: خوشبختانه در این کشتی نجاتی که حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) قرار داده، رهبری داریم که حسینی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تصریح کرد: ما امروز در این بقعه متبرکه جمع شدیم که بگوییم بقاع متبرکه و امامزادگان خانه شما است و پرچم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) باید در بقاع متبرکه و امامزادگان بلند شود؛ از هیئت‌هایی که به این اماکن مقدس آمدند، تشکر می‌کنیم و از دیگر هیئت‌ها دعوت می‌کنیم تا تشریف بیاورند و مجالس خود را در این اماکن مقدس برپا کنند.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت قریب ۲ هزار بقاع متبرکه که امروز می‌تواند زیر بار رود، بی بدیل است، افزود: از شما تقاضا می‌کنم تا جریان عاشورا را هنرمندانه برای مردم بگویید؛ امروز در محافل شما هزاران نفر شرکت می‌کنند و این قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بزرگترین حرکتی که در جهان بشری امروز با آرمانی خاص مشخص می‌شود، حرکت اربعین است؛ امسال در همایش امنای اعتاب مقدسه جهان اسلام پیش‌بینی حضور زائران چندین برابر بوده است؛ تمام اعتاب مقدسه جهان اسلام در خدمت هستند که بتوانند خادمی خوبی داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: ما برای منور شدن خودمان و برای تمسک به این هبل متین یعنی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌آییم؛ ان‌شاءلله این لباس خادمی را او به تن ما کند؛ تمام پیشنهادات مطرح شده در این نشست را نوشته‌ام؛ ان‌شاءلله بتوانیم به این پیشنهادات جامه عمل بپوشانیم.
وی در پایان یادآور شد: عصر حاضر، عصر پیروزی است و ان‌شاءلله ما پیشرفت می‌کنیم و ما باید کمک کنیم تا این مسیر ادامه پیدا کند.
لازم به ذکر است، در این نشست ارتباط ویدئوکنفرانسی با استان‌های دیگر برقرار شد و ذاکرین و ستایشگران اهل‌بیت (ع) در دیگر استان‌ها نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ همچنین در این نشست مداحان پیشکسوتی همچون یدالله بهتاش، ماشالله عابدی، احمد چینی، مهدی آصفی، سیدعلی سادات رضوی، مرتضی طاهری، محسن طاهری، علی اکبر مداحی، مصطفی خرسندی و محمود تاری حضور داشتند.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =