پاکسازی منطقه نمونه گردشگری کهمان از پسماند

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و پرسنل محیط زیست شهرستان سلسله، فرماندار شهرستان سلسله، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سلسله و تعدادی از بسیجیان و ورزشکاران دوست دار محیط زیست و طبیعت، قسمتی از منطقه نمونه گردشگری کهمان از لوث پسماند پاکسازی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،در این برنامه که با حضور سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و مرادی فرماندار شهرستان سلسله و با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه سلسله و دهیاری روستای کهمان برگزار شد قسمتی از مسیر منطقه نمونه گردشگری کهمان از وجود پسماند پاکسازی گردید و پسماندهای آن با خودروی دهیاری روستای کهمان به مرکز دفن پسماند شهرستان منتقل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این برنامه با اشاره به پتانسیل بالای منطقه کهمان در بحث‌های زیست محیطی و گردشگری خواستار توجه ویژه به بحث مدیریت پسماند در این منطقه شد.

سالاروند با اشاره به اهمیت منابع آبی این منطقه و استفاده از آن برای مصارف شرب گفت: باید از هر اقدامی که موجب آلودگی آب و خاک در این منطقه می‌شود جلوگیری به عمل آید.

وی رفع مشکل پسماند شهرستان سلسله را یکی از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و اظهار داشت تلاش این اداره کل به همراه مسئولین اجرایی شهرستان علی‌الخصوص فرماندار محترم، بر این است که بهترین راهکار با کمترین هزینه برای حل معضل پسماند های شهرستان سلسله ارائه و اجرایی گردد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از گردشگران خواست که با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی، پسماندهای خود را در طبیعت رها سازی نکنند و آنها را به نزدیکترین محل جمع آوری پسماند در ابتدای روستای کهمان و یا شهر الشتر انتقال دهند.

فرماندار شهرستان سلسله در این مراسم با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی و آموزش را در حفاظت از اکوسیستم منطقه کهمان گفت: انجام این گونه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه محیط زیست می‌تواند باعث آگاهی بخشی بیشتر جهت حفظ محیط زیست منطقه شود.

مسلم مرادی گفت: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های متولی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب مشکلات منطقه کهمان خصوصاً در حوزه جمع آوری پسماند ناشی از فعالیت‌های گردشگری به حداقل برسد.

فرماندار سلسله، اقدامات پاکسازی را در چارچوب مصوبات کارگروه تخصصی پسماند شهرستان که طی ماه گذشته با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تشکیل شد، دانست و خواستار همراهی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای پیش‌برد اهداف کارگروه تخصصی پسماند به منظور رسیدن به شهر سبز شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =