نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح برخورداری کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر از حق اولاد موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) ‌با یک فوریت طرح استفساریه بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری که در‌باره حق اولاد و برخورداری کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه بگیر بود، موافقت کردند.

این طرح به امضای 38 نفر از نمایندگان مجلس رسیده و در ‌صورت تصویب نهایی طرح مذکور کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری است که دارای همسر نبوده و یا همسر آنان معلول و از کار افتاده است و یا خود به تنهایی متکفل مخارج فرزندان هستند، از مزایای کمک هزینه اولاد نیز برخوردار می‌شوند.

در بخشی از مقدمه توجیهی این طرح آمده است: کارمندان زن شاغل و بازنشسته سرپرست خانواده از جمله اقشار زحمت‌کش جامعه هستند که عمری را در خدمت صادقانه به این مرز و بوم سپری کرده و با وجود مشکلات فراوانی که در زندگی داشتند، از انجام وظیفه شرعی و قانونی خود فروگذار نکردند؛ این عده به دلیل از دست دادن همسران خویش سرپرستی خانواده و فرزندانشان را نیز به عهده داشته و کمبودها و مشقات زیادی را تحمل کرده‌اند.

در ادامه این مقدمه توجیهی مندرج است که اگر به دیده انصاف به موضوع توجه شود، ملاحظه می‌شود که واقعا زنی بدون همسر با داشتن فرزندانی که تأمین نیازهای گوناگون آنها در حال حاضر برای مردان چند شغله دشوار است، چگونه باید نیازهای معیشتی، آموزشی و فرهنگی‌شان را تأمین کنند؟ بنابراین با توجه به اینکه پرداخت کمک هزینه اولاد موضوع بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری به این قشر از جامعه دارای ابهاماتی است و موجب بروز مشکلاتی شده و نیز با توجه به اینکه کمک هزینه اولاد قبلا به این افراد پرداخت می‌شده، لذا این طرح با قید یک فوریت تقدیم مجلس می‌شود.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    زنان خانه دار که صیانت از خانواده می کنند وومادام العمر هم کارمی کننذ وحقوق خم ندارند انصاف دهید اینان نباید حقوق مثل خانمهای کارمند حقوق داشنه باشند
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 1
    جه عجب......................؟
  • مریم IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    2 0
    بالاخره نفهمیدیم این طرح شامل کل زنان شاغل میشود یا زنان شاغل سرپرست خانوار؟