۸ نفر
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
به دنبال ردپای پیامبر (ص) در عربستان/عکس

ایسنا نوشت: یک نمایشگاه منحصربفرد با موضوع هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه در عربستان سعودی برگزار شده است.

به گزارش نشنال، نمایشگاه «هجرت: به دنبال ردپای پیامبر» با موضوع هجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه در این هفته در عربستان سعودی برگزار شده است.

این نمایشگاه به مدیریت «عبدالله حسین القاضی» ‌ کارشناس برجسته هجرت و متخصص زندگی‌نامه پیامبر اسلام (ص) و با همکاری هنرمندان و کارشناسان بین‌المللی برگزار شده است.

در جریان این نمایشگاه، آثار تاریخی مختلفی با همکاری موزه ملی عربستان سعودی، ‌ خانه هنر اسلامی، ‌ کتابخانه اوقاف ملک عبدالعزیز و خیریه شاهزاده ولز به نمایش درآمده.

این نمایشگاه تاریخچه و میراث هجرت را از چشم‌اندازهای مختلف از جمله علمی، ‌ جغرافیایی، فرهنگی، الهیات و غیره مورد بررسی قرار داده است.

به دنبال ردپای پیامبر (ص) در عربستان/عکس
نسخه بازآفرینی‌شده صندل‌های پیامبر اسلام (ص)

کارشناسان و متخصصان از طریق آثار سمعی و بصری و با استفاده از نوشته، نور، ‌ هنر، اجراهای نمایشی و فیلم این سفر را روایت کرده‌اند.

به دنبال ردپای پیامبر (ص) در عربستان/عکس

پارچه‌ای که در مرقد مطهر پیامبر اسلام (ص) به نمایش گذاشته می‌شود

در این نمایشگاه که در مرکز «إثراء» برگزار می‌شود، علاوه‌بر آثار هنرمندان عربستانی و بین‌المللی، ‌ اسناد و کتاب‌های متعددی نیز برای روایت داستان هجرت پیامبر اسلام (ص) به نمایش گذاشته شده است.

به دنبال ردپای پیامبر (ص) در عربستان/عکس

«اویدیو سالازار»، کارگردان اهل کالیفرنیا نیز در ماه دسامبر از یک مستند در مرکز «إثراء» رونمایی خواهد کرد. «سالازار» که سابقه همکاری در چندین فیلم اسلامی را دارد از دو سال پیش همکاری با «اثراء» ‌ را برای ساخت یک مستند و سفر در مسیر هجرت آغاز کرد.

نمایشگاه «هجرت» به مدت ۹ ماه در مرکز «إثراء» دایر خواهد بود. به گفته مسؤولان این موسسه، این نمایشگاه در طول پنج سال در سراسر عربستان سعودی، ‌ آسیا و نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    به این میگن یک کار فرهنگی هنری مدرن با تاثیر گذاری زیاد.
  • غلامحسین IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    خیلی عالی لطفان هرچه زودتردرایران برگزارکنین مشتاقان زیادی داره