۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۷

اریک فروم در کتاب «هنر عشق ورزیدن» که انتشارات مروارید آن را منتشر کرده تلاش دارد این مفهوم را به خواننده منتقل کند که عشق احساسی نیست که هر کس٬ صرف‌نظر از مرحله بلوغ خود٬ بتواند به آسانی بدان گرفتار شود.


صفحه فروش کتاب خبرآنلاین با معرفی پرفروش‌های بازار نشر و روش تهیه تلفنی آنها در پایتخت را اینجـــا مشاهده کنید.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «هنر عشق ورزیدن» نوشته اریک فروم با ترجمه پوری سلطانی را انتشارات مروارید با قیمت 3900 تومان منتشر کرده است. کتابی که به گفته ناشر مطالعه آن برای کسانی که دستورالعمل ساده‌ای برای هنر عشق ورزیدن می‌جویند٬ کاری یأس‌آور خواهد‌بود و بر عکس٬ در این کتاب نشان داده‌خواهد‌شد که عشق احساسی نیست که هر کس٬ صرف‌نظر از مرحله بلوغ خود٬ بتواند به آسانی بدان گرفتار شود.

اریک فروم در این کتاب می‌نویسد: عشق با دو چیز شناخته می‌شود: عمق ارتباط متقابل و شادی و در ادامه تبیین می‌کند که هرگاه رابطه یا حسی را دیدیم که از این دو خالی است، نام عشق را باید از آن باز پس بگیریم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «عشق در وهله نخست بستگی به یک شخص خاص نیست، بلکه بیشتر نوعی رویه و جهت گیری 2 منش آدمی است که او را به تمامی جهان، نه به یک خاص «معشوق» می پیوندد. اگر انسان فقط یکی را دوست بدارد و نسبت به دیگران بی اعتنا باشد، پیوند او عشق نیست، بلکه یک نوع بستگی تعاونی یا خودخواهی گسترش یافته است. با وجود این اکثر مردم فکر می کنند علت عشق وجود معشوق است. نه استعداد درونی. در حقیقت، آنان فکر می کنند که چون هیچ کس دیگری را جز معشوق دوست ندارند، این خود دلیلی بر شدت عشقشان است...

مردم نمی توانند درک کنند که عشق نوعی فعالیت و نوعی توانایی روح است، خیال می کنند تنها چیز لازم پیدا کردن یک معشوق مناسب است - و از آن پس همه چیز به خودی خود ادامه خواهد یافت. این درست مثل آدمی است که می خواهد نقاشی کند، ولی به جای اینکه هنر و فن آن را یاد بگیرد، می گوید منتظر موضوع مناسبی برای نقاشی هستم و ادعا می کند که اگر موضوع را بیابد زیباترین نقاشیها را خواهد کرد. اگر آدم واقعاً و صمیمانه کسی را دوست داشته باشد، حتماً همه مردم، دنیا و زندگی را دوست می دارد. اگر من بتوانم به کسی بگویم «تو را دوست دارم» باید توانایی این را هم داشته باشم که بگویم «من در وجود تو همه کس را دوست دارم، با تو همه دنیا را دوست دارم، در تو حتی خودم را دوست دارم».»

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

صفحه جدید خبرآنلاین(ویژه پرفروش‌های بازار نشر) را اینجـــــــا مشاهده فرمایید.

ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی تازه‌ها و آثار خود با ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =