۱۱ نفر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۴
یادی از معلمی فرهیخته با ۸۰ سال تلاش موفق

یادی از معلمی فرهیخته مرحوم استاد حسین وحیدی که قریب به ۸۰ سال برای تدریس و معلمی و تالیف کتاب های آموزشی و کمک درسی تلاش کرد.

بدون مداهنه می گویم اگر کسی از من بپرسد در ۱۲ سال تحصیل قبل از دانشگاه و بیش از ۴۵ سال معلمی و مسئولیت در بدنه وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش مناطق و استان تهران کدام معلم را به عنوان معلم کامل معرفی میکنی افراد محترمی را می توانم مرور کنم ولی در راس همگان کسی را جز مرحوم استاد وحیدی نمی شناسم.

این بزرگوار که هفتاد وهفت سال تدریس موفق و تالیف کتاب های آموزشی و کمک درسی داشتند . در رعایت ظرافت های خاص آموزش و تکیه موثر بر نکات تربیتی سر آمد و کم نظیر بودند. آرامش و تکیه بر تفکر و شناخت ظرفیت یادگیری یادگیرندگان و آموزش مبتنی بر پژوهش ، صبر و حلم و طمانینه و دوستی با همکاران از ویژگی های بر جسته این معلم فرهیخته بود که به دور از هیاهو و حاشیه پردازی ، زندگی خود را وقف دانش آموزانش کرده بود.

استاد وحیدی از محبوبیتی وصف ناپذیر بین شاگردان برخوردار بود که حاصل تسلط ایشان بر روش های نوین تدریس و تلاش موثر بر تربیت شخصیت دانش آموزان می باشد. در این نوشتار قصد بر ایجاز است و شناخت کارکرد و روش های آموزشی و پرورشی استاد وحیدی نیاز به پژوهش گسترده دارد که مواردی از آنها در مراسم تکریم و بزرگداشت های مختلف ایشان ذکر شده و انشاالله با تلاش دوستدارانشان به صورت کتاب های متعدد منتشر خواهد شد(تکمیل مجلدات فعلی).

به عنوان یک معلم و همکار قدیمی ضایعه درگذشت این بزرگوار را به جامعه معلمی و دانش آموزان ادوار ۷۷ ساله ایشان تسلیت عرض نموده و امیدوارم آموزش و پرورش کشور بتواند هزاران چهره خدوم چون ایشان را در مدارس ایران داشته باشد.

یاد استاد وحیدی گرامی و راهش پر رهرو باد.

یادی از معلمی فرهیخته با ۸۰ سال تلاش موفق

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =