پیش‌بینی عبور ۳ میلیون زائر اربعین از مرز مهران

استاندار ایلام بر همکاری مشترک استان‌های ایلام و واسط عراق برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام ، «حسن بهرام‌نیا» امروز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در صدر هیئت اقتصادی و سیاسی به استان واسط عراق سفر کرد و در نشست مشترک با دکتر جمیل المیاحی استاندار واسط که با حضور دکتر آل اسحاق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد، ضمن تسلیت ایام حزن انگیز محرم ابراز امیدواری کرد که نتایج این سفر منتج به تسهیل هرچه بیشتر در سفر زوار به عتبات عالیات شود.

وی با تشکر از میزبانی خوب استاندار واسط عراق گفت: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که عتبات عالیات را در عراق و ثامن الحجج علیه السلام را در ایران گذاشت تا امروز مرکز توجه مسلمانان جهان باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه دشمنان دو کشور و در راس آنها آمریکایی‌های جنایتکار راضی به برگزاری مراسم باشکوه اربعین نیستند، تاکید کرد: لذا دو کشور بزرگ و دوست ایران و عراق بایست تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره عظیم اربعین حسینی علیه‌السلام به کار ببندند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایام اربعین امسال مصادف با گرم‌ترین ماه سال است، گفت: بنابراین لازم است تمهیدات و توجه ویژه ای به ضروریات این فصل سال به ویژه در مقابل گرما در دو طرف مرز شود.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه تهیه آب به ویژه آب برای زوار در پایانه زرباطیه از آب شرب استفاده خواهیم کرد، اضافه کرد: در این راستا لازم است در ورود رانندگان و تانکرهای حمل آب به تعداد ۳۰ تانکر آب در روز برای پایانه زرباطیه همکاری و مساعدت لازم صورت گیرد.

وی افزود: در این زمینه برای جلوگیری از معطل شدن زوار در هوای گرم تقاضا داریم پذیرش زوار نیز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته باشد.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که پیش بینی می شود قریب ۳ میلیون زائر از ایلام و مرز بین المللی مهران وارد عتبات عالیات شود اظهار کرد: از این رو درخواست افزایش گیت های خروجی به ۲۵ گیت داده ایم.

وی در ادامه از همتای خود خواستار تهیه نرم افزار راهنما برای ورود زائران به عراق شد و گفت: همچنین خواستار افزایش پهنای باند اینترنت در این کشور برای زوار هستیم.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطعی برق در پایانه زرباطیه شد و گفت: همچنین با توجه به تردد قابل توجه زوار لازم است فضای بزرگترین برای جابجایی وسایل زوار در پایانه زرباطیه در نظر گرفته شود.

وی گفت: همچنین لازم است در این پایانه مکان مناسبی برای گم شدگان در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با عنوان این مطلب که تمام تلاش ما برای برگزاری یک اربعین امن و قانونمند است، اضافه کرد: در این راستا انتظار همکاری همه جانبه از طرف عراقی نیز داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام اربعین ورود مواد غذایی در پایانه زرباطیه ممنوع است خواستار تسهیل در ورود مواکب ایرانی در این منطقه شد.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه ۱۵ روز قبل از اربعین و ۵ روز بعد از اربعین مرز تجاری مهران برای صادرات و واردات کالا بسته می شود ، پیشنهاد داد: در این ایام از طریق مرز چیلات‌ و هلاله شمالی کار صادرات و واردات صورت پذیرد.

استاندار ایلام در ادامه از ایجاد درب خروجی جدید در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: اما لازم است درب قبلی برای مواقع اضطراری همچنان وجود داشته باشد.

وی در ادامه خواستار نشست های هفتگی فرمانداران مهران و بدره و مدیر پایانه های مهران و زرباطیه برای هماهنگی بیشتر تا ایام اربعین شد.

دکتر بهرام نیا در ادامه ضمن تشکر از سفر چند ماه گذشته استاندار واسط عراق به ایلام گفت: در این سفر تفاهم نامه هایی که برای دو کشور با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی مهم هستند ایجاد شد که لازم است به سرانجام برسند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از این تفاهم‌نامه‌های مهم پیگیری گشایش مرز چنگوله (شهابی) است، خواستار اجرایی شدن آن شد و گفت: زیرساخت‌های مرز چنگوله در ایران و مهران ایجاد شده است و لازم است طرف عراقی نیز این مهم را در دستور کار خود در آن طرف مرز قرار دهد.

وی افزود: گشایش این مرز می تواند سطح مراودات و مبادلات بین دو استان و کشور را ارتقا دهد.

استاندار ایلام در پایان این نشست گفت: اینجا لازم است از مردم عراق که میزبان واقعی زوار عتبات عالیات هستند تقدیر و تشکر داشته باشم و امیدوارم با تکمیل زیرساخت‌های لازم در مسیر اربعین شاهد زیارتی سهل و شیرین برای زوار باشیم.

بیشتر بخوانید:

تمهیدات پلیس برای سفر زائران به عتبات

زائران عتبات در ماه محرم از چه مرزهایی می‌توانند به عراق بروند؟

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =