مروری بر حوادث پنجشنبه جهان مورخه 13 مرداد 1390:

دهها نفر در آمریکا به اتهام انتشار تصاویر غیر اخلاقی از کودکان دستگیر شدند

مقامات آمریکایی از دستگیری دهها مظنون به فعالیت در یک شبکه بین المللی اینترنتی انتشار تصاویر غیر اخلاقی از کودکان خبر دادند. اریک هولدر دادستان کل آمریکا در این باره گفت ضابطان قانون در سال دو هزار و نه موفق شدند یک پایگاه اینترنتی را کشف کنند که در آن از افراد منحرف درخواست می شد تصاویر آزار جنسی کودکان را در این پایگاه منتشر کنند. اعضای این پایگاه با انتشار تصاویر غیر اخلاقی بیشتر، دسترسی گسترده تری به سایر تصاویر غیر اخلاقی پیدا می کردند.ورود به این پایگاه اینترنتی تنها برای اعضای آن ممکن بود. بـه گـزارش خبرگـزاری آلمان از واشنگتن، مقامات قضایی در این باره اعلام کردند تا کنون هفتاد و دو نفر به مشارکت در این پایگاه اینترنتی متهم شده اند که از میان آنها پنجاه و دو نفر دستگیر شده اند.تا کنون سیزده نفر از متهمان، اتهامات وارده را پذیرفته اند. بر اساس اعلام مقامات قضایی آمریکا، افراد تحت تعقیب در این پرونده از سیزده کشور مختلف در پنج قاره جهان هستند.

در انفجار بمب در شمال افغانستان رئیس اداره اطلاعات قندوز کشته شد

بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در استان قندوز واقع در250 کیلومتری شمال کابل پایتخت افغانستان ، رئیس سرویس اطلاعاتی قندوز کشته شد .در تازه ترین مورد از حملات ترور در افغانستان، سخنگوی اداره پلیس قندوز امروز پنجشنبه اعلام کرد پاینده خان رئیس سرویس اطلاعاتی و امنیتی قندوز بر اثر انفجار بمبی که در خودروی حامل وی کار گذاشده شده بود ، کشته شد . به گزارش خبرگزاری رویترز ، سید سرور حسینی سخنگوی پلیس تاکید کرد در این انفجار همچنین سه غیر نظامی زخمی شدند .



سقوط بالگرد در اندونزی با ده کشته

بر اثر سقوط یک بالگرد غیرنظامی در اندونزی نه نفر از جمله دو استرالیایی، دو تبعه افریقای جنوبی و پنج تبعه اندونزیایی کشته شدند. این بالگرد با ده سرنشین بعد از ظهر روز چهارشنبه در حال پرواز به سمت یکی از معادن شرکت معدنی نیوکرست بودکه ارتباط آن با مرکز کنترل قطع شد.تنها فرد زنده مانده این حادثه که یک اندنزیایی است در حال حاضر در وضعیت بحرانی بسر می برد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا علت سقوط این بالگرد که گفته می شود از نوع بل 214 بوده هنوز معلوم نشده است.

 

سازنده بمب برای طالبان، از شست‌وشوی مغزی در این گروه پرده برداشت

یکی از اصلی ترین سازندگان بمب برای طالبان افغانستان ، از شست و شوی مغزی در این گروه تروریستی پرده برداشت. به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، شبه نظامیان طالبان در افغانستان شیوه عملیاتی خودشان را تغییر داده اند بطوریکه از مقابله با نیروهای ناتو در حومه شهرها به هدف قرار دادن مناطق شهری با بمب و ترورها روی اورده اند.خبرنگار سی سی تی وی این امکان را به دست اورده است تا به صورت اختصاصی با یکی از اصلی ترین سازندگان بمب برای طالبان در شهر قندهار در جنوب افغانستان به گفتگو بپردازد.این عضو طالبان که دستگیر شده است اطلاعاتی درباره شیوه جذبش به طالبان و شیوه های عملیاتی حملات طالبان ارائه می کند.وی که فرید احمد نام دارد به شدت درگیر ساخت بمب برای طالبان بوده است. فرید احمد می گوید: اعضای خانواده ام به من می گفتند که با طالبان همکاری نکنم و زندگی ارام خودم را به هم نریزم.اما هیچ کس نمی توانست مرا از این کار باز دارد زیرا احساس می کردم ساختن بمب ، وظیفه دینی من است.فرید احمد که هجده ساله است می گوید وقتی پانزده سال داشت برای مقابله با نیروهای نظامی خارجی و مقامات افغانستان به طالبان ملحق شد و ان زمانی بود که نیروهای طالبان به روستایشان امده بودند. فرید احمد می گوید: در ان زمان(پیش از پیوستن به طالبان) من زندگی خوبی داشتم بطوریکه مغازه کوچکی داشتم که درامد خوبی داشت.من حتی به افراد فقیر هم کمک می کردم.اما فردی که از طالبان به من نزدیک شده بود گفت که اسلام مرا ملزم می کند به این مبارزه بپیوندم.پس از انکه مدتها در مناطق حومه شهری افغانستان مبارزه می کردم، به پاکستان اعزام شدم وازانجا که انتخاب شده بودم برای طالبان سازنده بمب باشم، به من اموزشهایی داده شد.من دوره هایی درباره اشنایی با مواد منفجره طی کردم و یادگرفتم چگونه این مواد را در درون در یا زیر صندلی خودروها کار بگذارم.من یادگرفتم که چگونه دویست کیلوگرم مواد منفجره را در داخل یک خودرو جاسازی کنم.به گفته مسوولان سازمان اطلاعاتی افغانستان، فرید احمد یکی از اعضای شبکه ای از شبه نظامیان بوده است که فقط در شهر قندهار مسوولیت بیست و پنج بمب گذاری را برعهده داشته اند.

سازمان اطلاعاتی افغانستان به گرفتن اعتراف از طریق شکنجه از افرادی همانند فرید به بدی مشهور است.اما فرید احمد یعنی همان مغازه دار جوانی که به سازنده بمب تبدیل شده است می گوید از شکنجه یا اعدام نمی ترسد. فرید احمد می گوید: من از هیچ کس ترس ندارم.من همانند یک مرد به استقبال سرنوشتم می روم.اما باور کنید در داخل سلول زندانم در محضر خداوند گریسته ام و از خداوند خواسته ام افرادی را مجازات کند که با من بازی کردند تا بواسطه بمبهای من، افراد بیگناه کشته شوند.پیام من به این افراد ان است که لطفا افراد دیگری را مانند من شست و شوی مغزی نکنیدو از بازی گرفتن جوانان دست بکشید.امیدوارم خداوند در روز قیامت این افراد را مجازات کند.پلیس افغانستان می گوید ازدو ماه قبل که فرید احمد دستگیر شده است هیچ بمبی در شهر قندهار منفجر نشده است.

فعلا مردم شهر جنگ زده قندهار در امان هستند اما شبه نظامیان طالبان ، انبوهی از افراد بیسواد و درمانده را در اختیار دارند که مایلند به انها ملحق شوند.درنتیجه، بزودی یک جوان دیگر جانشین فرید احمد می شود و یک بمب دیگر شهر قندهار را خواهد لرزاند.باید بخاطر داشت که قندهار زادگاه و خاستگاه طالبان افغانستان است.

 

2 هزار نفر در چین در ارتباط با تولید مواد غذایی آلوده دستگیر شده اند

دولت چین اعلام کرد حدود پنج هزار واحد تجاری نیز در این ارتباط پلمپ شده اند. بدنبال افشای رسوایی مربوط به توزیع مواد غذایی آلوده به باکتری در چین در ماه آوریل، مقامات این کشور مبارزه با افراد و شرکتهای متخلف را آغاز کرده اند. کمیسیون سلامت غذایی چین در بیانیه ای اعلام کرد تاکنون حدود شش میلیون کارخانه تولید مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفته اند و بیش از چهار هزار و نهصد واحد نیز بسته شده اند. در این بیانیه آمده است پلیس، واحدها و انبارهای زیرزمینی تولید مواد غذایی را نابود کرده و حدود دو هزار مظنون را نیز دستگیر کرده است. بعد از آلوده شدن شیرهای تولید شده در چین به ماده شیمیایی ملامین که منجر به کشته شدن دست کم شش کودک و بیمار شدن سیصد هزار تن در سال دو هزار و هشت شد مقامات چینی کار نظارت بر واحدهای صنعتی تولید غذا را شدت بخشیده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، در سال دو هزار و نه این کشور برای آرام کردن مردم قانون سلامت غذایی را تصویب کرد.

کشف یک جسد و بازداشت 11تن در موصل و بغداد

منابع امنیتی عراق از کشف یک جسد و بازداشت یازده نفر در موصل و استان واسط خبر دادند. یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد پلیس محلی روز چهارشنبه جسد ناشناس متعلق به یک مرد سی ساله که اثار گلوله در سرش مشاهده می شود را در منطقه تل الرمان در غرب موصل کشف کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اصوات العراق از نینوا، نیروهای پلیس پنج مجرم فراری را نیز به اتهام تروریستی و در اختیار گرفتن سلاح و ارز تقلبی خارجی در غرب موصل بازداشت کردند.

رئیس پلیس استان واسط نیز دیروز از بازداشت شش متهم فراری در دو عملیات امنیتی در بغداد خبر داد. حسین عبدالهادی گفت: نیروهای پلیس با همکاری فرماندهی عملیات بغداد موفق به بازداشت شش متهم شدند که برای حمله به ساختمان های استان واسط و دفتر فرماندهی پلیس در این استان برنامه ریزی می کردند.

وقوع انفجار مرگبار در باکو

بر اثر انفجاری در یک کارخانه تولید کننده سوسیس 6 نفر کشته و زخمی شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر از باکو، در این حادثه، مدیر و 2 کارگر کارخانه جان خود را از دست دادند و3 نفر دیگر از کارکنان این واحد تولیدی زخمی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. علت این انفجار نشت گاز از دوکپسول درحین تعمیرات کارخانه اعلام شده است.

سی هزار کودک سومالیایی درسه ماه گذشته جان خود را از دست دادند

منابع آمریکایی از مرگ سی هزار کودک سومالیایی در سه ماه گذشته بر اثر خشکسالی و قحطی در این کشور خبر دادند. به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، مقامات آمریکایی اعلام کردند فشارهای بین المللی را برای تلاش به منظور امدادرسانی به قحطی زدگان در منطقه شاخ آفریقا به ویژه سومالی آغاز خواهند کرد.بسیاری از این کودکان در راه رسیدن به اردوگاه های امدادرسانی به قحطی زدگان سومالی جان خود را از دست دادند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =