ویژگی های قفل هوشمند درب اتاق که باید بدانید؟

اتاق خواب، یکی از خصوصی‌ترین قسمت‌های خانه برای هر فرد است و اکثر افراد برای داشتن لحظاتی سرشار از آرامش و آسایش، حضور در اتاق خواب را انتخاب می‌کنند.

از آنجا که بخش زیادی از زمان شما در این محل می‌گذرد؛ علاوه بر انتخاب دقیق و وسایل و چیدمان اتاق، باید در حفظ حریم خصوصی اتاق خواب خود هم دقت نظر کافی داشته باشید.

بسیاری از افراد به منظور جلوگیری از بروز اتفاقات ناخواسته، استفاده از قفل هوشمند درب اتاق را به عنوان بهترین راه حل محافظت از حریم اتاق خواب معرفی می‌کنند. در این مطلب به مزایای قفل هوشمند مناسب برای درب اتاق خواب و نکات لازم هنگام تهیه و خرید آن پرداخته شده است.

قفل دیجیتال درب اتاق خواب چیست؟

بیشتر اشخاص علاوه بر اینکه ساعات طولانی شب را در اتاق خواب می‌گذرانند؛ بسیاری از اجناس گران قیمت مانند زیورآلات طلا یا حتی اسناد مهم را هم در این قسمت از خانه نگهداری می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در اتاق خواب خود از گاوصندوق یا کشوها و کمدهای مخصوص نگهداری از طلا و اسناد استفاده می‌کنید؛ حتما تا به حال درباره روش‌های محافظت از آن‌ها دچار شک و نگرانی شده‌اید.

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای محافظت از قسمت‌های مختلف ساختمان؛ استفاده از قفل دیجیتال است. قفل‌های دیجیتال مدت زیادی نیست که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما در همین مدت کوتاه توانسته‌اند سهم زیادی از امنیت خانه یا آپارتمان را از آن خود کنند. قفل هوشمند درب اتاق نیز برای افزایش امنیت و حفظ حریم شخصی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کل قفل‌های دیجیتالی با طراحی منحصر به فرد خود متناسب برای تمامی درب‌های ورودی یا داخلی خانه، ساختمان‌های تجاری و اداری هستند. این قفل‌ها ساختار بدنه‌ای نسبتا شبیه به قفل‌های ضد سرقت دارند؛ اما علاوه بر این اسکلت فلزی، از یک محرک هوشمند هم استفاده می‌کند. این محرک می‌تواند اثر انگشت، کارت یا رمز ورود باشد که پس از پردازش توسط ریزپردازنده‌ها، فرمان باز شدن درب را صادر می‌کند.

قفل دیجیتال درب اتاق خواب

به عبارت دیگر قفل هوشمند تنها به افرادی اجازه وارد شدن را می‌دهند که اثر انگشت آنها قبلا ثبت شده باشد یا اینکه رمز ورود یا کارت مخصوص قفل را در اختیار داشته باشند. اگرچه این مسئله باعث می‌شود امنیت درب اتاق بسیار بالاتر برود؛ اما امنیت بالا، تنها مزیت استفاده از قفل دیجیتال درب اتاق نیست.

مزایای استفاده از بهترین قفل الکترونیکی هوشمند درب اتاق خواب

با استفاده از قفل‌های دیجیتال به جای قفل‌های معمولی، شما می‌توانید افرادی که به هر بخش از ساختمان دسترسی دارند را کنترل کنید و تنها به اشخاص مورد نظرتان اجازه ورود به اتاق را بدهید. استفاده از قفل هوشمند یا دستگیره دیجیتال امکانات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه به برخی از انها اشاره خواهد شد:

  • قفل‌ها و دستگیره‌های دیجیتال نیازی به کلید ندارند. بنابراین لازم نیست نگران گم شدن یا کپی شدن کلید درب اتاق باشید. همچنین این قفل‌ها به راحتی و از طریق ریموت یا تلفن همراه قابل کنترل هستند و شما می‌توانید از راه دور آنها را قفل یا باز کنید. با استفاده از این قفل‌ها یا دستگیره‌ها، نیازی نیست هر بار بعد از خروج از اتاق، درب را پشت سرتان قفل کنید و این کار به صورت کاملا خودکار انجام خواهد گرفت.
  • قفل هوشمند درب اتاق معمولا مجهز به سنسور اعلام حریق است. این سنسورها در همان ابتدا شما را از وجود نشانه‌های آتش سوزی مطلع می‌کنند و در نتیجه شما زمان کافی برای جلوگیری از گسترش آتش را در اختیار خواهید داشت.
  • دستگیره درب اتاق هوشمند از امکانات امنیتی از قبیل سیستم ضد شوک، سیستم ضد ضربه و تابع خیالی هم بهره می‌برند. سیستم ضد شوک در هنگام اتصال قفل به ولتاژهای بسیار بالا فعال می‌شود و مانع از ورود افراد به داخل اتاق خواهد شد. تابع خیالی هم برای قفل‌ها و دستگیره‌های رمزدار کاربرد دارد. با استفاده از این امکان شما می‌توانید اول و آخر رمز ورود؛ اعداد تصادفی وارد کنید تا افرادی که کنار شما ایستاده‌اند متوجه رمز اصلی درب اتاق نشوند.

قفل هوشمند درب اتاق

هنگام انتخاب قفل الکترونیکی هوشمند درب اتاق خواب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همان طور که اشاره شد؛ قفل هوشمند درب اتاق خواب از نظر امکانات و امنیت در سطح بسیار بالاتری نسبت به قفل‌های معمولی قرار دارد. اگر قصد دارید برای اتاق خواب یا قسمت دیگری از آپارتمان خود از این قفل‌ها یا دستگیره‌ها استفاده کنید؛ هنگام انتخاب و خرید حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • قفل هوشمندی را انتخاب کنید که از سنسورها و آلارم‌های پیشرفته از جمله اعلام حریق در آن استفاده شده باشد.
  • برای اینکه بابت امنیت اتاق خواب نگرانی نداشته باشید؛ هنگام خرید باید به کیفیت ساخت قفل و دستگیره توجه کنید. مخصوصا اگر انتخاب شما دستگیره اثر انگشتی (قفل اثر انگشتی) است؛ باید مطمئن شوید که سنسور تشخیص اثر انگشت از کیفیت بالایی برخوردار است و به مرور زمان دچار مشکل نمی‌شود.
  • از انجا که امنیت ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد؛ قفل دیجیتال درب اتاق خواب باید از گارانتی و پشتیبانی مناسب و ۲۴ ساعته برخوردار باشد تا در صورت بروز هر مشکلی، رفت و آمد شما با اختلال مواجه نشود.

سخن پایانی

ایمنی و حفظ حریم شخصی در خانه و محیط کار، مسئله‌ای جدی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. استفاده از قفل هوشمند درب اتاق یکی از بهترین راهکارهایی است که به منظور جلوگیری از بروز هر گونه دزدی یا ورود ناخواسته به داخل ساختمان یا اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که این قفل‌ها تنها به افرادی اجازه ورود به اتاق را می‌دهند که اثر انگشت آنها ذخیره شده یا رمز و کارت مخصوص را در اختیار داشته باشند.

قفل دیجیتال انتخاب شده برای اتاق علاوه بر داشتن امکاناتی از قبیل آلارم حریق، سیستم ضد ضربه و ضد شوک و قفل کودک، باید از کیفیت ساخت بالا و پشتیبانی قوی هم برخوردار باشد. برند کاداس یکی از نام آشناترین عرضه کنندگان قفل دیجیتال است که محصولات آن با بهترین کیفیت و بیشترین امکانات تهیه می‌شوند و برای تامین امنیت خانه یا محل کار، در اختیار شما قرار می‌گیرند. برای مشاهده بهترین قفل الکترونیکی هوشمند درب اتاق خواب اعم از قفل دیجیتال اثر انگشتی، قفل دیجیتال کارتی، قفل دیجیتال رمزی و ریموتی به سایت کاداس به نشانی اینترنتی www.kaadas.ir مراجعه نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =