۱ نفر
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
چگونه پروفیل زد را ارزان خرید کنیم

یکی از محصولات فولادی که فعالیت بسیاری از صنایع همچون ساختمان سازی و سوله سازی به وجود آن وابسته است، پروفیل‌ها هستند.

پروفیل‌ها بسیار متنوع بوده و محصولات فولادی زیادی را شامل می‌شوند. به همین دلیل کاربرد زیادی در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساخت و ساز دارند.

پروفیل‌ها در ۲ نوع بسته یا باز تولید می‌شوند. باز و بسته بودن، به سطح مقطع آن برمی‌گردد. پروفیل زد یا پرلین زد، یکی از انواع پروفیل باز است که ظاهر آن شبیه به حرف Z انگلیسی می‌‎باشد. به دلیل کاربرد گسترده و اهمیت فراوان استفاده از این پروفیل، لازم است که خریداری این مقطع فولادی از مرکزی معتبر انجام گیرد.

در این مقاله قصد داریم مرکزی صنعتی را به شما معرفی کنیم که پروفیل زد یا پرلین Z را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت و بدون واسطه، به خریداران خود عرضه می‌دارد. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت پروفیل زد، کلیک کنید.

نحوه تولید پرلین زد

برای تولید پرلین زد و یا همان پروفیل زد، ابتدا لازم است که کویل‌های ورق آهن را به کمک دستگاه‌های نواربری، در ابعاد مشخص برش دهند. پس از آن به کمک ماشین آلات مخصوص، بر روی ورق‌های برش خورده، خم‌کاری و شکل‌دهی اعمال می‌گردد.

پس از این مرحله، پروفیل تولید شده را مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از آن‌که تایید نهایی را دریافت کرد، در اندازه‌های مورد نظر مشتری، پروفیل زد ساخته می‌شود. در صورت نیاز و سفارش، پروفیل زد را پانچ‌کاری و پس از آن مورد استفاده قرار می‌دهند.

دسته بندی انواع پروفیل Z از لحاظ شکل ظاهر

طی روند تولید پروفیل زد، بسته به تغیراتی که بر روی این پروفیل اعمال می‌کنند، انواع مختلفی از پرلین زد را حاصل می‌شوند که به شرح زیر می‌باشد:

چگونه پروفیل زد را ارزان خرید کنیم

۱. پروفیل زد ساده و بدون لبه

۲. پروفیل زد لبه دار

۳. پروفیل زد پانچ دار

دسته بندی انواع پروفیل زد از لحاظ اندازه

در تقسیم‌بندی دیگری، پروفیل زد را از لحاظ اندازه و ابعاد دسته‌بندی می‌کنند. سایزهایی که پروفیل زد طبق آن تولید می‌گردد، به صورت زیر است:

· پروفیل زد ۱۶ و ۱۸ ( با ضخامت‌های ۲، ۲.۵ و ۳ میلی‌متر )

· پروفیل زد ۲۰ و ۲۲ ( با ضخامت‌های ۲، ۲.۵، ۳ و ۳.۵ میلی‌متر)

موارد مصرف پرلین زد

پرلین زد در صنایع و موارد بسیاری کاربرد دارد. شماری از این مصارف شامل مواردی همچون سوله سازی، کشتی سازی، ساختمان سازی، ساخت ریل‌ها و اسکلت‌های فولادی و غیره می‌شود.

چگونه پروفیل زد را ارزان خرید کنیم

مشخصات و ابعاد پروفیل Z

مشخصات پرلین زد مانند ضخامت، ارتفاع، طول و استاندارد به شرح زیر است:

· ضخامت پرلین Z : مابین ۲ تا ۵ میلی‌متر

· ارتفاع پرلین زد : میان ۱۴۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر

· طول پروفیل زد : شاخه به طول ۶ و ۱۲ متری

· استاندارد ایران به منظور تولید پروفیل Z به وسیله ورق فولادی با فرآیند نورد گرم: ایزو ۳۶۹۴

· استاندارد ایران به منظور تولید پروفیل Z به وسیله ورق فولادی با فرآیند نورد سرد: ایزو ۵۷۲۲

عوامل موثر بر قیمت پروفیل زد

قیمت پروفیل هیچ‌گاه ثابت نبوده و عوامل مختلفی، قیمت آن را تحت تاثیر قرار داده و دچار نوسان می‌کند. شناخت عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید پروفیل زد، به ما برای خرید پروفیلی با کیفیت و قیمت مناسب کمک می‌کند. این عوامل به شرح زیر هستند:

۱. هزینه مواد اولیه

قیمت نهایی پروفیل وابسته به قیمت مواد مصرفی و اولیه در آن است. هر چقدر هزینه اولیه بیش‌تر باشد، قیمت تمام شده پروفیل نیز بالا می‌رود.

۲. نوسانات ارزی

میزان تورم و نوسانات ارز بر قیمت تمام شده پروفیل زد تاثیرگذار هستند.

۳. وجود واسطه در خرید

مادامی که خرید با وجود واسطه صورت گیرد، قیمت پروفیل خریداری شده در نهایت برای مشتری، افزایش قیمت بسیاری خواهد داشت.

۴. کارخانه تولید کننده

در کارخانه‌های مختلف، قیمت گذاری پروفیل به صورت یکسان انجام نمی‌گیرد؛ علت تفاوت قیمت نیز به متریال مصرفی، نحوه تولید و غیره باز می‌گردد.

۵. هزینه حمل و نقل

هزینه جابه‌جایی و سوخت وسایل نقلیه همچون کشتی و کامیون بر قیمت نهایی پروفیل اثرگذارند.

۶. تغییرات عرضه و تقاضا

از دیگر مواردی که قیمت پرلین زد تحت تاثیر آن می‌باشد، میزان عرضه و تقاضا است. به تناسب بالا بودن قیمت پروفیل تقاضا برای آن کاهش پیدا می‌کند و به نسبت کاهش قیمت، میزان تقاضا برای پروفیل شدت می‌یابد.

کارخانه شاهین فلز سپاهان

در کارخانه شاهین فلز سپاهان، تولید و عرضه پروفیل زد با کیفیتی قابل توجه و با بهترین قیمت انجام می‌گیرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، وجود واسطه در خرید، قیمت تمام شده پروفیل را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. از مهم‌ترین مزیت‌های خرید پروفیل در این کارخانه، امکان خرید بدون واسطه است. همین امر منجر به کاهش قیمت تمام شده پرلین زد می‌شود.

چگونه پروفیل زد را ارزان خرید کنیم

کارخانه شاهین فلز سپاهان، به کمک متخصصین مجرب خود، به یکی از مراکز بزرگ و مطرح تولید پروفیل زد و دیگر انواع پروفیل در ایران مطرح شده است. کارخانه شاهین فلز سپاهان، علاوه بر تولید و ارائه انواع پروفیل همچون زد، خدماتی مانند نواربری ورق، پوشش‌دهی با پوشش ضدخوردگی زینک فلیک، شات بلاست، رول فرمینگ، آزمون خوردگی فلزات (سالت اسپری) و غیره را نیز به مشتریان گرامی عرضه می‌دارد.

سخن پایانی

در این محتوا به بررسی چگونگی تولید و کاربرد گسترده پروفیل زد در صنعت پرداخته شد. نظر به موارد ذکر شده در این مطلب، اهمیت خرید پروفیل از مرکزی معتبر را به خوبی درک خواهید کرد. کارخانه شاهین فلز سپاهان، پروفیل‌های فولادی همچون پروفیل زد را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت، به خریداران ارائه می‌دهد. اگر شما نیز قصد خریداری و یا استفاده از محصولات برتر شرکت شاهین فلز سپاهان را دارید، کارشناسان متخصص این مجموعه، همه‌روزه آماده پاسخگویی به مشتریان محترم هستند.

تلفن: ۰۳۱۴۵۲۷۳۰۱۰

وب‌سایت: www.shahinfelezsepahan.com
آدرس کارخانه: اصفهان، شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان، نبش کارآفرینان ۱/۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =