رکورد مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد شکسته شد

ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آمارهای ارائه شده از مرکز دیسپاچینگ شرکت، رکورد مصرف برق در استان شکسته شده است و این رشد مصرف همچنان ادامه دارد.

جمال معتمدی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار کهگیلویه و بویراحمد ( ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۴ ) از مرز ۵۰۹ مگاوات گذشته که در نیم قرن اخیر، این میزان مصرف بی سابقه بوده است.

وی از افزایش ۱۷ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد و یادآور شد: میزان مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد ۷۳ مگاوات افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در ساعات پیک شبانه این استان ( ساعت ۲۰ تا ۲۴ ) نیز ۵۰۶ مگاوات گزارش شده که بیش از ۵۰ مگاوات بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

رکورد مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد شکسته شد

معتمدی زاده، بیشترین میزان مصرف برق در این استان را همچنان مُتعلق به شهرستان گچساران با ۱۸۳ مگاوات ذکر کرد و یادآور شد: مشترکان برق در این شهرستان نسبت بمدت مشابه سال گذشته نیز ۱۱ مگاوات برق بیشتر مصرف کرده اند.

وی از رشد نگران کننده مصرف برق در شهرستان بهمئی و گذر آن از مرز ۴۸ مگاوات هم خبر داد و اظهار داشت: میزان مصرف برق در این شهرستان نسبت بمدت مشابه پارسال شاهد افزایش مصرف ۱۴ مگاواتی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان چرام با ۳۳ مگاوات و رشد مصرف هشت مگاواتی همچنان کمترین میزان مصرف برق در این استان را دارد.

معتمدی زاده، میزان مصرف برق در پیک ملی را هم ۶۶ هزار و ۳۵ مگاوات با افزایش ۱۶ درصدی مصرف عنوان کرد.

۲۸۵ هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۲۱۰ هزار مشترک خانگی هستند.

در شبانه روز گذشته دمای ۴۸ درجه سانتیگراد در منطقه امامزاده جعفر گچساران ثبت شده که تابستان امسال بی سابقه بوده و در سه ایستگاه مناطق گرمسیری استان نیز دمای بیش از ۴۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

دمای مناطق سردسیری یاسوج و سی سخت نیز ۳۷ و۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده که بیشتر از روزهای معمولی بوده است.

همچنین وجود میزان رطوبت بالای هوا باعث شرجی و افزایش دمای احساسی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =