فاصله هتل مدینه‌الرضا از جاهای دیدنی مشهد

مشهد شهری مذهبی است که به‌واسطه وجود بارگاه امام رضا علیه السلام، بسیار جذب توریست و مسافر می‌کند. بجز این مورد، اماکن دیدنی و تاریخی زیادی که در شهر مقدس مشهد قرار دارند در جذب توریست نقش مهمی ایفا می‌کنند. از این بابت هتل‌های بزرگ و معروف بسیاری را با حداکثری امکانات از قبیل هتل‌های پنج ستاره و درجه یک در این شهر پیدا خواهیدکرد.

از مواردی که در انتخاب هتل در شهرهای بزرگ، مهم و شهرهایی که اماکن مقدس یا اماکن تاریخی و دیدنی دارند مورد توجه بسیار قرار می‌گیرد، نزدیکی یا به‌عبارتی فاصله هتل مورد نظر با این اماکن است. هتل مدینه‌الرضای مشهد گویا نزدیکترین هتل پنج ستاره به حرم مطهر رضوی است و از این بابت مسافران زیادی سعی در اقامت در این هتل دارند.

جز امکانات فراوان نظیر استخر، سونا، پارکینگ، اتاق بازی کودکان، فروشگاه، کتابخانه و رستورانی با ظرفیت ۴۰۰ نفر و غیره، رایگان بودن اقامت کودکان زیر سه سال مورد بسیار مورد توجهی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. فاصله هتل مدینه الرضا مشهد تا حرم چیزی حدود ۸۰ متر برآورد شده است. برای آشنایی بیشتر با آن خوب است درمورد فاصله هتل با اماکن مختلف اطلاع پیدا کنید.

موقعیت مکانی هتل مدینه‌الرضا در مشهد

وقتی می‌گوییم این هتل در مشهد در نزدیکی بارگاه مطهر امام هشتم و در فاصله حدودا ۸۰ متری واقع است، بدین معنا است که به اماکن تفریحی و دیدنی مهم بسیاری نزدیک است. مسجد گوهرشاد، موزه آستان قدس رضوی، موزه مردم‌شناسی، موزه نجوم و ساعت، پارک باغ ملی، بازار رضا، خانه ملک و بوستان میرزا کوچک خان، همگی مواردی هستند که تقریبا در شعاع دو کیلومتری این هتل پنج ستاره قرار دارند.

فاصله هتل مدینه‌الرضا از جاهای دیدنی مشهد

بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که موقعیت مکانی این هتل خیلی خوب بوده و دسترسی به اماکن مهم شهر مشهد از آن بسیار راحت است. نزدیکی این هتل به اماکن مهمی نظیر فرودگاه و راه‌آهن از دیگر مزایای آن است. طوری که مسافت آن تا فرودگاه با وسیله نقلیه حدود ۲۵ دقیقه و تا راه‌آهن حدود ۲۰ دقیقه است.

مسافت هتل مدینه‌الرضا تا مسجد هفتاد و دو تن

مسجد هفتادو دو تن مشهد از اماکن تاریخی مشهور این شهر به‌حساب می‌آید. این مسجد در ابتدای بازار بزرگ و در مجاورت ضلع جنوب غربی حرم مطهر قرار دارد. مقبره امیرغیاث الدین ملکشاه نیز در این مسجد مهم واقعه است. جالب است بدانید این بنا پیش از انقلاب با نام مسجد شاه شناخته می‌شد. فاصله مسجد هفتادو دو تن تا هتل پنج ستاره مورد نظر حدود ۵۰۰ متر است. ۵۰۰ متر مسافتی است که می‌توانید به سادگی حتی با پای پیاده طی کنید.

فاصله هتل تا آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه افشار در باغ موزه نادری یکی دیگر از مکان های دیدنی مشهد است که به یادبود نادر شاه توسط هوشنگ سیحون ساخته شده است. بخش مرکزی این باغ موزه محل تدفین نادرشاه است. این مکان از جاذبه‌های توریستی و از اماکن مهم تاریخی شهر مشهد است. فاصله اندک آن تا هتل مدینه‌الرضا خبر خوشی است که به مسافران مقیم هتل می‌توان داد! مسافت این مکان تا هتل کمتر از یک کیلومتر و حدود ۶۰۰ متر است. فاصله‌ای که با وسیله نقلیه در زمان بسیار کمی طی می‌شود.

مسافت میان هتل مدینه‌الرضا تا مسجد معروف گوهرشاد

مسجد گوهرشاد از شاهکارهای دوره تیموری است و معماری بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد. این مسجد بزرگ و مشهور در مجاورت با آرامگاه علی بن موسی الرضا از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین مسجدهای ایران به‌شمار می‌رود، به‌طوری‌که برخی آن را پُربازدیدترین مسجد در ایران می‌دانند. حیف است به مشهد سفر کنید و از این مسجد بازدید نکنید. فاصله این مکان مهم تا هتل موردنظر حدود ۸۰۰ متر است که فاصله به نسبت کمی محسوب می‌شود.

فاصله هتل مدینه‌الرضا از جاهای دیدنی مشهد

فاصله گنبد خشتی تا هتل مدینه‌الرضا

گنبد خشتی از دیگر اماکن مهم تاریخی شهر مقدس مشهد به‌حساب می‌آید. این بنا مزار سلطان محمد از نوه های امام موسی بن جعفر (ع) می باشد که با هجده واسطه به حضرت سجاد (ع) می رسد. گفته می‌شود معماری این بنا مربوط به دوران تیموری است ولی در زمان صفوی و قاجار بازسازی شده است. گنبد خشتی مشهد که از آثار مهم تاریخی این شهر به حساب می‌آید، در ۱.۱ کیلومتری هتل پنج ستاره مدینه‌الرضا واقع شده است.

بازار جنت مشهد و فاصله آن تا هتل موردنظر

گشتن در این بازار و خرید از آن قطعا از جذابیت‌های خاص سفر به مشهد است. بازار جنت درواقع خیابانی پراز مغازه بوده که با بافتی قدیمی و منحصربه‌فرد اشتیاق خرید را در شما افزایش می‌دهد. این راسته بازار قبلا بخشی از یک محله بزرگ در مشهد بوده و اکنون به محلی تجاری با مغازه و فروشگاه‌های مختلف تبدیل شده است. بازار بزرگ جنت مشهد در فاصله ۱.۳ کیلومتری هتل قرار دارد. بنابراین هرزمان که به خرید و بازارگردی احتیاج داشتید می‌توانید با طی زمان کمی، خود را به این منطقه برسانید.

بجز این موارد پارک باغ ملی، بازار رضا و موارد بسیار دیگری هستند که در فاصله اندکی از هتل واقع شده‌اند. با استفاده از نقشه می‌توانید آنها را پیدا کنید و در کمترین زمان ممکن خود را به نقطه مورد نظر برسانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =