ایسنا نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری سخن می گفت، با بیان این‌که بر اساس آیات الهی، عزت تنها از آن خدا، ائمه و مومنین است، اظهارداشت: همه انسان ها فراز و فرودهای زیادی در زندگی دارند. تکریم‌های ظاهری قدرت، ارزش چندانی ندارد، افراد زیادی در تاریخ آمده و سر و صدای بسیاری به راه انداخته‌اند، اما امروز کسی آنها را نمی شناسد، اما کسانی بودند که چون در مسیر الهی قدم برداشتند و عزت آنها از سوی خداوند بود، هر قدر هم دشنام شنیدند، محبوب تر شدند.

وی افزود: عزت یعنی رخنه در دل های مردم، هیچکس نمی تواند عزتی که خداوند به کسی داده، از او بگیرد. خداوند گاهی اوقات کسی را عزیز می کند که همه می خواهند او ضعیف باشد.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

  • امام خمینی (س) در جامعه ما مظلوم است، چون آنگونه که باید، امام(ره) را نشناخته‌ایم و آنگونه که واقعیت امام(ره) بود، معرفی نشده است. یکی از مهمترین ابعاد وجودی امام(ره) این بود که ایشان، منیت را در خود کشته بود. او یک پا روی "من" گذاشته بود و پای دیگر، را در کوی دوست نهاده بود.
  • جامعه زمانی اسلامی می شود که مسوولان، منیت را کنار بگذارند. همه می خواهیم جامعه اسلامی شود، اما اگر مسوولان جامعه منیت را کنار نگذارند، جامعه هرگز اسلامی نخواهد شد. اگر بخواهیم امام(ره) را در جامعه اسوه کنیم، باید ویژگی‌های ایشان را به عنوان یک الگو بدانیم. جامعه ای که بوی منیت می دهد، نمی تواند رنگ و بوی امام(ره) بدهد.
  • بیکاری گسترده و فقر عمیقی در جامعه وجود دارد و وضع معیشتی سختی حاکم است. اگر هزار بار از فوائد یک دارو صحبت شود، اما بر مریض موثر نباشد، کسی به آن اعتقاد پیدا نمی کند. حقیقت آن است که مسوولان تلاش می کنند و باید از آنها تشکر کرد، ولی از سوی دیگر حقیقت آن است که مشکلات در عرصه های مختلف بسیار است.
  • همه در قبال جامعه مسوولیم همه باید تلاش کنیم تا مشکلات جامعه را حل کنیم و باید جامعه‌ای بسازیم که بتوانیم آن را "جامعه اسلامی" بنامیم و آن مقدار دارای ارزش باشد که ‌لیاقت تقدیم به صاحب الزمان را یافته باشد.

/2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    منظور از مسئولین کیه؟؟؟ هرکسی پستی داره مسئوله یا هرکس که میتونه با اعمال یا حرفاش تاثیر گذار باشه؟خداکنه همه مسئول اعمالشان باشند
  • ناصر IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    به نظرم جناب شیخ حسن همه مسئول هستیم باید در مقابل فتنه اعلام موضع کنیم تا مشت محکمی بر دهان امریکا باشد اگر کسی دلش به این نظام می سوزد باید از خودش شروع کند همیشه نق می زنیم یکبار هم به جای نق زدن راهکار ارائه دهیم
  • حامد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    چه کسی این مشکلات را درست کرده؟ چرا زمان خاتمی که نفت اونقدر ارزان بود این همه مشکل نداشتیم؟! بابام میگه زمان جنگ زندگی خیلی راحت تری داشتیم! آخه از چی دفاع میکنید؟
  • بدون نام AU ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    درود بر سید حسن خمینی شجاع و رهرو راه جدش در مبارزه با فساد و فقر و بیکاری.
  • محسن IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    خداوند ایشان را که خلقاً و خلقاً به جوانی های حضرت امام بسیار شبیهند برای عزت و عظمت هرچه بیشتر انقلاب مورد توجه خود قرار داده و محفوظ دارد .