دارندگان دستگاه کارتخوان بخوانند/ اعلام جزییات مهم درباره دریافت مالیات از کارتخوان‌ها

رییس کل بانک مرکزی خبر داد: اکنون، کارتخوانی که پرونده مالیاتی نداشته باشد در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی صالح‌آبادی اعلام کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی بیش از دو سال است که در مجلس تصویب شده روی زمین مانده بود و اتصال کارتخوان‌ها به سامانه مالیاتی برقرار نشده بود.

وی افزود: در دولت سیزدهم این کار شروع شد و الان بیش از هشت میلیون کارت‌خوان ساماندهی شد و این پروژه شب گذشته به اتمام رسید.

رییس کل بانک مرکزی خبر داد: اکنون، کارتخوانی که پرونده مالیاتی نداشته باشد در کشور وجود ندارد.

صالح‌آبادی بیان کرد: در راستای حکمرانی ریال و شفافیت اقتصادی، ساماندهی کارتخوان‌ها اقدام بسیار بزرگی بود که خوشبختانه به سرانجام رسید.

مشروح اظهارات رئیس کل بانک مرکزی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    23 8
    سلام من برای بیمه عمر یه کارتخوان گرفتم استفاده ای هم نداشتم اونو قطع کردن ماهانه هم از حقوقم ۶۰۰ مالیات کم میکنن کارگرشهرداریم اخه این چه کاریه بالایی میلیاردها برمیداره میره شما امدین گیردادین به کارگر
  • A IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    30 4
    نامرد
  • ایرج IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    12 1
    باسلام‌انقدر‌سازمان‌مالیات‌درباره‌کارت‌خوان‌نگفه‌شما‌هروز‌یک‌چیزی‌درباره‌کارت‌خوان‌یک‌مقاله‌نوشتید‌
  • شهروند IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    40 3
    زحمت کشیدید با این کار زیبایتان تمام کارتخوان ها رو از رده خارج کردید و اکثر فروشندگان برای فرار از مالیات کارتخوان های خود را کنار گذاشته و از مشتری درخواست پول نقد یا واریز کارت به کارت می کنند. فقط زحمت مردم زیاد شده
  • صدرا IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    22 2
    مسببین این کار...
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    8 1
    ای بابا
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    20 2
    سلام. چرا بعضی از پزشکان از کارت خوان استفاده نمی کنند . فقط طالب پول نقد هستند. وقتی از این پزشکان می پرسیم چرا از کارت خوان استفاده نمی کنید .می گویند کارت خوانها مالیات زیادی از من می گیرند راه وچاره کار این پزشکان چیست. برای این قبیل پزشکان چه برنامه ای دارد. جالب تر این کار هر روز ویزیت را بیشتر می کند. پزشک می گوید اگر می خواهی ویزیت بشی ، فقط پول نقد ون هم تراول .
    • علی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      7 7
      ما که هر جا میریم پول نقد و انتقال وجه و کارت به کارت میخوان فقط پزشکا نیستن در ضمن الکی پزشکارا هی میگن من صدتا درمانگاه رفتم همه کارت کشیدن نمیدونم واقعا این چه دروغیه باب شده ولی رفتم علا الدین موبایل بگیرم دستگاه انتقال وجه گذاشتن توی راهرو
  • مجید محاوی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    35 0
    این مالیاتها کجا خرج میشه بیاید اهواز ببینید یا میره در جیب اقازادها
  • مردم بیگانه IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    37 0
    این قوانین وضع شده هیچ مبنای علمی و منطقی ندارد چراکه اصلاً زیرساختهای اجرای چنین قوانینی نه اندیشیده شده و نه وجود دارد ، به هر حال دولت و مخصوصاً وزارت اقتصاد و دارایی دقیقاً میدونه کی چقدر درآمد داره و چقدر کار میکنه منتهی فقط گیر دادند به کسبه خرده که در این وانفسای بازار خراب و تورم و قیمتهای سر به فلک کشیده که خود دولت باعث و بانی آن بوده ... و به جای این شلوغ کاری و به دردسر انداختن مردم اگر راست می گوئید باری از دوش مردم بردارید نه اینکه به خرمن بارهای به دوش کشیده مردم انبوهی از مشکلات اضافه کنید ، اصولاً کار دولت و مجلس و وزرا و نمایندگان نخبه ایجاد موانع و دست انداز در مسیر زندگی مردم است ، چراکه در این چهار دهه هیچگاه حتی یک قانون نصفه و نیمه که به نفع مردم عادی باشد نه ارائه و نه تصویب شده انگار کار نمایدگان و وزرا فقط چوب لای چرخ مردم گذاشتن است و بس !!!
  • امید بختلیری IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    24 2
    بیخود میکنید من دوتا دارم پرونده مالیاتی ندارن دادم به پسرم تو خونه داره به عنوان اسباب بازی استفاده میکنه ازشون