۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
با روش‌های خرید بلیط اتوبوس آشنا شوید

اتوبوس گونه‌ای از وسیله‌ی نقلیه جاده‌ای است که برای جا به جایی تعداد زیاد مسافران طراحی و به دلیل مقرون به صرف و قابل اعتماد بودن به یکی از روش‌های محبوب حمل و نقل تبدیل شده است.

در ادامه این مقاله به ‌روش‌های خرید بلیط اتوبوس می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

خرید بلیط اتوبوس

همانطور که پیش از این گفتیم، خرید بلیط اتوبوس از بلیط قطار و هواپیما به صرفه تر است. با این حال متغیرهای مختلفی برای تعیین قیمت بلیط وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اتوبوس معمولی یا VIP، کدام بهتر است؟

اتوبوس های معمولی همانطور که از نامشان پیداست، امکانات ویژه و خاصی ندارند و معمولا شامل۴۰ تا ۵۰ صندلی در ردیف های ۴ تایی تعبیه شده اند که فاصله‌ی کمی از هم دارند و همین مسئله، راحتی نشستن برای مسافران را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین در این نوع اتوبوس‌ها پذیرایی خاصی صورت نمی‌گیرد و معمولا در حد بسته‌های کوچک میان وعده می‌باشد.

اتوبوس های ویژه یا همان وی آی پی ها (VIP)، محبوب ترین اتوبوس ها در نزد مسافران هستند. تعداد صندلی این نوع از اتوبوس‌ها کمتر از انواع معمولی است به همین دلیل بزرگتر و راحت‌تر هستند و فواصل بین آن‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که هر صندلی می‌تواند تا ۱۴۵ درجه به عقب خم شود و حالت یک تخت تاشو را به خود بگیرد. ردیف ها به صورت تک صندلی و دو صندلی می‌باشد و هر صندلی مانیتور ویژه خود را دارند و امکان انتخاب فیلم، موسیقی، کارتون و حتی بازی را از بین گزینه‌های متنوعی که فراهم کرده اند را به مسافران خود می‌دهند. پذیرایی ویژه و با کیفیت نسبتا خوبی است و به صورت وعده‌های شام یا نهار می‌باشد. همچنین این اتوبوس ها به سیستم‎‌های گرمایشی و سرمایشی بهتر و استانداردتری مجهز هستند. با این اوصاف منطقی به نظر می‌رسد که قیمت خرید بلیط اتوبوس برای انواع وی آی پی نسبت به نوع معمولی آن‌ها بیش‌تر باشد.

مسافت راه:

مسافرت‌ها با اتوبوس گاهی فقط چند ساعت طول می‌کشد و گاهی مسیر طولانی می‌شود و ممکن است که مسافران مجبور باشند شب را نیز داخل اتوبوس بگذرانند. طبیعتاً این موضوع تاثیر زیادی در قیمت بلیط اتوبوس دارد.

نحوه خرید بلیط اتوبوس

با روش‌های خرید بلیط اتوبوس آشنا شوید

خرید بلیط اتوبوس همواره با دردسرها و مشکلات زیادی برای خریداران همراه بوده است.

خرید بلیط اتوبوس در گذشته به صورت حضوری در خود پایانه‌های اتوبوس‌رانی صورت می‌گرفت. گاهی بلیط ها تمام می‌شد و گاهی برای نشستن روی صندلی مناسب، بین مسافران با همدیگر و با رانندگان اتوبوس، درگیری شکل می‌گرفت. در بعضی موارد نیز مشاهده می‌شد که زمانی که بلیط کافی برای تعداد مسافران باقی نمی‌ماند، قیمت خرید بلیط اتوبوس بسیار بیش‎‌تر از قیمت واقعی آن شده و هرکس که پول بیش‌تری پرداخت می‌کرد، بلیط برای او بود.

خرید بلیط اتوبوس آنلاین

امروزه تمام کسب و کارها به سمت دیجتالی شدن پیش می‌روند و صنعت اتوبوس‌رانی هم از این قائده مستثنی نیست. طبیعتاً همه‌ی ما چند کلیک روی صفحه موبایل را به چند ساعت معطلی در صف‌های خرید بلیط ترجیح می‌دهیم. یکی از بهترین ارائه دهندگان سرویس‌های خرید بلیط آنلاین اسنپ تریپ است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ

اسنپ تریپ راهکار امکان خرید بلیط اتوبوس در کمترین زمان و به صورت غیر حضوری و آنلاین را برای شما مسافران عزیز فراهم کرده است. شرکت اسنپ سال‌هاست که در ترددهای های داخل شهری، خدمات خود را در اختیار طرفداران خود قرار داده است و با تکیه بر اعتمادی که تا کنون بین مردم کسب کرده است، آماده است تا در مسافرت‌های بین شهری نیز در کنار مردم عزیز ایران باشد و خدمات خود از جمله خرید بلیط اتوبوس را بخصوص برای مسیر های پر تردد مانند بلیط اتوبوس تهران اصفهان به صورت خیلی ساده و همراه با امتیازهای ویژه ای که برای این نوع از انتخاب در نظر گرفته است، به آن‌ها ارائه دهد تا با این روش دیگر نگرانی هدر رفتن وقت، هزینه های نامعلوم و خطر قرار گیری در معرض بیماری‌ کرونا را نداشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به مبحث خرید بلیط اتوبوس پرداختیم و عوامل تاثیر گذار در قیمت و روش‌های خرید را بررسی کردیم. ممنون که تا اینجا با همراه بودید، اگر نکته‌ای از قلم افتاده و یا نظر و پیشنهادی دارید در آن را با ما به اشتراک بگذارید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =