نسخه ترمیم‌شده و بازسازی‌شده فیلم سینمایی «دیگر نمی‌توانیم به خانه برویم» به کارگردانی نیکلاس ری در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم اولین بار در دنیا چهارم سپتامبر (13 شهریور)، کمتر از یک ماه بعد از صدمین سالگرد تولد فیلمساز فقید آمریکایی در لیدو روی پرده می‌رود.

برگزارکنندگان جشنواره از «دیگر نمی‌توانیم به خانه برویم» نیکلاس ری که تولید سال 1976 است، به عنوان «یک فیلم تجربی با روایت‌های داستانی چندگانه که سینما و هنرهای تجسمی را کنار هم قرار می‌دهد» یاد کردند.

این فیلم در بخش خارج از مسابقه در سالن تازه‌تاسیس «پلاتزو دل سینما» و با معرفی سوزان ری، بیوه نیکلاس ری و جیمز فرانکو، بازیگر آمریکایی اکران خواهد شد.

جیمز دین 

نیکلاس ری و جیمز دین سر صحنه فیلم «یاغی بی‌هدف» (1955) 

ری که بیش از همه به خاطر کارگردانی فیلم «یاغی بی‌هدف» («شورش بی‌دلیل») با بازی جیمز دین شهرت دارد، در عین حال سوژه فیلم مستند «انتظار زیادی نداشته باش» به کارگردانی همسرش است که پشت صحنه فیلم «دیگر نمی‌توانیم به خانه برویم» را شامل می‌شود.

این فیلم هم چهارم سپتامبر در سالن «سال پرلا»‌ لیدو روی پرده خواهد رفت. در عین حال قرار است آثار این فیلمساز در میزگردی با اجرای فرانکو و با حضور ویکتور اریس نویسنده کتاب «نیکلاس ری و دورانش» و هنری هاپر، پسر دنیس هاپر بازیگر «یاغی بی‌هدف» بررسی شود.

فرانکو که پارسال برای فیلم «127 ساعت»‌ نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد، در این دوره جشنواره ونیز به عنوان کارگردان فیلم «سال» حضور دارد که در بخش افق‌ها نمایش داده می‌شود. این فیلم بر اساس زندگی سال مینو یکی دیگر از بازیگران «یاغی بی‌هدف» ساخته شده است.

نیکلاس ری 

نیکلاس ری و دنیس هاپر سر صحنه فیلم «دوست آمریکایی» به کارگردانی ویم وندرس (1977)

نیکلاس ری که متولد سال 1911 در ایالت ویسکانسین بود، در 1956 برای «یاغی بی‌هدف» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شد. «آنان در شب زندگی می‌کنند»، «در مکانی دورافتاده»، «جانی گیتار»، «باد در مرداب‌ها»، «دختر محافل»، «بی‌گناهان وحشی»، «شاه شاهان» و «55 روز در پکن» از دیگر فیلم‌های مطرح این کارگردان هستند که سال 1979 درگذشت.

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز 31 اوت تا 10 سپتامبر (نهم تا 19 شهریور) برگزار می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 5 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =