سهمیه آرد نانوایان سودجو در قزوین قطع می‌شود

فرماندار قزوین گفت: نانوایی‌هایی که از سهمیه آرد دولتی سوء استفاده می‌کنند، بعد از این آزادپز حساب می‌شوند و سهمیه آرد آن‌ها بین دیگر نانوایان فعال و امین همان منطقه تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عباس کاظمی، فرماندار شهرستان قزوین در یازدهمین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان قزوین که صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: افرادی که سوداگر هستند و از سهمیه آرد دولتی و جواز نانوایی سوء‌استفاد می‌کنند شناسایی و سهمیه آرد آن‌ها حذف می‌شود، در واقع این نانوایی‌ها بعد از این آزادپز حساب می‌شوند و سهمیه آرد آن‌ها بین دیگر نانوایان فعال و امین همان منطقه تقسیم می‌شود.

او افزود: همچنین مجوز نانوایی‌هایی که چندین سال غیرفعال بودند یا صرفاً با حفظ ظاهر کار کرده نیز به آزادپز تغییر پیدا می‌کند.

این مسئول با اشاره به ضرورت نصب تابلو برای نانوایی‌ها، گفت: نانوایان فاقد تابلو باید هر چه سریعتر تابلو نصب کنند، اگر تابلو نانوایی توسط اتحادیه درست شده تا روز شنبه ۲۹مرداد ماه فرصت دارند که برای نصب آن اقدام کنند در غیر این صورت ۱۰درصد سهمیه آرد آن‌ها کم می‌شود، همچنین نانوایانی که تابلوی‌شان آماده نیست نیز ظرف مدت ۱۰روز باید تابلو را نصب کنند در غیر این صورت سهمیه آرد آن‌ها کاهش می‌یابد.

کاظمی ادامه داد: ارزیابی ورود دولت به حوزه آرد و نان مثبت است، سهمیه آرد دولتی در کشور، روزانه ۲۴هزار تن بود که با اجرای این طرح به ۱۸هزار تن رسیده است که نشان از انحراف روزانه هزار تن آرد داشت، اما با اجرای این طرح در کشور از این انحراف جلوگیری شد بدون اینکه کمبودی ایجاد شود.

فرماندار شهرستان قزوین تأکید کرد: امروز نانوایی و صحت عملکرد آن نماد کفایت مدیران است، تاکنون ۷۴۲مجوز نانوایی در قزوین صادر شده است که از این تعداد ۵۶۶مجوز نانوایی به نام آقایان و ‌۱۷۶مجوز به نام خانم‌ها است، همچنین ۵۴۵نانوا متولد استان قزوین هستند و این مسئله که نانوایان اغلب قزوینی نیستند گزاره اشتباهی است، جوان‌ترین صاحب پروانه کسب نانوایی در قزوین نیز ۲۱سال و مسن‌ترین آن‌ها ۹۶سال سن دارد.

در این جلسه پرونده تعدادی از نانوایان متخلف بررسی شد که طی آن برخی از واحدها که ده درصد از سهمیه آردشان کم شد و برخی دیگر از واحدها به دلیل تعطیلی غیر مجاز به تعزیرات معرفی شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =