خانه علی پروین را من برایش خریدم؛ صالح نیا در شرایط عادی نبوده!

مرتضی فرجی به صحبت های ولی‌الله صالح‌نیا در کافه خبر واکنش نشان داد.

ایمان گودرزی؛ مصاحبه ولی صالح نیا با خبر آنلاین خبر ساز شد. صالح نیا در جواب به این سوال که آیا علی پروین برای تغییر نام پرسپولیس ملک ۲۵۰۰ متری زعفرانیه را گرفته بود پاسخ داد: بله کاملا درست است و من همه جا گفتم که این اتفاق افتاده و ایشان خانه گرفت. داستان من و پرسپولیس در آن سال‌هایی که بودیم اصلا بحث حقوق و پاداش و این مسائل نبود. همه دنبال ملی‌پوش شدن و حضور در تیم پرسپولیس که همیشه قهرمان می‌شد، بودند. بازیکنان تحصیل‌کرده و با معرفت در این دو تیم زیاد دیدیم. در دورانی که من کار می‌کردم فقط کمک‌های مردمی بود و آقای پروین و یک تعداد هوادار مثل اقای محمدی یا آقای دادرس و آقای فرجی که رییس امور مالی تربیت بدنی تهران زحمت آن را می‌کشیدند. اوایل سال ۱۳۶۶ تربیت بدنی پرسپولیس را در اختیار بنیاد مستضعفان گذاشت. خیلی‌ها فکر می‌کنند حرف حق را بزنند به کسی برمی‌خورد. بنیاد می‌خواست اسم پرسپولیس را عوض کند و مدیریت و همه‌کاره تیم هم با آقای پروین بود. بچه‌های بزرگ تیم با علی پروین تعارف داشتند و حتی برای حق و حقوق صحبت نمی‌کردند. اما وقتی یک بنیاد برای مربی تیم کاری می‌کند و اسم تیم از پرسپولیس به پیروزی تبدیل می‌شود، خب توجه همه را جلب می‌کند. من همان موقع گفتم علی آقا در تیم تفرقه افتاده چون من نفس به نفس بازیکنان هستم و حرف‌ها را می‌شنوم که می‌گویند علی آقا خانه گرفته و حقوق ما کم است. مثلا کاپیتان تیم ۱۰۴ هزار تومان دستمزد می‌گرفتند. من خیلی دوستانه این را گفتم. ایشان سریع واکنش نشان داد مگر خودشان زبان ندارند؟! تا این شد که علی آقا با بنیادی‌ها درگیر شد و سرپرستی که آن‌ها گذاشتند را قبول نداشت ولی بنیاد می‌خواست مدیریت از خودشان باشد.همین خانه زعفرانیه که هیئت می‌گذاشتند بود. البته بعدا فروختند و به لواسان رفتند.

پس از انتشار این خبر مرتضی فرجی به حرف های صالج نیا واکنش نشان داد و گفت:اینکه آقای صالح نیا گفته اند آقای علی پروین یک خانه در زعفرانیه گرفته و اسم پرسپولیس را به پیروزی تغییر داده یک دروغ محض است. من نمی دانم این حرف ها را از کجا آورده است. ولی برای من بسیار عزیز است و خیلی دوستش دارم اما در این مصاحبه به هر دری زده است. یک بار مصاحبه را مرور کنید به نظر می‌آید آقای صالح نیا در شرایط عادی نبوده اند! حق نان و نمک را هم نگه نداشته است. خانه ای که اسمش آورده شده را من برای علی پروین خریده ام. من در سال ۶۴ تا ۶۹ به عنوان قائم مقام و معاونت اداری مالی استان تهران کار می کردم که ایشان گفتند فرجی مسئول امور مالی! یعنی حتی این را نمی‌داند قائم مقام اداری مالی، مسئول امور مالی نیست. حداقل ۱۸۰ پرسنل زیر مجموعه دارد. بعد از آن آقای طهماسب مظاهری رئیس امور مستضعفان آن زمان از آنجایی که من خانه نداشتم،برای من از طرف آقای خردمند پیام فرستاد و چهار خانه را پیشنهاد داد که من یکی از آنها را انتخاب کنم و بخرم. کوچکترین و نقلی‌ترین آن در زعفرانیه خیابان آصف بود که ۲۵۰۰ متر داشت. ما هر چهار خانه را دیدیم و خانه‌ی ۲۵۰۰ متری زعفرانیه که واقعا در مقابل بقیه نقلی بود را انتخاب کردم.»

او این را گفت و ادامه داد:« بقیه خانه ها از دو هکتار به بالا بودند. من به قم رفتم و داستان را به پدرم گفتم. به من گفت:« برو اسم من را از شناسنامه‌ات در بیاور و هر کاری که خواستی بکن. گرفتن این ملک ها حرام است و هیچ سند شرعی ندارد.» ما هم که بدون اجازه پدرمان آب نمی‌خوردیم و یک موی او را با هیچ چیز عوض نمی‌کردیم بی خیال شدیم و گفتیم غلط کردیم نمی‌خواهیم. علی پروین پدر من را درآورد که این خانه را برای من بردار. آقای طهماسب مظاهری رابطه بسیار بدی با علی پروین داشت. حتی به دنبال این بود که علی پروین را از سمتش کنار بگذارد که در مقطعی هم این کار را کرد. من با هزار مکافات او را راضی کردم که این خانه را برای علی پروین بخریم. من این خانه را برای پروین خریدم. هیچ احد دیگری هم در این قضیه نبود.»

فرجی حرف هایش را این طور ادامه می دهد:«هفت میلیون و سی صد هزار تومن در پنج - شش قسط خانه را برای علی پروین خریدم. خود من نه آن زمان خانه داشتم و نه حالا. الان هم آواره‌ام اما خدا را شکر می‌کنم که یک ریال پول کسی نخوردم. همیشه پست و مقام داشتم فقط خانه ندارم که آن هم به جهنم. ولی این آقا از کجا این حرف را آورد که علی پروین این خانه را گرفته تا اسم پرسپولیس را به پیروزی تغییر دهد؟ اینکه اسم باشگاه عوض شده به خودشان مربوط است و هیچ ربطی به این خانه ندارد. من هیچ دل خوشی هم از علی پروین ندارم. رفاقت او مثل یک اتوبان یک طرفه است. اما این قضیه یک دروغ محض است، اصلا راوی این قضیه کیست و از کجا آورده شده است؟ این نام هایی که صالح نیا در مصاحبه آورده است هیچ کدام در این قضیه نقشی نداشته اند و اصلا روحشان از این قضیه آگاه نیست. آقای ولی‌الله صالح نیا شما سر سفره علی پروین بوده اید. دائم در آن خانه رفت و آمد می‌کردید این حرف را از کجا آوردید؟فقط این را بدانید اصلا و ابدا هیچ کس در این قضیه دخیل نبوده است.»

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن اسمعیل مور US ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    40 2
    سلام .با وجود اینکه پرسپولیسی هستم .ولی باید اعتراف کنم ک ناصر حجازی خیلی مردتر و بزرگتر از علی پروین بود.مردمی واقعی بود .علی پروین حکومتی هستش