۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
برخی اصلاح‌طلبان و جا پای انقلابی‌نماها گذاشتن

برجام می‌رود دوباره سرانجام بگیرد. حدود دو دهه است که ملت ما گرفتار سختی و فشارهای ناشی از پرونده هسته‌ای است.

آمریکا و اروپا در مقاطعی با همراهی روسیه و چین ظالمانه تلاش کردند تا ملت ایران نتواند به دستاوردهای مورد نیاز خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای دست پیدا کند. اهتمام دشمنان از یک سو و رفتار غیر عقلانی و احساساتی دوران احمدی‌نژاد از سوی دیگر منجر به صدور قطعنامه‌های متعددی در آژانس و شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شد و شد آنچه نباید می‌شد. دشمنان ما پرونده و بهانه‌ای را به دست گرفتند تا ملت ایران را تحت سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و روحی قرار دهند.

در دوران روحانی به‌واسطه خردورزی حاکم بر سیاست خارجی کشور، در یک مسابقه ماراتن نفس‌گیر با عنایت رهبر انقلاب برجام شکل گرفت و قطعنامه‌های سازمان ملل و آژانس به ورق پاره‌هایی بی‌خاصیت تبدیل شد. در این میان با شکل‌گیری مذاکرات ۵+۱ دو جریان با احساس نشانه‌هایی از موفقیت برجام شروع به مخالفت با آن کردند. یک جریان تند و افراطی داخلی که عموماً توسط پایداری‌ها تغذیه می‌شدند و دیگری حزب جمهوری‌خواه آمریکا بودند که هردو به مثابه دو تیغه یک قیچی تلاش خود را معطوف به ناکام گذاشتن و شکست برجام کردند آن هم فقط به این دلیل که موفقیت برجام موفقیت رقیب ماست و رقیب ما نبایستی در هیچ زمینه موفق شود!! با رئیس جمهور شدن ترامپ، هم جمهوری‌خواهان به خواست خود رسیدند و هم افراطیون ایران به قیمت فقر و ناراحتی مردم شیرینی پخش کردند.
امروز که دود سفید از مذاکرات هسته‌ای بلند است و می‌رود دوباره برجام سرانجام نیک بگیرد و از نتایج آن مقداری فشار و سختی از دوش مردم برداشته شود نباید برخی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون پا جای پای انقلابی نماها بگذارند و از موفقیت جریان رقیب در به سرانجام رساندن برجام ناراحت شوند و شروع به کارشکنی و زدن نیش و کنایه کنند. متأسفانه در برخی نوشته‌ها و اظهارات انسان رگه‌های ناراحتی را می‌بیند. امروز همه کسانی که دلشان برای مردم، نظام و ایران می‌سوزد باید برای به ثمر رسیدن مذاکرات همراهی کنند.

* منتشر شده در روزنامه 19 دی/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =