روزنامه قدس نوشت:

پسر جوان با کرایه کردن خودروهای مدل بالا به کمین دختران جوان می‌نشست و در نقش دکتر از آنان کلاهبرداری می‌کرد.
روز 20 اردیبهشت ماه سال جاری زن جوانی با مراجعه به شعبه 4 بازپرسی ناحیه 7 از پزشکی شکایت کرد که از وی یک میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده و فراری شده بود. این زن درباره چگونگی آشنایی با دکتر جوان گفت: 3 ماه پیش بود که تلویزیون خانه‌مان خراب شد و ما از روی آگهی روزنامه با یک نمایندگی تعمیرات تماس گرفتیم.

پس از چند ساعت 2 مرد به خانه مراجعه کردند که یکی از آنها تکنیسین و دیگری دوست تعمیرکار بود. نیم‌ساعتی طول نکشید که تلویزیون تعمیر شد و در این مدت دوست تعمیرکار خودش را دکتر بردیا دانش معرفی و مدام به بهانه‌های مختلف با من صحبت ‌کرد تا اینکه با هم آشنا شدیم و «دکتر» به من گفت: اگر تمایلی برای شرکت در راه‌اندازی آژانس گردشگری وی دارم پس از چند روز فکر و مشاوره جوابش را بدهم. وی افزود: پس از چند روزی که چندین‌بار با یکدیگر ملاقات داشتیم من ناخواسته به وی اعتماد و اطمینان کردم و در مدت 2 ماه یک میلیارد و 500 میلیون ریال پول به حسابش واریز کردم اما از یک ماه پیش «بردیا» تلفن همراه‌اش را خاموش کرد و دیگری هیچ اثری از وی نیافتم، حتی آدرس خانه‌اش را نیز تغییر داده و هیچ ردی از خود به جا نگذاشته است.

در ادامه با توجه به اظهارات زن جوان پرونده در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان در نخستین اقدام از شماره تلفن همراه متهم استعلام گرفتند که مشخص شد وی در چند روز گذشته خط تلفن را فروخته است. بر این اساس برای یافتن سرنخی از دکتر‌ مرموز حساب‌هایی که زن جوان به آنها پول واریز کرده بود تحت بررسی گرفته شدند و جواب‌ها نشان داد که این مرد شیاد تمامی حساب‌هایش را مسدود و پول‌ها را برداشت کرده است. با راهنمایی زن جوان آدرسی از دکتر مرموز به دست آمد و با مراجعه کارآگاهان به آپارتمان «دکتر»، مدیر مجتمع اظهار داشت که یک ماه پیش «دکتر دانش» آپارتمان را تخلیه کرده است و از وی هیچ خبری ندارد.

پس از چند روز تحقیقات محلی و تعقیب و مراقبت مکان‌هایی که دکتر به آنها رفت و آمد داشت کارآگاهان پس از یک هفته تلاش موفق به شناسایی مخفیگاه دکتر مرموز شدند و در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چند گوشی پزشکی و مدارک شناسایی جعلی کشف کردند. پس از انتقال دکتر قلابی به پایگاه سوم و بازجویی از وی، مشخص شد وی محمدصادق نام دارد و دیپلمه که به دروغ برای اغفال زن جوان خود را دکتر بردیا دانش معرفی کرده و برای اینکه مورد شناسایی قرار نگیرد برای خود شناسنامه جعلی تهیه کرده است. «محمدصادق» که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به کلاهبرداری اعتراف کرد. تحقیقات نشان داد محمدصادق برای پولدار جلوه دادن خود از آژانس‌های اجاره‌ای، خودروهای گرانقیمت و مدل بالا کرایه می‌کرد و همیشه در داخل خودرواش یک گوشی پزشکی قرار می‌داد تا کسانی که با وی در ارتباط بودند متوجه شوند که وی یک پزشک است. بنا به این گزارش، بررسی پرونده دیگر کلاهبرداری‌ها و اسناد و مدارک جعلی وی در دستور کارآگاهان قرار دارد و در صورتی که زنی جوان بدین صورت مورد کلاهبرداری قرار گرفته است می‌تواند به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه و شکایت کند.

گفت و گو با متهم

در چه رشته‌ای فارغ‌التحصیل شدی؟
من دیپلم اقتصاد دارم.
چرا خودت را دکتر معرفی می‌کردی؟
پدرم دکتر داروساز است، وقتی می‌دیدم که چطور به پدرم احترام می‌گذارند در جاهایی که مرا نمی‌شناختند خودم را دکتر معرفی می‌کردم.
پس چرا درس نخواندی؟
حال و حوصله درس خواندن را نداشتم، دوست داشتم فقط پول در‌بیاورم.
خودروهای گرانقیمت را از کجای می‌آوردی؟
با مراجعه به نمایشگاه‌های اتومبیل، برای چند ساعت ماشین‌ها را با اجاره‌های بالا کرایه می‌کردم تا خودم را به این و آن نشان دهم.
چرا داخل خودرو گوشی پزشکی می‌گذاشتی؟
اگر کسی داخل خودرو نشست در نگاه اول بفهمد که من دکتر هستم.
تو که از خانواده‌ تحصیلکرده‌ای هستی چرا کلاهبرداری می‌کردی؟
پدرم هر مدرک و منصبی دارد برای خودش دارد برای من که ندارد، من هم سعی می‌کردم با این کارها خودی نشان دهم و بگویم بدون آنها هم می‌توانم موفق باشم.
یعنی برای نشان‌دادن خودت حاضر بودی دیگران را بدبخت کنی؟
از ته قلب نه ولی مجبور بودم.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادیا IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    پس حکم بردیا کی صادر میشه؟