اختصاص ۲هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس‌جمهور به کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور به استان ۲هزار و ۳۱۸میلیارد تومان به حوزه کشاورری استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا افلاطونی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارکرد: از این تعداد ۵۴طرح مربوط به حوزه آب و خاک، هفت طرح مربوط به حوزه باغبانی، چهار طرح مربوط به دام و طیور و ۲مورد نیز در حوزه صنایع کشاورزی است.

این مسئول همچنین گفت: اجرای این طرح‌ها ۳۷۷اشتغال مستقیم را به همراه داشته و باعث تثبیت اشتغال ۱۹۷نفر و بهره‌مندی ۲هزار و ۷۰۳خانوار شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در خرید تضمینی گندم رکورد استان شکسته شد، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۲هزارتن گندم به شکل تضمینی در قزوین خریداری شد که این رقم امسال به ۱۷۶هزار تن افزایش یافت که نشانگر رشد ۵۳درصدی بوده است.

افلاطونی بیان کرد: امسال رکورد جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان قزوین نیز شکسته شد و شاهد ثبت سه‌میلیون و ۶۰۰هزار جوجه‌ریزی بودیم.

او حرکت به سمت کشاورزی مدرن و دانش‌بنیان را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: در همین خصوص قرارگاه کشاورزی دانش‌بنیان در اسفندماه سال قبل در استان تشکیل شد.

این مسئول با بیان اینکه افزایش ضریب نفوذ دانش در کشاورزی را با جدیت پیش می‌بریم و برای رفع وابستگی کشور در حوزه نهاده‌ها و بذور باید این مسئله را بسیار جدی بگیریم، افزود: تشکل‌های بخش کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان و محققان بخش کشاورزی از اعضای این قرارگاه به شمار می‌روند.

افلاطونی اظهار کرد: اگر شاهد تحقق کشاورزی مدرن باشیم و الگوی کشت را رعایت کنیم در بسیاری از محصولات خودکفا هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه مصوبه ایجاد پارک علم و فناوری بخش کشاورزی در قزوین گرفته شده است، ادامه داد: با تلاش قرارگاه کشاورزی دانش‌بنیان تلاش می‌کنیم به جای محصولات پرآب‌بر مثل گوجه‌فرنگی آن‌ها را با محصولات کم‌آب‌بر جایگزین کنیم.

او در ادامه با اشاره به فعال شدن قرارگاه رفع تداخلات و کاداستر اراضی کشاورزی قزوین از سال گذشته، گفت: این مسئله از مهم‌ترین اولویت‌ها و چالش‌های بخش کشاورزی به شمار می‌رود که در حال تعیین تکلیف است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: اولین پلاک رفع تداخل شده و حدنگاری (کاداستر) در قزوین انجام شده و استان ما در این حوزه پیشگام بوده است.

افلاطونی با بیان اینکه ۱۶۱پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین از سال قبل تاکنون رفع تداخل شده است، افزود: طی چندماه اخیر از رتبه بیست‌وهفتم در اجرای رفع تداخلات به رتبه پنجم کشور ارتقا یافته‌ایم.

این مسئول در ادامه از تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی حوزه دامپزشکی در هفته گذشته به منظور ارائه خدماتی نظیر واکسیناسیون دام در نقاط محروم خبر داد و گفت: در هفته اول فعالیت این قرارگاه شاهد واکسیناسیون ۱۰هزار راس دام در مناطق روستایی بودیم.

او در ادامه یادآور شد: در جریان سفر رییس‌جمهور به استان ۲هزار و ۳۱۸میلیارد تومان به حوزه کشاورری استان اختصاص یافت که در اختصاص اعتبارات سفر رییس‌جمهور پس از حوزه راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی رتبه دوم را کسب کرد.

افلاطونی در ادامه با اشاره به لزوم حرکت به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای، بیان کرد: اجرای فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک در ۵۰۰هکتار از جمله مصوبات مهم سفر رییس‌جمهور بود.

این مسئول در ادامه از فراخوان ایجاد ۱۰سایت پرورش ماهیان زینتی در استان قزوین خبر داد و گفت: با انجام مناقصه در پی جذب سرمایه‌گذار در این حوزه هستیم.

افلاطونی با اشاره به تشدید نظارت بر نانوایی‌های استان قزوین، ادامه داد: به منظور حفظ حقوق مردم نظارت بر نانوایی‌ها افزایش یافته و با هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و تعطیلی در ساعات تعیین شده کاری برخورد می‌شود.

او افزود: فعال‌سازی کارگروه آرد و نان، ساماندهی حمل آرد و خارج کردن آن از اتحادیه نان و الزام نانوایی‌ها به نصب تابلوی شناسنامه در جلوی دید مشتری از اقدامات نطارتی مهم ما طی سال جاری در حوزه نانوایی‌ها بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورری قزوین با بیان اینکه نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها از استان قزوین کلید خورد و به دیگر نقاط کشور تعمیم داده شد، گفت: در همین خصوص دستگاه‌های مخصوص کارتخوان هوشمند بانکی در نانوایی‌های قزوین برای خرید نان نصب شد که از فروش خارج از شبکه آرد جلوگیری می‌کند.

این مسئول یادآور شد: تاکنون ۲فرد متخلف در حوزه نانوایی‌ها به مراجع قضایی معرفی و بازداشت شده‌اند و ۳۰نانوایی متخلف نیز پلمب شده‌اند.

او همچنین بیان کرد: ۳۳۷میلیارد تومان تسهیلات اصلاح هدفمندی یارانه‌ها امسال به بهره‌بردان خرد بخش کشاورزی قزوین پرداخت شده است و قزوین در ارایه تسهیلات این حوزه رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: استان قزوین کمتر از یک‌درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده اما بین چهار تا پنج‌درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند و دارای ۸۵هزار بهره‌بردار (کشاورز) است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1664534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =