محمود احمدی‌نژاد در شرایطی دو وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد که نمایندگان مجلس خود را برای ترک پایتخت و عزیمت به حوزه‌های انتخابیه آماده می‌کردند.

 مطابق برنامه‌ریزی هیأت رئیسه مجلس، قرار بر این بود که جلسات علنی مجلس از هفته آینده به مدت دو هفته تعطیل باشد تا نمایندگان در ایام شب‌های قدر، عید فطر و آغاز به‌کار مدارس و دانشگاهها در حوزه‌های انتخابیه‌شان باشند.

در حالی که تصور آنها حاکی از این بود که احمدی‌نژاد پس از این مدت وزرای باقی مانده از دولتش را به مجلس معرفی خواهد کرد، او در اقدامی بی‌سابقه به فاصله سه روز پس از رد صلاحیت سه وزیرش در مجلس، دو تن از وزرای جدید خود را معرفی کرد تا نمایندگان را از رفتن به دومین بخش از تعطیلات تابستانی خود منصرف کند.

با اعلام زمان 24 شهریورماه برای بررسی صلاحیت فاطمه آلیا و علی ذبیحی دومین وزرای پیشنهادی احمدی‌نژاد برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و نیرو، این شبهه به وجود آمد که جلسات علنی مجلس در هفته آینده نیز برقرار خواهد بود. اما حاجی بابایی اعلام کرد که به دلیل تقارن ایام هفته آینده با لیالی قدر، به جز روز سه‌شنبه دیگر جلسات آن هفته تعطیل خواهد بود.

از آنجا که امروز نیز آخرین جلسه علنی مجلس در هفته جاری برگزار می‌شود، مجلس در طول یک هفته آینده جلسه نخواهد داشت. همچنین از آنجا که تعطیلات جلسات علنی، تعطیلات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت، می‌توان پیش‌بینی کرد که هیچ جلسه‌‌ای از سوی کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی جدید برگزار نشود.

این پیش‌بینی از سوی دو عضو هیأت رئیسه یعنی آقایان حاجی‌بابایی و میرتاج الدینی مورد تأیید قرار گرفت کما اینکه حاجی‌بابایی گفت: مجلس برنامه‌ای برای بررسی وزیران پیشنهادی تا روز رأی اعتماد ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =