۱۶۰ نیروی تازه نفس برای مهار آتش منطقه حفاظت شده خامی اعزام شدند

ایرنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۰ نیروی جدید برای شتاب بخشیدن به عملیات خاموش کردن آتش دقایقی پیش به منطقه حفاظت شده خامی گچساران و باشت اعزام شدند که عملیات کنترل و مهار آتش را در کنار سایر نیروها آغاز کنند.

علیرضا نیکروز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد نیروهای ۱۰۰ نفر از گچساران و ۶۰ نفر از باشت برای مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی اعزام شده اند.

وی بیان کرد: آتش همچنان در حال زبانه کشیدن است و نیروهای اعزامی به منطقه با وجود سخت گذر بودن این منطقه، مشغول اطفای حریق هستند.

۱۶۰ نیروی تازه نفس برای مهار آتش منطقه حفاظت شده خامی اعزام شدند

نیکروز اظهار داشت: آتش سوزی کوه خامی از ساعت ۱۶ روز گذشته (دوشنبه) رخ داد و عملیات اطفای حریق از سوی امدادگران منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای محلی در ساعت اولیه شروع شد.

وی ادامه داد: وسعت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه خامی در حال گسترش است و به دلیل سخت گذر بودن مهار آتش دشوارتر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل وزش باد شدید آتش سوزی مراتع و جنگل های شهرستان گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرده است.

نیکروز ابراز کرد: شب گذشته ستاد بحران در فرمانداری های شهرستان های گچساران و باشت تشکیل شد و اقدامات لازم برای مهار این آتش سوزی در دستور کار قرار گرفت.

حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد بحران گچساران

وی گفت: هم اکنون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اعضای ستاد بحران استان در گچساران برای کنترل و عملیات مهار آتش سوزی حضور دارند.

نیکروز تصریح کرد: مهار آتش سوزی از سوی نیروهای مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی، ادارات و بسیج در حال انجام است و امید است تا بعداظهر امروز مهار شود.

وی افزود: هم اکنون یک فروند بالگرد از گچساران عملیات هلی برد نیروها به مناطق ارتفاعات و سخت گذر منطقه حفاظت شده خامی را انجام می دهد.

منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =