عکس| غول دو میلیاردی برقی چینی در تهران رونمایی شد:تیگو 8 پرو هیبرید!

گجت نیوز نوشت: فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید توسط مدیران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته شد. در ادامه با مشخصات و امکانات نسخه پلاگین هیبریدی تیگو ۸ پرو آشنا می‌شویم.

مدیران خودرو مدتی قبل چری تیگو ۸ پرو را به عنوان شاسی بلند پرچمدار چری با برند اختصاصی جدید خود یعنی فونیکس به بازار ایران عرضه کرد. این خودروساز بزرگ بخش خصوصی پس از موفقیت در عرضه نسخه بنزینی این خودرو مدتی قبل از عرضه نسخه پلاگین هیبریدی آن نیز خبر داده بود و در همین راستا طی برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو از تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید پرده برداشت.

ویدیوی معرفی فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

بخش طراحی

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از لحاظ ظاهری کاملا مشابه نسخه بنزینی خود بوده و در این نسخه نیز از همان جلوپنجره چندضلعی با طرح داخلی ماتریکس ستاره‌ای بهره می‌برد. البته طراحان در نمای عقب تغییراتی مثل بی‌رنگ کردن چراغ‌ها و تغییر گرافیک داخلی آنها را در نظر گرفتند.

در کابین این شاسی بلند مونتاژی نیز همانند مدل بنزینی سه نمایشگر شامل نمایشگر ۸ اینچی برای کنترل سیستم تهویه، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی و صفحه‌آمپر دیجیتالی ۷ اینچی به چشم می‌خورد.

مشخصات فنی

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از قوای محرکه جدیدی متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو و ۲ پیشرانه برقی بهره می‌برد که این پیشرانه‌ها در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برسانند. چنین ارقامی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی را به قدرتمندترین خودروی تولید داخل تبدیل خواهد کرد.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

طبق ادعای چری، تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید ظرف مدت ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد که چنین شتابی برای یک شاسی بلند بزرگ بسیار هیجان‌انگیز است. همچنین نسخه پلاگین هیبرید فونیکس تیگو ۸ پرو به یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۱۹.۲ کیلووات ساعتی مجهز شده که به کمک آن می‌توان بدون نیاز به موتور بنزینی حدود ۱۰۰ کیلومتر را به شکل تمام برقی طی کرد.

fownix tiggo 8 Pro plug-in hybrid

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از ۱۱ حالت رانندگی مختلف نظیر ماسه، گل‌ولای، برف، یخ، ترافیک، چراغ قرمز، استارت، فرمان‌پذیری پرسرعت، جاده کوهستانی، سبقت، مسافت طولانی، سرعت بالا و سرعت پایین و متوسط بهره می‌برد. البته سیستم هوشمند حالت‌های رانندگی این خودرو سه حالت اسپرت، برقی و معمولی را به همراه دارد.

۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    9 7
    غول؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این رو فقفط ما بدبختا میگیریم
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    5 0
    یدفه نترس بگو لکسوس ایرانی
  • zahra.paydari2021@gmail.com IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 0
    برای ماایرانیای بیچاره دیگه همه چی شده غول
  • نادم IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 1
    اگه با یک کورنومتر چینی اندازه بگیرند صفر تا صدش حتی کمتر از این هم میشه !!!
  • فرشید IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 0
    تنها چیزیش که شبیه غول هست همون قیمتشه ... با یه نگاه کوچک به قیمت ماشین با کمتر از دوسال کارکرد در دبی میشه تفاوت رو فهمید ... با دو میلیارد تومن تو دبی میشه رولز رویس خرید ....
  • ناسناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 1
    غول ؟؟؟؟؟!!!!!
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 0
    هر وقت تونستید از نظر قیمتی با پیش پا افتاده ترین ماشینای خارجی رقابت کنید اون وقت یه کاری کردین دو میلیا د بدی ماشین چینی سوار شی ...
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 1
    چینی ها میگن هر دولتی که بخواهیم خودرو بفروشیم سعی در کیفیت و قیمت پایین دارند ولی در ایران بر عکس هشت برابر قیمت تمام شده را به ایران میدهیم استقبال میکند.ولی قیمت واقعی وکمتر را قبول ندارند .مافیایی ایران چیز دیگریست