سایپا و ایران خودرو M۴۴ پیشرفته را با کمک سیتروئن می سازند + تصاویر

عصر ایران نوشت: شرکت سایپا اعلام کرده محصول M۴۴ قابلیت استانداردهای روز را دارد و به زودی تولید این خودرو با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپا سیتروئن آغاز خواهد شد.

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از خودرو M۴۴ سایپا رونمایی شد.

شرکت سایپا اعلام کرده محصول M۴۴ قابلیت استانداردهای روز را دارد و به زودی تولید این خودرو با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپاسیتروئن آغاز خواهد شد.

خودروی جدید سایپا M44 معرفی شد + تصاویر

در سال ۱۳۹۵ همکاری سایپا و سیتروئن فرانسه وارد فاز جدید خود شد و ۵۰ درصد شرکت سایپاکاشان به سیتروئن واگذار و شرکت سایپاسیتروئن با مالکیت ۵۰درصد سایپا و ۵۰ درصد سیتروئن شکل گرفت . پس از مشارکت سیتروئن مقرر شد تولید خودرو C۳ و پروژه M۴T۴ در شرکت سایپاسیتروئن آغاز شود.

در پروژه M۴T۴ قرار بود محصول این پروژه زودتر از سایر سایت‌های سیتروئن و برای اولین بار در ایران تولید شود که به همین منظور قالب‌های بدنه ساخته و آماده تولید شد. اما با خارج شدن سیتروئن از ایران این اقدام متوقف شد.

خودروی جدید سایپا M44 (1)

اکنون سایپا قصد دارد تا سیتروئن C۳-XR را از طریق همکاری مشترک ایران خودرو و شرکت سایپا سیتروئن تولید کند. حدود ۶۷ درصد قطعات این محصول با محصولات ایران‌خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپاسیتروئن نصب و آماده تولید می‌باشد.

آن گونه که سایپا اعلام کرده است برای این خودرو موتور EC۵ که نسخه ارتقاء یافته پیشرانه TU۵ مشهوری است که در بسیار از محصولات ایران خودرو نظیر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ،پژو پارس و دان فنگ اچ سی کراس نصب است در نظر گرفته که خط تولید این موتور نیز در کارخانه نصب و تجهیز شده است.

خودروی جدید سایپا M44 (2)

شرکت سایپا اعلام کرده محصول M۴۴ قابلیت استانداردهای روز را دارد و به زودی تولید این خودرو با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپاسیتروئن آغاز خواهد شد.

امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی‌لایت، ترمزهای دیسکی به همراه ABS، EBD و BA و تریم داخلی چرم و پارچه‌ای برای این خودرو ذکر شده است اما هنوز اطلاعات کامل و قطعی مبنی بر زمان عرضه و یا قیمت از سایپا در مورد این خودرو در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1667040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • دوست IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    33 13
    به چه درد اقشار کم در آمد می خورد
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    24 6
    آشپز که دو تا شد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    51 5
    موتور tu5 رو‌ از ایران بگیرن ماشینا متوقف میشن:)) چقدر بدبختیم ما که هنوز داریم موتور دستکاری شده ۴۰۵ مدل ۱۹۹۰ رو روی ماشینامون استفاده میکنیم
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      5 3
      موتور tu5مال ۴۰۵ ؟ حرف نزنی نمیگن لالی
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    43 12
    تا تحریم ها لغو نشه کوفت هم نمی توانند بسازند.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    12 3
    قیمت ماشین چند
  • ایرانی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    30 9
    هرکس پولش رو به این خودروهای ضایعاتی بده!عملا پولش رو دور ریخته، در این برهه تحریم هر کدام از این خودروهای جدیدچینی به مراتب با کیفیت تر وایمن تر ازاین ارابه های مرگ داخلی ست.
  • حمیدرضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    9 1
    ضرب‌المثل اشپز که دوتا شد اش یا شور میشه یا بی نمک رو میشه همینجا به کار برد
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    6 27
    ژاپن اول ازایران بدتر کالا تولید کرد با حمایت مردم و خرید کالای داخلی رشد کرده است قابل افراد بیسوادی که خود را همیشه فراموش کرده اند در فن اوری پهبادی روسیه دست به دامان ماست و خیلی فن آوری های دیگر
    • SE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 0
      افراد بی‌ سوادی مثل شما به این اشاره نمیکنن که ژاپن انحصاری نکرد صنعت خودرو سازیش رو و مردمش میتونن از بین تمام خودروی‌ها انتخاب کنن چه خودروی بخرن ، افراد بی‌ سوادی مثل شما به این اشاره نمیکنن که ژاپن در‌های کشورش رو به روی دنیا باز کرد با دنیا رابطه دوستانه برقرار کرد و اجازه داد شرکت‌های خارجی‌ در کشورش فعالیت کنن و تکنولوژی رو هم وارد کشورش کرد! افراد بی‌ سوادی مثل شما به تورم منفی‌ ژاپن اشاره نمیکنن ، به قدرت اقتصادی توجه نمیکنن، افراد بی‌ سوادی مثل شما نگاه نمیکنن که ژاپن اجازه نمیده افراد تحصیل کرده ، متخصص ، سرمایه دار از زندگی‌ در ژاپن ناامید بشن و به فکر مهاجرت بیفتن. مقایسه تولیدات نظامی با سایر صنایع سطح سواد شما رو نشون میده
    • بابک IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 1
      شب بخیر. شما بخواب
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      5 2
      پهپاد چه نقشی توو زندگیت داره؟ همه چی رو باید طوطی وار تکرار کنین
  • iranarmy25789 IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    9 2
    سلام،یجوری تو خبر گفته شده این خودرو با همکاری 2شرکت سایپا سیتروئن وایران خودرو ساخته میشه که آدم فکرمیکنه نوشته با همکاری کمپانی های بنز،وBMW داره ساخته میشه،این ماشین جدید هم هیچی ازهمینجا معلومه که بدرد نخدر هستش، قیمت هم 100درصد زیر500میلیون نیستش، خب پس همون چینی ها بازم بهترن،امکاناتی که گفته شده ابته چندمورد ذکر شده نه همه، بدک نیستش بله تا حدودی بروزه، ولی مهم کیفیت و استحکام بدنه و قطعات هستش، وگرنه بهترین آپشنهاروهم بزاری فایده نداره، بقول ترکها، هیکلن وا، غیرتن یخت میشه اینطوری، یعنی ظاهری عالی ولی باطنش تعطیله، این 2تا کمپانی ایرانی که برای ما شناخته شده هستن و یک به یک بدترن از همدیگه، واسه همین میگم این خودرو هم خوب درنمیاد، تازه قیمت زیادی هم براش میزارن، جالبه گفته شده حدودا70درصد قطعات هم ساخت ایران خودرو هستش، قطعاتی که تو بقیه خودرو هام استفاده میشه، خخخ خب خودروهای قبلی چی در اوندن که بخواد این در بیاد،درکل اینکه باید متتظر موند تا این خودرو بیاد
  • رحیم IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    دوباره فرانسوی ها با استفاده از دوتا شرکت آشغال شروع میکنن به چپاول
  • عباس JP ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 1
    روزی تاریخ در مورد ظلم شرکت های خودروسازی ایران قضاوت خواهد کرد