مروری بر حوادث بعد از ظهر دوشنبه ایران مورخه 17 مرداد 1390

مزاحم بودن بیش از 90 درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی مشهد!

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: بیش از 90 درصد تماس‌های روزانه با سازمان مزاحم هستند. 
حسن جعفری با اشاره به این‌که روزانه به طور میانگین بیش از 3500 تماس ثبت می‌شود، افزود: بیشتر این مزاحمت‌ها از طریق شماره‌های تلفن همگانی و یا ایرانسل و از مناطق پایین شهر صورت می‌گیرد.  در حال حاضر با هماهنگی که با شرکت مخابرات صورت گرفته شماره تماس‌های ایرانسلی که برای سازمان مزاحمت ایجاد می‌کنند، تا مدتی قطع می‌شود. جعفری به تاثیرات نامطلوب این مزاحمت‌ها اشاره کرد و گفت: در مواردی که به دلیل تماس مزاحمی، نیرو به محل اعزام شود، در صورت بروز حادثه در نقطه‌ای دیگر در سرعت عملیات رسانی دچار مشکل خواهیم شد. علاوه بر آن گاهی مزاحمت‌ها به گونه‌ای است که متاسفانه افراد با استفاده از الفاظ زشت و نامناسب تاثیرات شدید روحی و روانی بر اپراتورهای پاسخگوی سازمان می‌گذارند.  جعفری همچنین فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین عامل کاهش این معضل دانست و افزود: علاوه بر شناساندن شماره‌های سه رقمی به افراد، باید نحوه و زمان استفاده از این شماره ها به افراد آموزش داده شود. وی در ادامه آموزش به کودکان را یک امر مهم، بیان و تاکید کرد: اداره آموزش آتش‌نشانی کار آموزش به کودکان در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی را انجام می‌دهد اما برای حل این موضوع آموزش در یک جلسه کافی نیست.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: بحث آموزش به کودکان باید در مدارس از طریق معلمان به صورت مستمر پیگیری شود. علاوه بر مدارس، باید از طریق رسانه‌ها و مطبوعات و برنامه‌های صدا و سیما، فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از این شماره مهم و حیاتی آموزش داده شود. 
وی از شهروندان خواست در هنگام تماس با فرماندهی آتش نشانی ضمن حفظ خونسردی، با دادن اطلاعات دقیق، ماموران این سازمان را در انجام بهتر خدمات یاری کنند. 

مرگ روزانه 8 ایرانی بر اثر سوختگی و گاز گرفتگی

مهر نوشت: سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد در سه ماهه نخست امسال 770 نفر بر اثر سوختگی و گازگرفتگی در گذشتند. سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: آمار کسانی که در سه ماهه نخست سال گذشته بر اثر گازگرفتگی با منوکسید کربن جان باختند 145 نفر بود اما امسال در همین مدت با افزایشی 50 درصدی، گازگرفتگی باعث مرگ 218 نفر شد که از این تعداد 147 نفر مرد و 71 نفر زن بودند. براساس این گزارش، استان تهران و البرزبا 86 مورد گازگرفتگی با منوکسید کربن، بالاترین آمار را در بین استان های کشور دارد و استان های آذربایجان شرقی با 17 و قزوین با 14 مورد گازگرفتگی بعد از تهران و البرز قرار دارند. در این گزارش آمده است از سه استان بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هیچ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن گزارش نشده است.سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد میانگین فوت های ناشی از گازگرفتگی با منوکسید کربن در دهه هشتاد نشان می دهد هر ساله 728 نفر به این دلیل جان خود را از دست می دهند.

552 نفر در سال 90 بر اثر سوختگی جان باختند
سازمان پزشکی قانونی کشور با اعلام اینکه در سه ماهه نخست امسال 552 نفر که 275 نفر زن و 277 نفر مرد بودند، بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند. براساس این گزارش، آمار سوختگی بهار امسال در مقایسه با 575 نفری که در زمان مشابه سال گذشته جان باخته اند، 4 درصد کاهش را نشان می دهد. در این گزارش آمده است استان تهران با 80 نفر، خوزستان با 62 نفر و خراسان رضوی با 53تن بالاترین آمار مرگ ناشی از سوختگی را در اختیار دارند. 

 تمام محلات جرم خیز تهران تحت پوشش پلیس هستند

مهر نوشت: رئیس پلیس 110 تهران با اعلان اینکه تمامی محلات جرم خیز تهران تحت پوشش پلیس هستند گفت: پلیس در نقاط جرم خیز و حاشیه شهر حضوری قدرتمند و دائمی دارد. سرهنگ قادر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پلیس طی یک برنامه ریزی منسجم و منظم در راستای اجرای طرح امنیت محله محور در 375 نقطه از شهر تهران به صورت ثابت و سایر حضور دارد. هم اکنون تمامی محلات جرم خیز تهران تحت پوشش پلیس هستند و برای مقابله با اشرار کیوسک های ویژه به همراه نیرو در این نقاط احداث شده است. وی ادامه داد: همچنین گشت های پیاده و موتوری در این مناطق حضور دارند و به صورت شبانه روزی این محلات تحت نظارت پلیس است. رئیس پلیس 110 تهران با اشاره به حضور پلیس در نقاط جرم خیز تصریح کرد: پلیس اجازه گردنکشی و عرض اندام را به مجرمان نمی دهد و برابر قانون با افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را به خطر اندازند برخورد می کند.

پسر بزرگ خانه باعث طلاق پدر و نامادری‌اش شد!

ایسنا نوشت: زنی با حضور در دادگاه خانواده گفت: پسر ارشد همسرم با دخالت های خود نمی‌گذارد من و همسرم به زندگی خود ادامه دهیم و باعث جدایی‌مان شده است. 
زنی با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق خود را به قاضی ارایه کرد و گفت: یک سال پیش برای بار دوم به درخواست ازدواج شخصی که از من خواستگاری کرده بود، پاسخ مثبت دادم، البته پاسخ مثبت من در حالی بود که شوهرم به من گفته بود همسر اولش فوت کرده و در قید حیات نیست و دارای دو فرزند پسر از او می‌باشد. 
من اصلاً راضی به این طلاق نیستم زیرا به همسرم علاقه دارم، اما متاسفانه فرزندان همسرم با دخالت‌های خود اجازه نمی دهند ما زندگی خوبی داشته باشیم و حتی گاهی اوقات پدر خود را تهدید می‌کردند که اگر راضی نشود مرا طلاق دهد، به من صدمه وارد خواهند کرد. 
این زن میانسال با بیان اینکه همسرم از ابتدا به من در مورد همسر اولش دروغ گفته،‌ اظهار کرد: من وقتی دخترم کوچک بود، شوهرم را از دست دادم و زمانی که همسر دومم از من درخواست ازدواج کرد، فکر کردم چون هر دوی ما به خاطر فرزندان‌مان تا به امروز به ازدواج فکر نکردیم و حالا که فرزندان‌مان بزرگ شدند، مشکلی نخواهیم داشت به او پاسخ مثبت دادم، اما همسرم به من دروغ گفته بود زیرا مادر فرزندانش فوت نکرده بود و همین امر باعث عصبانیت پسر بزرگ شوهرم شد. 
ما زندگی آرام و خوبی را شروع کردیم و الان با نارضایتی، تصمیم به جدایی گرفته‌ایم. زیرا پسر ارشد همسرم، باعث به وجود آمدن اذیت هایی برای من و دخترم شده بود و همسرم نمی‌توانست جلوی او را بگیرد طوری که همسرم را چهار ماه است پنهان کرده و من از او هیچ خبری ندارم، فقط چند بار باهم در خصوص جدایی مان، تلفنی صحبت کردیم. 
تمام مهریه خود را می بخشم زیرا به همسرم علاقه دارم فقط خواهان دریافت پنج شاخه گل رزی را که بخشی از مهریه‌ام است، هستم.  قاضی جلسه بعد از شنیدن اظهارات زن میانسال حکم طلاق را صادر کرد. 

 انهدام باندبزرگ ترانزیت هروئین/ دستگیری روزانه 724قاچاقچی و مصرف‌کننده

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به انهدام باند بزرگ ترانزیت هروئین گفت: در سال جاری روزانه 724 قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمیدرضا حسین آبادی ظهر دوشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: امسال تشدید اقدامات پلیسی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر در دستور کار است. از ابتدای سال تا کنون تمرکز اصلی خود را روی مناطق شرقی و برخورد و انهدام شبکه های اصلی مواد مخدر قرار دادیم و توانستیم 738 باند قاچاق را شناسایی و متلاشی کنیم. 
در این مدت 151 تن انواع مواد مخدر شامل 6 تن و 900 کیلو هروئین، یک تن و 900 کیلو مورفین، 123 تن تریاک، 16 تن حشیش و 664 کیلو شیشه را کشف و ضبط کردیم. همچنین در این مدت 99 هزار و 213 نفر از توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند. برخورد با عناصر قاچاق مواد مخدر قبل از توزیع و پاکسازی محلات از توزیع کنندگان خرد را دنبال می کنیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: پلیس با بسیج نیروهای خود گام های موثری را در عرصه مبارزه با مواد مخدر صنعتی برداشته است و تا کنون 33 هزار و 87 نفر در راستای ترانزیت، تهیه و خرید و فروش مواد مخدر شیشه دستگیر شده و 37 آشپزخانه تولید شیشه نیز کشف و منهدم شد.
انهدام باند بزرگ ترانزیت هروئین 
حسین آبادی از کشف باند بزرگ ترانزیت هروئین خبر داد و افزود: ماموران پس از سه ماه کار شبانه روزی روی شبکه ای که طی دو سال قبل یک محموله یک تنی از آنها کشف شده بود و دو نفر از اعضای اصلی آن فراری بودند توانستند در یک مرحله عملیات هشت نفر از عوامل ترانزیت و توزیع مواد مخدر را در یک عملیات مشترک بین دواستان اصفهان، قم و تهران شناسایی و دستگیر کنند.  
اعضای این باند به صورت مسلحانه هروئین را از جنوب سیستان و از طریق کوهستان و جاده های فرعی به تهران رسانده بخشی از مواد را در پایتخت توزیع و مابقی را برای ترانزیت به ارومیه ارسال می کردند. ماموران روز شنبه موفق شدند در یک عملیات اطلاعاتی پلیسی پنج عنصر اصلی این بانک را شناسایی و دستگیر کنند.
حسین آبادی با بیان کشف 26 کیلو هروئین از اعضای این باند اظهار داشت: از اعضای این باند 140 کیلوگرم کراک، 214 کیلو تریاک، 4 قبضه کلاش، یک قبضه کلت کمری کشف و ضبط شد. همچنین هفت خودرو این باند از سوی پلیس توقیف شد.  

 66 متکدی و کارتن خواب در پایتخت دستگیر شدند

خبرگزاری مهر نوشت: سرهنگ سجادی از دستگیری 66 متکدی، کارتن خواب و کودک خیابانی طی روز گذشته در پایتخت خبر داد. 
سرهنگ غلامرضا سجادی اظهار داشت: در اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها و کودکان خیابانی 22 اکیپ گشتی این یگان حضور داشتند.
در این راستا 76 نفرمتکدی ، 25 کارتن خواب و 6 کودک خیابانی جمع آوری و ساماندهی شدند. این افراد به مراکز بهزیستی "اسلامشهر"، "لویزان"،"یاسر"، و گرمخانه "خاوران" تحویل داده شدند. 
سرهنگ سجادی در خاتمه بیان داشت: جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی باعث رضایت مندی شهروندان پایتخت نشین شده است.   

 انفجار گاز در منزلی چهار مصدوم برجای گذاشت

ایسنا نوشت: وقوع انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهرقدس چهار عضو یک خانواده را روانه بیمارستان کرد.
حسن عباسی در تشریح جزئیات این خبر خاطرنشان کرد: انفجار گاز در یک منزل مسکونی در منطقه شهر قدس در ساعت 14:25 روز گذشته (یکشنبه) یک مادر 32 ساله و سه فرزند پسرش را دچار حادثه کرد. 
به گفته مسئول روابط عمومی اورژانس تهران هر چهار مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل شدند. 

 دو تبعه ارمنستان به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شدند

ایسنا نوشت: دو نفر از اتباع ارمنستان به اتهام قاچاق مشروبات الکلی با رای دادگاه جزایی جلفا به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شدند. هر یک از این دو متهم با هویت «الف.خ» و «س.غ» به اتهام وارد کردن مشروبات الکلی به تعداد 90 بطری از نوع Vodka هر کدام به حجم 700 میلی‌لیتر با 40 درصد الکل طبق رای صادره از شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی جلفا به تحمل شش ماه حبس و 48 ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند. همچنین متهم ردیف اول به پرداخت 126 میلیون ریال جزای نقدی معادل ده برابر ارزش عرفی تجاری مشروبات الکلی و 170 میلیون ریال جزای نقدی معادل قیمت خودروی حامل مشروبات که متعلق به متهم نبود و متهم ردیف دوم به پرداخت 63 میلیون ریال جزای نقدی معادل قیمت خودروی حامل مشروبات الکلی در حق صندوق دولت محکوم شد. بر اساس این گزارش،‌ رای صادره پس از تایید از سوی شعبه 14 تجدید نظر استان آذربایجان شرقی قطعی و لازم‌الاجرا شده است. 
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي هوشمند IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    آقاخداخيرتون بده كه اين بچه هاي ولگرد و گداي سر چهار راه هارا جمع ميكنيد الهي آمين