واکنش مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران به انتشارعکس "گروسی" قبل از اعزام به "زاپروژیا"

ایسنا نوشت: مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین به انتشار تصویری در صفحه توییتر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مربوط به اعزام هیاتی از سوی این نهاد بین‌المللی به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیای اوکراین واکنش نشان داد.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در واکنش به انتشار تصویری از اعزام یک هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موسوم به «هیات حمایت و پشتیبانی از زاپروژیا» به اوکراین که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس نیز در آن دیده می‌شود، در صفحه توییترش نوشت: من عکسی مربوط به ۵۰ سال پیش از خودم دارم که مثل همین ایستاده‌ام اما آن موقع هنوز پدرم بود که برایم تصمیم‌گیری می‌کرد.

نیروگاه زاپروژیا در جنوب اوکراین که بزرگترین تاسیسات هسته‌ای اروپا به شمار می‌رود، در اوایل ماه مارس، اندکی پس از آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین، به تصرف نیروهای روسیه درآمد.

از اواخر ماه ژوئیه، زاپوریژیا بارها هدف حملات نظامی متعددی قرار گرفت و هر بار مسکو و کی‌یف یکدیگر را به دست داشتن در این حملات متهم کردند.

جنگ و درگیری در نزدیکی این نیروگاه نگرانی از وقوع فاجعه هسته‌ای را برانگیخته است و این موضوع در چند روز گذشته در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل به بحث گذاشته شد.

این نیروگاه در روزهای اخیر توسط نیروهای اوکراینی هدف چندین حمله قرار گرفت.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1667726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =