۰ نفر
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
۵۰۰ میلیون تومان برای ۷۹ اسب بخار / عکس

دیجیاتو نوشت: سدان HB۲۰S نماینده جدید هیوندای در بازار عمدتا اقتصادی برزیل شده است.

ماه قبل بود که هیوندای از فیس‌لیفت هاچبک HB۲۰ در برزیل رونمایی کرد. حالا نوبت به عرضه فیس‌لیفت نسخه سدان این خودرو با نام HB۲۰S رسیده تا نماینده جدید هیوندای در بازار عمدتا اقتصادی برزیل باشد. با توجه به بهره‌مندی از چهره نسبتا بروز و امکانات مناسب، خودروساز کره‌ای امیدوار است HB۲۰S نظر مثبت مشتریان را جلب کند. هرچند در صورت واردات این خودرو به کشورمان، مشخصات فنی این مدل با موتور ۷۹ اسب بخاری، چندان تناسبی با قیمت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان آن (در صورت واردات به ایران) نخواهد داشت.

طراحی بروزتر و مدرن‌تر هیوندای HB۲۰S

هیوندای HB۲۰S از نظر طراحی در نمای جلو کاملا مشابه با برادر هاچبک خود یعنی HB۲۰ است. به همین خاطر می‌توان گفت که در مقایسه با قبل جذابیت بیشتری دارد و خودرویی رده‌بالاتر احساس می‌شود. سپر اسپرت و طراحی خشن چراغ‌ها که تا حدودی i۲۰ را در ذهن تداعی می‌کنند، نقشی کلیدی در القای این حس دارند.

همانند نمای روبرو، در نمای عقب فیس‌لیفت هیوندای HB۲۰S نیز شاهد تغییراتی گسترده هستیم. این سدان ارزان‌قیمت مثل النترا از چراغ‌های LED سرتاسری با گرافیک جذاب بهره می‌برد. سپر و درب صندوق نیز متفاوت از مدل قبلی است.

۵۰۰ میلیون تومان برای ۷۹ اسب بخار / عکس

در داخل کابین دامنه تغییرات محدودتر است. استفاده از مجموعه نمایشگر موسوم به Supervision Cluster در پشت فرمان در تریم‌های بالاتر و نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اینفوتینمنت شاخص‌ترین تغییرات موجود هستند. نکته جالب اینکه سیستم اینفوتینمنت این خودرو حالا از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند و با قابلیت Bluelink هیوندای سازگاری دارد. تجهیزات هیوندای HB۲۰S فیس‌لیفت شامل مواردی مثل سیستم تهویه مطبوع خودکار، دوربین دنده عقب، دو پورت USB، پد شارژ وایرلس روی کنسول میانی و روکش پارچه‌ای یا چرمی می‌شود.

تمرکز بیشتر روی ایمنی

نسخه قبلی هیوندای HB۲۰S در تست تصادف انکپ نتایج فاجعه‌باری کسب کرده بود. به همین جهت خودروساز کره‌ای فیس‌لیفت سدان اقتصادی خود را با تجهیزات ایمنی بیشتری به میدان می‌فرستد. این خودرو شش ایربگ دارد و پکیج SmartSense برای آن به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. این آپشن سیستم‌هایی مثل دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو و دستیار کنترل نقاط کور را در خود دارد.

مشخصات فنی

همانند مدل هاچبک، سدان هیوندای HB۲۰S هم با دو موتور یک لیتری Kappa MPi و TGDi به فروش می‌رسد. موتور تنفس طبیعی Kappa MPi توانایی تولید ۷۹ اسب بخار قدرت را دارد و با گیربکس ۵ سرعته دستی ترکیب می‌شود. اما موتور توربوشارژ TGDi قدرتی برابر با ۱۱۸ اسب بخار تولید می‌کند و امکان انتخاب آن با گیربکس ۶ سرعته دستی یا شش سرعته خودکار وجود دارد.

قیمت هیوندای HB۲۰S

فیس‌لیفت هیوندای HB۲۰S قیمتی برابر با ۸۵,۸۹۰ رئال برزیل دارد. این رقم معادل ۱۶,۶۲۱ دلار یا تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. بد نیست بدانید این سدان در مقایسه با HB۲۰ یا همان مدل هاچبک ۶,۶۰۰ رئال یا ۱,۲۷۷ دلار گران‌تر است. برای خرید نسخه فول این سدان کره‌ای هم باید ۱۲۰,۹۹۰ رئال (معادل ۲۳,۴۱۳ دلار) باید کنار گذاشت. فولکس واگن ویرتوس، شورولت اونیکس پلاس و فیات کرونوس رقبای اصلی هیوندای HB۲۰S در برزیل هستند.

۵۰۰ میلیون تومان برای ۷۹ اسب بخار / عکس

شرکت هیوندای پس از هاچبک HB۲۰ و سدان HB۲۰S در نظر دارد فیس‌لیفت کراس‌اوور HB۲۰X را نیز رونمایی کند. فیس‌لیفت خانواده HB۲۰ سه سال پس از عرضه نسل دوم این سری معرفی می‌شود. هیوندای امیدوار است با معرفی نسخه فیس‌لیفت جایگاه سری HB۲۰ را به عنوان محبوب‌ترین مدل کلاس خود بیش از پیش تثبیت کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =