شکست ملی‌پوشان والیبال مقابل هلند/ صعود به عنوان تیم دوم

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی قهرمانی مردان جهان مغلوب هلند شد تا با دو برد به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی مسابقات صعود کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیم ملی والیبال کشورمان در چهارچوب مرحله مقدماتی قهرمانی مردان جهان از سااعت ۲۰ امشب به مصاف هلند رفت.

این بازی که از لحاظ جایگاه در جدول کلی مسابقات مهم بود با نتیجه ۳ بر ۱ به نفع تیم هلند به پایان رسید.

یاران عطایی با ترکیب، کاپیتان میلاد عبادی پور، امین اسماعیل نژاد، محمددرضت حضرت پور، مرتضی شریفی، علی اصغر مجرد، امیرحسین توخته، امیرحسین اسفندیار، محمدطاهروادی، به مصاف این تیم رفت.

با این نتیجه تیم هلند صدرنشین گروه می شود و صعود هر دو تیم به مرحله بعد همچنان قطعی است.

باید دید تیم کشورمان در مرحله بعدی با کدام تیم رو به رو خواهد شد.

ملی‌پوشان کشورمان در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۲۱ هلند را شکست دادند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ مغلوب حریف خود شدند.

روبرتو پیازا سرمربی تیم ملی والیبال هلند نیز از وسل کمینک، نیمیر عبدالعزیز، میچل پارکینسون، فابیان پلاک، تیس ترهورست، جونیور توینسترا و روبرت آندرینگا در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

امتیاز نخست این مسابقه برای تیم ایران ثبت شد، اما پنج امتیاز متوالی برای هلند با سرویس‌های قدرتمند نیمیر عبدالعزیز برای این تیم به دست آمد و عطایی مجبور شد که شهروز همایونفرمنش را برای تقویت دریافت ایران وارد زمین کند که سرویس بعدی این بازیکن هلندی به اوت رفت.

سرویس‌های قدرتمند و هدف‌دار نقطه قوت تیم هلند در این ست بود و دریافت ایران را با مشکل جدی روبرو کرد. در امتیاز ۱۴ بر ۹ به سود هلند امیرحسین اسفندیار نیز به زمین آمد. در امتیاز ۱۵ بر ۱۱ به نفع هلند سرویس دوباره به نیمیر رسید و دو امتیاز متوالی گرفت تا عطایی به بهانه ویدئوچک یک استراحت به بازیکنان بدهد و سرویس بعدی این بازیکن به تور خود و در زمین هلند فرود آمد.

در امتیاز ۲۱ بر ۱۴ محمدطاهر وادی برای ایران سرویس زد و تیم ایران چهار امتیاز متوالی کسب کرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۲ به سود هلند به پایان رسید.

در ست دوم نخستین امتیاز به تیم ایران رسید، اما هلندی‌ها کم‌کم امتیازات را به نفع خود ثبت کردند تا هفت بر چهار از ایران پیش بیافتند. تیم ایران در امتیاز ۹ با هلند برابر شد و پوئن نهم با دفاع توخته به دست آمد. رقابت دو تیم تا امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران بسیار نزدیک پیش رفت و سرمربی هلند درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز ۲۲ بر ۱۹ به نفع ایران صابر کاظمی هم به بازی آمد و در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری یک بر یک برابر شوند.

ست سوم با امتیاز سرویس عبدالعزیز برای هلند آغاز شد و در امیتاز سوم دو تیم برابر شدند. در امتیاز ۱۰ بر ۷ به سود هلند، عطایی درخواست وقت استراحت کرد که اختلاف امتیاز دو تیم زیاد نشود، تیم ایران سپس دو امتیاز متوالی به دست آورد. در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ به نفع هلند، پیازا وقت استراحت گرفت و عطایی نیز بعد کسب دو امتیاز هلندی‌ها وقت استراحت درخواست کرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۰ به سود هلند به پایان رسید تا این تیم دو بر یک از ایران پیش بیافتد.

الروسی الاحمدی حمید محمد از امارات و گروتودروس اپامینوداس از آلمان داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

مسابقه دو تیم ایران و هلند سومین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که نتیجه آن دو برد و یک شکست برای نماینده سرزمین لاله‌ها است. آخرین رویارویی هلند و ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ بود که شاگردان عطایی سه بر صفر در برزیل مغلوب این تیم شدند.

تیم ملی والیبال ایران قبل از شروع این مسابقه با ۲۸۵ امتیاز در رتبه هفتم جهان قرار داشت و تیم هلند با ۲۳۲ امتیاز در جایگاه سیزدهم بود.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم آرژانتین سه بر دو مصر را شکست داد و با یک برد و چهار امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    16 6
    مگه میشه تیم اینقدر داغون شه .#مربی ایرانی😂
    • ایرانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      خیلی زود قضاوت نکنیم - ایران بازی های خوبی ارائه داده تا بحال
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    30 1
    تیم ملی خیلی بد بازی کرد.مربی تیم باید برنامه ای برای کنترل ۱بازیکن حریف داشته باشد نمیر بتنهایی ایران را شکست داد‌.آبشار زن های تیم ملی چرا نمی تونند شلاقی به توپ ضربه بزنند باید بیشتر تمرین کنند.در سرویس زنی تیم ضعیفتر شده
    • بهمن IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      این همه ادعات میشه خودت برو ابشار بزن
  • US ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    22 1
    قبلا هم هلند ۳بر ۰این تیم را شکست داده بود.مربی باید از اون بازی درس می گرفت.چطور تیم ۱۲ب ۶ست چهارم جلو بود یکدفعه این ست را با اختلاف ۵امتیاز به حریف داد؟قطعا مربیان حرفه ای نمیر را کنترل می کنند و ۳بر۰هلند را می برند
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      واقعا این ست جای تعجب داشت، درحالیکه هلند حدود ۲۰ امتیاز به دست آورد ایران فقط تونست ۵ امتیاز تا پایان بازی کسب کنه
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    صدا و سیما و رسانه‌هایی مثل خبر آنلاین تو رو خدا بازیکنان بسیار معمولی مثل اسماعیل نژاد یا کاظمی رو اینقدر باد نکنید. بار روانی روی آنها رو زیاد میکنید و این بلا را سر اونها میارید که تبدیل به یکی از ضعیفترین بازیکنان تیم میشوند. دفاع روی تور و سرعتی زنان ما کلا تعطیلند. آقای توخته انگار برای بازی اومده مسابقات با اون لبخند بیخود بعد از از دست دادن هر امتیاز. تیمی که ۷ امتیاز جلو باشه و بعد ست رو ببازه باید به حال کادر فنی آنها گریست. ته تعویض به موقع نه تایم اوت بموقع. هیچ. بسیار ضعیف هستیم
  • ایرانی IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    متاسفانه کادر مربیگری خصوصا جناب عظایی نشان دادند که به اصطلاح هنر جمع کردن تیم را ندارند مثلا استفاده از بازیگران ذخیره مثل معنوی نژاد یک بازیکن تیم مقابل به تنهایی شیرازه تیم ایران را پاشید
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    آقای عطایی،مگر شریفی چطور بود که با خراب کردن یک توپ در ست اول،باید جاش رو بده به اسفندیار ضعیف،چرا معنوی نژاد رو نیاوردی،چرا صابر رو جای اسماعیل نژاد نگذاشتی،شما مربی ضعیفی هستید و باخت تیم ملی گردن شما است.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    اصلا نباید به این سرمربی اجازه دهیم در خارج از اسیا ظهور و بروز پیدا کند. اشکالات تیم نظیر سرویس و ابشار ها که اغلب پاسخ داده میشد از قدیم الایام در این تیم ملی وجود داشته و همچنان پا برجاست.