۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۷

شرق نوشت:

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر از دستگیری بیش از 99 هزار خرده‌فروش و توزیع‌کننده موادمخدر از اول سال‌جاری خبر می‌دهد، اما  می‌گوید که زندان‌ها مشکل جا برای این مجرمان دارند.

چندی پیش یونس موسوی، نماینده مجلس، گفته بود که تعداد زندانیان در زندان‌ها آنقدر زیاد است که روی پله‌ها هم می‌خوابند و آنقدر در زندان‌ها مشکل هست که به هر دو نفر یک پتو می‌رسد. البته رییس سازمان زندان‌ها گفته است که زندان‌های جدید ساخته می‌شود اما در عین حال می‌گوید برای غذای زندانیان به بازار بدهکاریم.

سردار حمیدرضا حسین‌آبادی، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر، در نشست خبری روز گذشته‌اش گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 99هزار و 213نفر در اجرای طرح‌های جمع‌آوری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان خرد موادمخدر، دستگیر شده‌اند. او در گفت‌وگو با شرق درباره بازگشت دوباره این دستگیرشدگان به چرخه توزیع موادمخدر، گفت: زندان‌ها برای خرده‌فروشان موادمخدر جا ندارد و مشکل جا در زندان‌ها از مشکلاتی است که سازمان زندان‌ها با آن روبه‌رو است. به گفته حسین‌آبادی، در صورتی که سازمان زندان‌ها مشکل جا را حل کند به شرایط بهتری می‌رسیم. او می‌گوید که سازمان زندان‌ها در حال احداث چند زندان است و امیدواریم که مشکل جا تا چند وقت دیگر حل شود.

تریاک؛ یک‌میلیون و پانصدهزار تومان

او همچنین درباره افزایش قیمت برخی موادمخدر گفت: قیمت تریاک امسال تا حدودی افزایش یافت و در حال حاضر حدود یک‌میلیون و 500هزار تومان برای هر کیلو است.

به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر، قیمت موادمخدر صنعتی افزایش یا کاهش نداشته است. حسین‌آبادی درباره کشفیات موادمخدر صنعتی  گفت: کشفیات مخدر شیشه از اول سال، 84 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. به گفته حسین‌آبادی، امسال 33هزار و 87نفر در رابطه با خرید و فروش و توزیع و ترانزیت موادمخدر صنعتی دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر همچنین از متلاشی شدن بیش از 700 باند قاچاق موادمخدر در چهار ماهه امسال خبر داد و گفت که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 151تن موادمخدر توسط پلیس کشف شده است؛ از این میزان شش تن و 900کیلوگرم هرویین، یک تن و 900 کیلوگرم مرفین، 123تن تریاک، 16تن حشیش و 664کیلوگرم شیشه و بقیه، سایر مخدرها بوده است. همچنین در این مدت 37کارگاه یا آشپزخانه موادمخدر شیشه توسط پلیس کشف و متلاشی شد.

او همچنین از انهدام و متلاشی‌شدن یک شبکه بزرگ قاچاق موادمخدر در یک عملیات مشترک پلیسی و دستگیری 13 عضو این شبکه خبر داد. از این شبکه 140کیلوگرم کراک، 26کیلوگرم هرویین و 214 کیلوگرم تریاک به همراه چهار قبضه اسلحه کلاش، یک قبضه کلت کمری و هفت دستگاه خودرو، ضبط و توقیف شد. اعضای این باند که اقدام به قاچاق هرویین به صورت مسلحانه می‌کردند، با واردکردن موادمخدر از جنوب سیستان و بلوچستان، از راه‌های فرعی، محموله را به تهران رسانده بودند و بخشی از آن را در پایتخت توزیع کرده و قصد انتقال بخش دیگری از این محموله به ارومیه برای ترانزیت را داشتند.

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =